Roland RE 201 tape loop(s)

Status
Please reply by conversation.
waarom maakje ze niet zelf

is egt makkelijk te doen
koop een rol tape
en ga plakken [ vrien vanmij kant voorje doen ]

ja dat kan, maar heb je kans dat de tape nadien vast komt te zitten.
Graag had ik zo'n lubricated tape gehad, deze gaat toch wat langer mee, zoals die originele Roland tapes. Toch bedankt!

zijn die originele RT-1L tapejes niet ontzettend duur?
Ik heb er twee liggen maar die koester ik om die reden.

Voor 4m lussen te maken moet je dikke pro-tape pakken......gewone bandrecorder-tape is inderdaad te dun daarmee loopt ie vast.
In Utrecht zit een oudere meneer die die tape verkoopt hij zit ook regelmatig op marktplaats
Laatst heb ik m'n 201 weer van nieuwe tape voorzien via de "Matthijs"methode werkt perfect.
grt Gert-Jan

Zit op internet een bedrijf (UK?) wat nieuwerwetse tapedelays maakt en die leveren tevens tapes voor oude modellen. even creatief googlen.

I vergeet helemaal te melden dat ik een keer face to face met de betreffende meneer heb gesproken.
Het is een hele vriendelijke man die absoluut een betrouwbare indruk maakt.
Ik weet dit natuurlijk niet zeker: maar volgens mij is zijn handel ontstaan uit liefhebberij.

die tapes uit utrecht zijn prima te gebruiken.

en voor de zelfplakkers, gebruik dikke tape en echt tape splicing tape om te plakken, dus geen gewoon plakband oid.

en tape voor 38cm/sec machines werkt ook niet, daarvan is de magnetisatie hoger.

Een zeer vriendelijke man die werk van gemaakt heeft welke broadcast-tape geschikt is voor bandecho's............bandecho's is ook z'n passie je komt ém tegen op die meetings waar (oudere)gitaristen hun bandecho's uitproberen hun streven is de ideäle shadows-sound.
Ik heb van hem een paar honderd meter tape op spoel en wat op een kern om te proberen.

grt Gert-Jan

Heeft iemand ervaring met die tapes uit Utrecht ?

ik wel relaxte dude vertelt je ook wat en hoe mbt parts
kheb aleen niet iets laten repareren
omdat t een cheapas melos om ging das duurder dan te repareren dan de aanschaf van t app. hehe

gewoon bellen naar link rednoise

Status
Please reply by conversation.
Back