Roland system 100m set

vd week stond r nog geen ...prijs by
denk datr paar hebben geboden wat,m niet zinde

maaruh
14.000 komophex !:doei:
osc vcf vca x2 module set = meestal 1800 a2500 eu
:engel:

Nice complete 11 oscillator setup including MC-4B full set.

Modules:

110 VCO/VCF/VCA x1
112 Dual VCO x5
121 Dual VCF X1
130 Dual VCA x1
131 Mixer/HP amp x1
132 Dual Mixer/Voltage Proccessor x1
140 Dual ADSR + 1 LFO x2
150 Ringmod/SH/LFO x1
165 Dual Portamento x1
172 Phaser/Delay/LFO x2
174 Parametric EQ x1
182 sequencer x4
190 Kabinet x4
191J Kabinet x2
184 Polyphonic 4-CV KB Controller x1

+

Original Manual and Original service manual
Roland 100M based Modular synthesis tutorial book
all cables to connect the modules to the cabinets
shitload of original Roland and non-original patchcables.
Original Roland patch cable set in sealed blister

+

Bonus Teac EQ and 8 channel mixer fitted with 100M knobs to match.

+

Roland MC-4B + MTR-100 + OP-8
System fully functional,this is the B version with more memory.
Lot of taste switches where replaced by new one on the MC-4.
Includes Original service manual.

100M notes:

all knobs are original ,none missing,system is in realy great (superb) condition,
also the wood ends ,KB is like new,etc,all cabs are 220v,only a few scratchy faders here and there
(system still in use).

hoe komt hy aan 10 osc ???
edit kzie t al 5x de dual vco set

Is die prijs reeel??

zegjij t maar
jij zitmer op ebay enso danik
ist int buitenland ..normaal dat er bvb20.000$wordt betaald voor een set as deze
moog 55 set / of arp2500 wel ja
maar system 100,m???
:dubbel:

Tja ik heb er ook mijn twijfel over...ik zal er geen commentaar op geven prijs is aan koper maar het leek mij een hoog bedrag.

Wat had die Hex wel niet allemaal aan gear staan?!?!?!?! :?

Begin dit jaar/eind vorig jaar verkocht ie ook al een compleet Roland 700m system.. :)

moet eerlijk zeggen eerst wilde die vel voor een linndrum forat met meer enso
uiteindelijk heeftie m ..netjes[neter] verkocht
staat nu in waik hehe]
zo broerd istie niet ...gewoon bod doen gasten van 10.000 :dubbel:

Zeker een goeie gast, ik heb ooit wat modules van hem gekocht en ging erg amicaal.

zitten wel wat aparte modules bij, zal ook wel tevreden zijn met 11500€,
dacht trouwens dat ie die set al eerder tekoop had staan, mogelijk zelfs al 2 keer, kwam hem toen niet kwijt voor dit bedrag, misschien nu wel.
gun het hem van harte , daar niet van.
tja hexagon, monopoly, etc etc etc. zoveel namen, zoveel verhalen

13 ton !
... en voor dat bedrag moet je er zelf nog overal aan draaien ook ,.. en achteraf onthouden hoe- en in welke richting je ze draaide voor elke opgebouwde klank ?

... mmm gekke wereld toch

In geld is een ton 100.000,. :D
En in kilo's 1000,. maar dat weegt ie nou ook weer niet,. of wel:?:?:?

Mgoed,.
Stel,.. dat ik schathemeltjesrijk was,. Dan zou ik m misschien afdingen tot 9000 en t ding kopen.
Want t is wel echt een vet stuk speelgoed en ook een stukje geschiedenis en zeker een betere belegging als aandelen. En een stuk leuker ook!!!!

13 ton !
... en voor dat bedrag moet je er zelf nog overal aan draaien ook ,.. en achteraf onthouden hoe- en in welke richting je ze draaide voor elke opgebouwde klank ?

... mmm gekke wereld toch

tis zo, wel ook voordelen:
drivers altijd geupgrade ( al 25jaar) en altijd compatibel met de laatste os/windows versie . draait op welke configuratie dan ook. nooit meer aan de kant omdat de nieuwe pc het toch echt niet meer ondersteunt.
tja da's het verschil tussen virtueel en een echt instrument.

