{hardstyle} Sytam-until the light takes us

Hey man, ten eerste ff welkom :D, alhoewel ik waarschijnlijk niet de beste ben je hier welkom te heten aangezien ik al wel een tijd lid ben maar hier weinig heb gepost.
Daar wil ik met ingang van vandaag ook verandering in brengen dus voor de rest van SF - ik stel me binnenkort ook even voor :D

Ok weer ff on-topic:

Ik vind je track wel vet :D Er zitten heel veel dingen in die er voor mij wel echt op duiden dat je weet waar je mee bezig bent omtrent arrangement, stijl enz. Sommige elementen zijn naar mijn smaak iets te "early" (ik ben meer van de nu-style) maar heel vet! Ik hou je in ieder geval in de gaten en zal ook snel wat van mijn eigen tracks online gaan gooien :D

Greetz,

Shyne

Ow jah, hele vette vocal! Van jezelf of gesampled? Ik ken het niet :)

Goede opbouw, klinkt mooi vol, niets mis mee.

Je melo vind ik zelf niet mooi, kan smaak zijn. Maar naar mijn mening hoort de melody de climax te zijn en bij deze melody zit ik nog steeds te wachten op de climax. Je break duurt vrij lang, dat kan en mag, als er genoeg spanning in zit, dat mis ik een beetje.

De kick kan ik niet echt over oordelen, ik heb op het moment niet zo'n goede headset op.

De vocal vind ik iets te early, past niet echt bij hardstyle van nu in mijn opinie.

Over het algemeen vind ik de track wel okay, de opbouw is goed, arrangement is prima. Het is alleen niet mijn smaak denk ik (kan namelijk niet echt foute elementen vinden). Gewoon doorgaan :)

Hmm.. ik vind het best een vette track, binnen het genre dan.. Vind het geheel wel een beetje kabaalachtig overkomen, maar het zit lekker in elkaar..

Misschien iets minder schel wat mij betreft.. De break vind ik best plotseling komen, maar daarna is die toch wel fijn.. Wel duurt het al met al lang voordat er weer wat leuks gebeurt na de break..

Na de break vind ik de synth melodie een beetje eenvoudig, de fills voordat de beat komt vind ik wel heerlijk klinken, lekker rammen!

Voor het einde is het wat veel van hetzelfde, maar het einde is mooi gedaan.

Volgensmij vooral zo doorgaan!!

Dank je wel allemaal voor de reacties!

Ik ben erg blij dat jullie mijn track 'early' noemen. Dat was mijn uitgangspunt toen ik de track ging maken. Ik ga veel naar feestjes en dan mis ik in de opbouw van een avond toch vaak een 'middenvariant' tussen de early-hardstyle en de Nu-style (zo je wilt..). Door de melodieën simpel te houden maar toch een overall vollere track te maken heb ik dit getracht.

@vanballen: wat bedoel je precies met 'kabaalachtig'? (ik denk dat ik snap wat je bedoeld maar ik zou graag jouw uitleg willen hebben :P.

@shyne: vocal vond ik in mijn bibliotheek ;). zooi fx, timestrechten e.d. eroverheen en klaar. Ik kijk uit naar jouw tracks.

Overigens hoor ik niemand over de verandering van de sfeer; van 'happy' tot aan eind van vocal in de break naar 'duister' (melodie 2) na de break en dan weer terug naar 'happy'. Beetje jammer jongens :P ;)

nogmaals dank

Ik vind je intro wel lekker. Vocals ook wel maar dan die break en melodie....Die staan me niet aan. :D Niet mijn ding...

Vind het zeer origineel!
Ik luister hem op dit moment, en moet zeggen dat er in de bass goed veel pit zit ;)
Alleen die soort break tussendoor, misschien is het beter om daar wat minder bass in te doen zodat de kick er na de break weer uit knalt zo van, wow wat een bass! snap je me?
Vind de vocal wel een bepaald sfeertje hebben.
Doet me een beetje denken aan Activator, die style.
leuke break ook, vind de melodie alleen niet passen bij de sfeer...
Ik had echt een goede melodie erbij verwacht, deze ligt niet zo lekker in de track, de kicks enz. zijn goed afgestemd! goede bass, kan misschien nog iets meer bass bij in het lage gedeelte, maar dat zijn kleine details die veel mensen niet zo snel opvallen.

Al met al wel leuk trackje, op de melodie na, vind dat jammer.
Voor de rest klasse hoor!

Back