PROPHET 5

Status
Please reply by conversation.

MILKO22

Stamgast
Zoek je een Prophet primair voor de klank, en niet voor de looks alleen, ga dan bij voorkeur niet voor een rev 3, zie het net voor meer info :eureka:

Hierin moet ik soundtrooper gelijk geven de versies (rev, 1 en 2) met de SSM chips klinken gewoonweg mooier (vetter/dikker/voller) maar zijn wel onbetrouwbaar.
De versies (rev 3 en hoger) met de cem chips zijn echter wel stabieler.
Ligt eraan wat je belangrijker vind, de klank of betrouwbaarheid.
De versies met de SSM chips zijn in het algemeen (omdat de meeste liefhebbers voor de versie voor de cem chip gaan) wat goedkoper.
Er zijn (laatste versies) ook versies met midi, waar ik persoonlijk voor zou gaan, als je hem in een set-up gaat gebruiken?

Hierin moet ik soundtrooper gelijk geven de versies (rev, 1 en 2) met de SSM chips klinken gewoonweg mooier (vetter/dikker/voller) maar zijn wel onbetrouwbaar.
De versies (rev 3 en hoger) met de cem chips zijn echter wel stabieler.
Ligt eraan wat je belangrijker vind, de klank of betrouwbaarheid.
De versies met de SSM chips zijn in het algemeen (omdat de meeste liefhebbers voor de versie voor de cem chip gaan) wat goedkoper.
Er zijn (laatste versies) ook versies met midi, waar ik persoonlijk voor zou gaan, als je hem in een set-up gaat gebruiken?

je praat echt onzin....

ik ken ze alle drie, en om nou te zeggen dat er enorme klankverschillen zijn, nou nee
er zullen best wel nuance verschillen zijn door de verschillen tussen cems en ssm, maar ik vindt dat niet schokkend.

en ze zijn allemaal even (on) betrouwbaar, is maar net hoe de geschiedenis van het apparaat is.
ik krijg ze binnen, werkend, waar 30 jaar niets aan gedaan is, alle typen.

moet kunnen dus.

:koffie:

ik ken ze alle drie, en om nou te zeggen dat er enorme klankverschillen zijn, nou nee

Als ik dit lees denk ik: nou dan heb je toch niet goed geluisterd, het verschil is, in mijn beleving, zeg maar dag en nacht, toevallig heb ik een rev 2 en een rev 3.3, de CEM Prophet klinkt, als ik ze met elkaar vergelijk, als een ingetogen wannabe kefffertje, de SSM als een leeuw, misschien in jouw ogen/oren geen verschil, in die van mij gigantisch.
De rev 2 is in mijn ogen, zo ongeveer, de bruutst klinkende polysynth ooit gemaakt.
De SSM leeft, het geluid beweegt, organisch, geef het maar een naam.
Een 3 is heel mooi als je maar zorgt dat er geen 2 in de buurt staat...ik kan me niet voorstellen dat er iemand op de wereld is die zegt doe me die rev 3 maar als de twee naast elkaar staan in perfect werkende staat.

prophet 5 , mooie synth, fijn geluid, maar helaas slechts 5 vingers tegelijk. beetje toetsenist gaat echt voor 8 of meer. ben er daarom eigenlijk nooit aan begonnen .
stond ook pas een prophet t8 op marktplaats , is dat een beetje te vergelijken qua sound of niet?

Nee, dat schijnt meer in de buurt van een Prophet 600 te komen.

Professor Krylon in de synthese kunde weet het schijnbaar beter, maar slaat dit keer de plank volledig mis.
De SSM versie klinkt gewoonweg mooier (en rauwer) dan de CEM variant, die wel betrouwbaarder is, als je geen verstand van zaken hebt, laat je negative commentaar dan buiten deze threat.
Milko22 vraagt ergens om en we willen hem alleen maar helpen om een verstandige keus te maken, voordat hij na een eventuele koop achteraf teleurgesteld is.
Of beginnen we nu al weer met een wellis nietis spelletje.
Onzin, nee in jouw geval onzinnig zo'n reactie?

wat de betrouwbaarheid betreft , kies ik voorde mening van de reparatietechneut, degene met de meeste ervaring, de ervaringsdeskundig zo gezegd .

Een Prophet V Rev 1 of 2 is nou niet bepaald goedkoper dan een Rev 3...

( stom dat er niets te editten valt in dit gevraagdforumdeel )
en verder niet te fel worden omdat de meningen over klank en zo verdeeld zijn. de waarheid is afhankelijk van het gezichtspunt en de oorlog moet de wereld uit

(dat laatste was ook bedoeld voor dhr a. logica, laten we eens een topic in vrede bespreken, heerlijk toch die witte kerstsfeer )

Nee een T 8 is niet te vergelijken met de P 5 sound (nog de SSM of CEM), wat Hanz zegt kan ik niet beamen omdat ik nooit een Prophet 600 heb gehoord/gehad.
Zowel de T-8 as de Prophet 600 waren nooit de paradepaardjes van SCI.
De P-10 (SSM) en de Pro-one ( 1 stemmige versie van de P5 CEM versie) zijn wel gerelateerd aan de P-5
By the way Leo, er zijn ook toetsenisten die maar één vinger gebruiken (nee niet hun middelvinger) en monofone synths zeer waarderen.
Net als jij en ik met onze SH-5.
Geintje.

Voor de soundtrack van ciske de rat (1984) is volgens mij ook een Rev 1 of 2 gebruikt door Erik van der Wurff. Ik moet zeggen dat ik de klank van die Prophet erg organisch en warm vind. Heerlijk gewoon zo'n ouderwetse zweving. Ik heb zelf een Rev 3.3 en die klink uiteraard ook geweldig maar wel degelijk anders. Ik zou ook erg graag een rev 2 hebben maar vind het een tricky investering omdat wellicht het onderhoud lastiger is en de onderdelen nog moeilijker te krijgen zijn of liggen de SSM chips nog voor het oprapen?

Volgens sommige bronnen (Amerikaanse) zijn er technici bij die zich niet wagen aan de reparatie van een SSM versie, zelfs niet door wine country die na het faillissement van SCI de mogelijkheid bood om eigenaren bij hun de SCI modellen te laten repareren.
Zeer tricky apparaat die SSM versie, denk ook niet dat er nog SSM (nieuw) chips in omloop zijn, met de cem chips wordt het al moeilijk.

1) Pro 5 rev 2 en Pro VS
2) Pro 10
3) Pro 5 rev 3
4) Pro 600
5) T8

Of mag ik dit persoonlijke Sequential Circuits polysynth voorkeurslijstje niet plaatsen in dit topic :) ?

Ik heb 2 rev 2's in mijn leven gehad en met beide ook flinke problemen :) dat zal ik niet ontkennen......maar die klank.....ik heb het er graag voor over, wat een machine.

Status
Please reply by conversation.
Back