S5/6000 cd's importeren in Live

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Ik wil mijn sample library importeren in Ableton Live (sampler) dit staat wat mij betreft helder uitgelegd in de manual pagina 410/411:

1. Insert the AKAI-formatted sample CD.
2. On a Mac, click on the title bar of Live’s File Browser and select All Volumes. On a PC, navigate Live’s File Browser to the Workspace by clicking on the Browser’s title bar and selecting Workspace.
3. Click on the Browser item found at the bottom named Find Sample CDs...
4. Double-click the item that appears to import the CD’s contents.

Wanneer ik deze handelingen uitvoer eindigt het met "no sample cd's found". Terwijl ik de orginele cd gebruikdie bijde S5000 geleverd wordt. Kent iemand een workaround? :stupid

Ik weet niet of dit ook geldt voor Live, maar bij de converter die bij EmuX zit werkt het inlezen van Akai CD's alleen met een CD-ROM speler en niet met een DVD-ROM speler. Misschien is het iets dergelijks.

Ik weet niet of dit ook geldt voor Live, maar bij de converter die bij EmuX zit werkt het inlezen van Akai CD's alleen met een CD-ROM speler en niet met een DVD-ROM speler. Misschien is het iets dergelijks.

Dat is een mogelijkheid, maar in dit geval vind ik het vooralsnog niet voor de hand liggen. Ableton 8 is van 2009 en ik denk niet dat er in 2009 veel pc's / mac's met een cd speler gebouwd zijn. Wanneer de optie niet met een dvd drive werkt zou deze imho achterhaald zijn.

Dat is een mogelijkheid, maar in dit geval vind ik het vooralsnog niet voor de hand liggen. Ableton 8 is van 2009 en ik denk niet dat er in 2009 veel pc's / mac's met een cd speler gebouwd zijn. Wanneer de optie niet met een dvd drive werkt zou deze imho achterhaald zijn.

Ik had exact hetzelfde probleem toen ik EmuX kocht (computer zonder echte cd-drive). Dacht dan ook eerst dat de software brak was, maar die bleek het prima te doen op een oude 4-speed cd-rw. Overigens uit het verschil bij Converter in dat je read errors krijgt als je een dvd-speler gebruikt. Hij ziet de disk wel.

De Converter van EmuX is trouwens gewoon Translator van Chicken Systems (oftewel, niet door E-MU geschreven maar ingekocht). Maar als deze tool door Ableton zelf in 2009 ontwikkeld is zou je inderdaad verwachten dat het beter werkt.

Back