Laatst gewijzigd:
Ik heb de rekenmachine er niet bijgepakt, maar het is (voor de evt. niet-kenners) wel goed om te weten dat bijv. één 182 sequencer (waar er hier al 4 van inzitten) al meer dan 1000 euro doet. En een 172 phaser/delay rond de 650. Veel geld, maar 100m is wel mooi spul...

Aan de andere kant is zo'n enorme set in één keer, zeker via kanaal met beperkte reikwijdte als Marktplaats, best lastig te verkopen. Ik snap dat er een soort van 'emotionele waarde' zit aan een set waar je lang zelf aan moeten verzamelen, maar ik denk dat het couranter zou zijn geweest om het geheel in onderdelen te verkopen, bijv. via Ebay.
Ik zou zelf best nog wel één 191j erbij willen met wat selecte onderdelen, maar 14k trek ik ook niet effe uit de binnenzak.

Overigens heb ik Hexagon leren kennen als iemand die hier soms nogal 'straf' uit de hoek kwam maar wel iemand met kennis van zaken, vriendelijk in de persoonlijke omgang en prima betrouwbaar.

de sequencer wordt nieuw nagebouwd geleverd door een engelse jongen, nauwelijks van de echte te onderscheiden voor iets van 465 euro. de phaser is de 650euro niet waard en hij heeft ze er ook niet voor kunnen verkopen , los, tot nu toe.

Je bedoelt Ryk, denk ik.
Die sequencer is erg mooi, inderdaad bijna niet te onderscheiden van 'echt Roland' van een afstandje (zelfde knoppen, schakelaars, zelfs de kleur matched... alleen staat er 'RYK' in de hoek in relief, in plaats van Roland).
Echter, de functionaliteit is anders (de Ryk heeft bijv. maar één sequencer lijn) en er zijn van de 100m versie maar erg weinig gebouwd, een handvol (ik heb er één, Hexagon ook zover ik weet).

De phaser is natuurlijk helemaal waanzin voor 650, maar dat wordt er wel voor betaald. En ik ken geen synth met zo'n hoog pokemon effect als de 100m... gotta have 'm all... je wilt immers geen gapend gat in je rackje... :D
Of je het er in Nederland (via MP) voor krijgt blijft de vraag, dat was precies mijn punt. Maar op Ebay (en op sys100m.org) heb ik met enige regelmaat de zeldzamere modules voor veel geld zien weggaan. Vaak met buy-it-now, binnen enkele uren.
Geloof me, ik heb erg lang geprobeerd een 182 te bemachtigen... (voor ik uiteindelijk de Ryk wist te bemachtigen, en uiteindelijk bijna een jaar op moeten wachten).

had er twee, verkocht en een sh5 aangeschaft en een maq16/3.
echt begrijp niet wat de 182 biedt wat de maq16/3 niet heeft?
en zowiezo, als ik al volanaloog moet sequenzen ga dan voor de arp , met oa z'n quantizefunctie, veel meer waar voor het geld ( ca 1250€)

Ja, wat ik al zeg, echt 'logisch' is het niet, maar 100m is (als je het compleet hebt) een mooi vintage modulair setje bij elkaar - alleen de prijzen zijn afgelopen jaren omhoog geschoten. Qua techniek is het echter allemaal wel erg goed (afgeleid van de System 700), ondanks de leeftijd nog met Japanse precisie werkend, en goed doordacht met al die mixertjes en multiples.
De 182 is natuurlijk best een hele simpele sequencer, dan is de versie van Ryk een stuk interessanter met een aantal unieke functies (step repeat en step division bijv. zijn echt geniaal bedacht, ben ik nog nergens anders zo tegengekomen).

Maar een Maq... nee daar had ik helemaal niets mee. Echt zo'n half afgemaakt Doepfer ding met allerlei functies verstopt achter 3 niveaus menu... dat is toch niet handson... en dan nog niet lekker precies werken ook.
Zo'n ARP is inderdaad mooi, maar blijft dat nou goed gaan met die sliders (die waren toch erg slijtagegevoelig?)
Dan vind ik een Analogue Systems RS200 met utility modules (idd nog een quantizer erbij...) persoonlijk een goed alternatief. Helaas met wat technische slordigheidjes onder de motorkap, maar da's een ander verhaal.
Of als alternatief voor de MAQ de hele andere kant op, met MIDI, richting Octopus. Maarja, we dwalen af... :D

Back