Welke software ??

rick8245

Stamgast
Ik zoek een beetje een recht-toe-recht-aan programma waarbij ik makkelijk een stukje in kan spelen (via MIDI )en waarbij ik dat stukje kan combineren met achtergrond WAV samples zoals bijv. arpeggio loopjes of drum samples.

Vele programma's heb ik gedownload en geprobeerd, maar de mogelijkheden zijn soms eindeloos.

Als ik jou was, zou ik even uitzoeken:

• hoe je de ingespeelde midi gebruiken kan

• hoe je je samples laadt

• hoe de playlist werkt
Dit is met ieder programma basis.
Laad je vooral niet gekmaken door de vele mogelijkheden.

maar de mogelijkheden zijn soms eindeloos.

dat gaat zowat voor iedere DAW op...
kies er 1 uit, die je aanstaat, ga proberen en dan bedoel ik, echt proberen, youtube totorial enzo ...

je zal je op 1 moeten storten en je daarin verdiepen!

suc6 :okdan:

Ik heb mijn oog laten vallen op Cubase (versie VST 5.1). De complete handleiding staat op de side van Steinberg.

De studie is begonnen :P

Ik heb mijn oog laten vallen op Cubase (versie VST 5.1). De complete handleiding staat op de side van Steinberg.

De studie is begonnen :P

Cubase VST 5.1 is "loei-oud". Da's van ergens 2000-2001.
De actuele versie heet Cubase 5. Jij kijkt naar Cubase VST 5. Lijkt veel op elkaar, maar 5 is 10 jaar nieuwer dan VST 5.

Deze misvattingen zijn ook wel te verwachten. Chronologisch de Cubase versies:
Cubase (standaard/score/audio, later 24 t/m versie 3)
Cubase VST (vanaf 3.5 t/m versie 5.1r1, ook in standaard/score/32)
Cubase SE, SL, SX (1, 2 en 3)
Cubase (4 en nu 5, Essentials (kleinste) en Studio als kleinere versies)
de laatste lijkt qua naam gewoon verrekte veel op VST 5, die dus van 10 jaar geleden is.
In basis werkt het trouwens grotendeels nog hetzelfde. Allemaal nog steeds gebaseerd op hardware configuraties (mixer, inserts, sends, groepen etc.).

Begin eens met Ableton Live Intro, zou ik zeggen. Steinberg handleidingen heb ik draken gevonden; bij dat vergeleken is de handleiding van Live beter (en de Youtube-video's ook).

Ik ben het met yoozer eens.

Ableton staat je toe om vanuit een loop manier van werken in een arrangement manier van werken door te groeien op simpele manier met een simpele user interface zonder dat de applicatie al teveel functionaliteit verbergt.

In een later stadium heb je voldoende geavanceerde functionaliteit om toch nog aan je behoeften te voldoen.

Om maar eens even te laten zien:

Ik hou het voorlopig toch nog maar even op Cubase.
Deze heb ik voor een klein prijsje kunnen overnemen. Als ik hier tevreden mee ben (tot nu toe is dat zo) schakel ik later over op de recente versie 5.

Back