EMpTy 250 reverb

froombosch

Ingeburgerd
Ter informatie:

Empty Room Systems, a producer of audio processing software from the Netherlands founded in April 2009, proudly announces the release of its EMpTy 250 software reverb. After months of research and tweaks this reverb, based on the first digital reverb machine (the EMT-250),
is now available for purchase. The EMT-250 is known for the very sweet character of its reverb and is used on a lot of famous recordings. It is the favorite reverb for a lot of award winning engineers. Real EMT-250’s are rare and other solutions for obtaining the simular results were expensive or unnecessarily complex. Until today. With the release of EMpTy 250 this ear candy becomes affordable for each studio and engineer!

The reverb is now available as a VST plugin and is also available as a patch for the Eventide H8000 and H7500 . The plugin will not need any internal DSP card, external box or dongle or special drivers, but can be used in any DAW software supporting Steinberg®'s VST-format, like for example Nuendo, Cubase, Adobe Audition, Reaper, VSThost etc. A fully functional demo version with inserted noise bursts is available on the website.

Pricing: EUR 149 till Januari 2010 after that EUR 169.

Category: Effects, Reverb

www.emptyroomsystems.com

Groeten,

Harrie Munnik

Laatst gewijzigd:
Ik heb er even mee gespeeld en op de een of andere manier vind ik 'm niet echt geweldig klinken. Dat kan mijn schuld zijn, dat ik simpelweg niet weet hoe zo'n EMT 250 klinkt, maar het komt op mij een tikkeltje goedkoop over. Als deze reverb een lelijke niks zeggende GUI zou hebben, dan vraag ik me nog steeds af of mensen 'm wel zo goed vinden als ze nu zeggen.

Ik heb 'm vergeleken met Redline Reverb en EOS en met deze twee reverbs kreeg ik in alle gevallen betere resultaten. (getest op o.a. zang, gitaar, strings en snares)

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik op individuele instrumenten heb getest, wellicht dat deze reverb juist tot zijn recht komt in een mix.

Er staat deze maand een review in de Interface. We zijn momenteel bezig met verise 2.0, welke gratis beschikbaar wordt, voor de mensen die versie 1.0hebben gekocht. Voor meer informatie zie onze website.

empty250.jpg

Versie 2.01 is nu beschikbaar. Luister eens naar de soundsamples op onze website....
Of download de demo. Zeer uitgebreide aanpassingen, vooral in het geluid.

Laatst gewijzigd:
Deze zit ook binnen het UAD spectrum. Ben er niet echt kapot van. Eigenlijk bij geen 1 UAD reverb.

Als je dan juist geen UAD wilt, kun je dit eens proberen. Heb je echt al naar versie twee geluisterd? Wellicht dat je niet houdt van reverbs met een eigen kleur/sound. Ik ken liefhebbers van bijvoorbeeld de Alesis reverbs, terwijl ik daar echt helemaal niks mee heb. In mijn oren veel te metallig. Een aantal mensen heeft richting mij aangegeven dat het werken met de EMpTy 250 letterlijk hun manier van mixen heeft veranderd.

http://emptyroomsystems.com/reviews.html

Ieder zijn kennis, kunde, ervaring en smaak.

Ik vind hem eigenlijk niet verkeerd! Ik heb hem vergeleken met de UAD en ik moet zeggen dat hij best goed uit de verf komt.

Ik heb het idee dat de UAD variant meer helderheid aan de buitenkant van het spectrum heeft en meer stereobeeld wat deze EMpTy 250 een beetje te doef doet klinken.

Wat ik weer wel leuk vind zijn de setting mogelijkheden om sneller een instance voor en achter in surround op te zetten.

enige is dat mensen die een uad kaart hebben toch sneller, gezien de prijs, zullen gaan voor de uad plugin. Rond de 90 dollar zou beter passen vermoed ik.

overigens heb ik de originele 250 niet gehoord... dus dit zegt alleen iets over de vergelijking met UAD en niet met het origineel!

Het origineel is inderdaad iets doffer dan de UAD versie. Ook heeft de UAD iets minder diepere modulatie. De delayinstellingen van de UAD zijn wel exact en ik de EMpTy moeten nabootsen. De marketingafdeling van UAD heeft iedereen ervan proberen te overtuigen dat de UAD het originele algoritme is, maar dat is simpelweg niet waar.

Ik ben blij dat je de moeite genomen hebt om hem te beluisteren.

Inderdaad. Ik neem voortaan trouwens, hoewel ik ze inmiddels allemaal wel heb hoor, het hele UAD team en Amerikaanse popenkast spelletjes met een enorme flinke bak zout. Als ik zie voor hoeveel geld ik plugins van hun gekocht heb... maargoed, dat schijnt bij me te passen, geld opmaken aan muziek en niet aan de vrouw :)

Nu de volgende keer geld uitgeven aan goede plug-ins ;) Ik ben bezig met nog wat nieuwe ontwikkelingen buiten de UAD range..

"We" bestaat niet, alles is een mening gebaseerd op jouw persoonlijke interpretatie/voorkeur....

Uiteindelijk is het belangrijk dat je er mee kunt werken en ik vind dat je dat goed kunt met de EMpTy 250.

UAD maakt geen matig spul, maar er is momenteel meer wat goed is. In de reverb sfeer heb je de bijvoorbeeld TSAR, Breeze, Aether, Vroom en de LX480 van mijn gewaardeerde collega Martin( Warp69) die mij ertoe zette deze plug-in te maken na jaren van onder zoek. Maar ook met compressie, delays en dergelijke zijn er goede alternatieven, soms zelfs beter. UAD is gewoon een leverancier die zijn spullen aardig voor elkaar heeft. Maar er is meer dan alleen UAD als het om kwaliteit gaat. Probeer onze eerste plugin maar eens uit :) Dim D staat in de startblokken (is in beta) als tweede.

Laatst gewijzigd:
Back