plugin knowhow

Arv

Robot
Hoe kan je van een software programma eigenlijk bepalen 'hoe goed hij is' als je niet eens weet hoe het algoritme eruit ziet? Daar is dit een goed voorbeeld van, er staat nix bij alleen wat ie doet en een paar voorbeeld filetjes. Het is natuurlijk waar dat je het zelf (met beluistering) kan uitproberen maar ik heb het idee dat hardware veel meer gedocumenteerd is qua techniek en onderdelen etc etc..
M.a.w. hoe bepaal je voor jezelf welke plugin voor jou een goeie keus kan zijn als je er weinig over te weten krijgt? Met een hardwarebak krijg je een partij technische gegevens die je kunt doorlezen, sw niet..
Wat denken jullie?

Ik heb geen hardware effecten bak waarin in de manual uitgelegd wordt hoe die klinkt hoor..tis toch niet meer dan een kwestie van luisteren, en als het wat is ben je tevreden of ik begrijp je verkeerd?

Die gast van Voxengo is retegoed bezig hoor.

Ik weet nog wel dat AnalogX een programmaatje heeft gemaakt voor DirectX plugins te checken qua bitdiepte.
http://www.analogx.com en dan naar 'bitpolice' zoeken.

En als je weet dat de algoritmes 64 bits zijn dan hoeft dat niet automatisch te betekenen dat het goed spul is maar wel dat het beter kan zijn dan hardware gear dat meestal op 48bit zit ivm de DSP's. En analoge gear valt qua klassificatie hier dan helemaal buiten. (die hebben in vergelijking nl. oneindig veel bits ;) )

Origineel geplaatst door arnoldroelz
Ik heb geen hardware effecten bak waarin in de manual uitgelegd wordt hoe die klinkt hoor..tis toch niet meer dan een kwestie van luisteren, en als het wat is ben je tevreden of ik begrijp je verkeerd?

Jaja, tuurlijk is luisteren het belangrijkste! maar ik heb het idee dat je bij hardware stukken meer info krijgt over de gebruikte technieken (technisch dus) en dat mis ik vaak bij de plugin variant. Maar okee, luisteren is de beste optie..

maar ik heb het idee dat je bij hardware stukken meer info
krijgt over de gebruikte technieken (technisch dus) en dat mis ik
vaak bij de plugin variant

mmm... Lexicon legt toch ook niet echt uit hoe hun algoritmes werken?
En vaak zijn hardware manuals erg zuinig met echte info, en geven ze
vaak meer 'emotie' info...

Anyway, de 2 echte voorwaarden voor kwaliteit zijn voor mij:
* Het klinkt goed.
* Het zit gemakkelijk in je mix.

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door Arv
Jaja, tuurlijk is luisteren het belangrijkste! maar ik heb het idee dat je bij hardware stukken meer info krijgt over de gebruikte technieken (technisch dus) en dat mis ik vaak bij de plugin variant. Maar okee, luisteren is de beste optie..

Met plugins kun je daarentegen weer makkelijk een demotje downloaden, dat kan met hardware weer niet :)

En die Voxengo is volgens mij ook gewoon één gast die plugins maakt, voor weinig geld ook nog, dus da's natuurlijk anders dan een dure hardware bouwer of bijvoorbeeld plugins van Waves of zo....hij heeft geen marketing afdeling achter zich staan :)

Back