Beste VST voor het maken van trance Drums. (trance drum machine)

Appleman

Stamgast
hallo iedereen,

weet iemand de beste of een goede vst om trance Drums mee te maken,
zoals armin van buuren etc.. Ik heb een TR 909 maar daar krijg ik geen Trance uit;{ . Of weet iemand een andere methode dan VST, samples ofzo?

Arlon.

Geen trance uit de 909 ??? dat heb ik nog nooit gehoord.. bizar is-ie stuk? :P

Wellicht zijn sample CD's iets voor je (for all I know heeft Armin misschien al sample CD's uit eigen keuken..?)

Quote van Armin van Buuren op deze site : http://www.mutekki-media.de/Producer-Reviews:_:0.html#Ben Liebrand

Armin van Buuren : I've been buying a lot of sample cds and soundbanks over the years. Some of em really only have one or two usable sounds. Many cds depend on loops that sound distantly familiar or require a lot of processing before you can start thinking of using them. I recently went over quite a few cds and sample banks of the Vengeance series and I was pleasantly surprised. These sounds are clearly made by people that have the same frustration with sample cds as me. You can hear that the creators go to clubs often and know what works on a big soundsystem! The way I make music is I want to get excited about a certain sound or sample. These cds gave me that rush, there're so many good sounds! You'll be back in the studio making new music before you know it.

Met een TR909 moet het zeker lukken, maar het is meestal niet zo dat je er dan al bent je zult ook nog gebruik moeten maken van EQ, compressie, layeren etc. om de sound te krijgen. Maar zoals Sander zegt zijn zeker de Vengeance Sample CD's erg handig. Scheelt een hoop tijd en zeker als je moeite hebt om goede drums te maken en liever bezig bent met bv. de synth lines.

hallo iedereen,

weet iemand de beste of een goede vst om trance Drums mee te maken,
zoals armin van buuren etc.. Ik heb een TR 909 maar daar krijg ik geen Trance uit;{ . Of weet iemand een andere methode dan VST, samples ofzo?

Arlon.

tr909 isde alom bekende tekno drum computer

met de beukende bassdrum/knallende hihats

ik denk bv dat je met wat lichter drum spul ...makkelijk uit de trance wave komt ,..bv met een machine drum ...zekers met de wave / sample optie ...f
dat ding heeft filters over hihats fx inside

de tr909 is goed in 1 ding lomp beulken
meer ri techno alka awakeings festival :doei:

vst wise vindt ik micro tonic erg goed tsjek that !

Ik heb een TR 909 maar daar krijg ik geen Trance uit;{
Nee, hehe, nogal wiedes nie. Dacht je dat je met alleen een 909 al klaar was? Ga maar eerst eens een batterij compressors, EQs, etc. aanschaffen.

Of weet iemand een andere methode dan VST, samples ofzo?
http://synthforum.nl/forums/showthread.php?t=117091

Maar samples zijn over het algemeen het meest gangbaar, de populairste set is al voor je uitgelicht.

Back