Gekraak tijdens afspelen van geluid.

Appleman

Stamgast
hoi iedereen,

ik heb net een nieuwe geluidskaart gekocht (UA-25EX), ik hem mijn vorige weg gedaan omdat ik veel gekraak hoorde als ik veel sporen tegelijke tijd afspeelde. Dus ik heb geinformeerd, en deze (UA-25EX) zou het probleem oplossen. Hoe kan het dan dat het toch nog kraakt? Ik heb de buffer op zijn hoogst gezet.

dit is mijn pc:

Windows XP
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
3GB RAM
videokaart: Intel(R) 82915G"GV"910GL Express Chipset Controller
en dan geluidskaart: UA-25EX

wat kan ik hier nou mee? terug gaan naar bax-shop om een nieuwe, een nieuwe pc????

ik hoop goede reacties te krijgen

Klinkt heel stom mischien maar is het niet een draadbreuk ergens? Voor de rest weet ik geen fluitketel van een computer, sorry :D

Als je gekraak hebt waarneer je teveel pluggies hebt openstaan heeft dat volgens mij niks met je geluidskaart te maken, maar meer met het geheugen en processor van je pc.

mischien staat de kraaksimulator nog aan..
word veel gebruikt om oude vinyl platen na te bootsen of ouderwetse digitale vervorming toe te voegen

29 december 2009, 18:30:
als ik een nieuw project open dan is alles gewoon goed!

(Quote komt uit een andere thread: (Klik))

In je "gear-list" staat Cubase 5, in een andere thread (boven genoemd) gebruik je SX. Welke versie gebruik je?

Om terug te komen op de quote: bij nieuwe projecten heb je er dus geen last van.

Dan zou je even de tijd moeten nemen om een nieuw project te vergelijken met een "oud" project. Dan heb je de oplossing zo te pakken !

Succes!

Laatst gewijzigd:
ja, dat was zo tot ik meerdere tracks te gelijk deed, het was niet meer om aan te horen,
ik heb nu sx3, 5 heb ik ooit een maandje geleend van een vriend, ik vond het niets

kan iemand mij helpen

Als je gekraak hebt waarneer je teveel pluggies hebt openstaan heeft dat volgens mij niks met je geluidskaart te maken, maar meer met het geheugen en processor van je pc.

kun je daar zelf meer geheugen inzetten, of kun je zelf een nieuwe processor op je pc zetten, het probleem is dat ik zeveel plugins heb staan op mijn pc, ik wil die niet allemaal op een andere pc gaan zetten, of is hier een handige manier voor?

Arlon, je werkt op een Petium 4. En alle plugins die je hebt aangeschaft voor je hobby vereisen, zeker wanneer je er meerdere tegelijk wilt gebruiken, toch echt een zwaardere computer. Ga eens voor een quadcore shoppen, of minimaal een dualcore. Misschien kun je een paar plugins verkopen en daar een nieuwe computer van kopen! hi hi hi ha ha ha ho ho ho

kun je daar zelf meer geheugen inzetten, of kun je zelf een nieuwe processor op je pc zetten, het probleem is dat ik zeveel plugins heb staan op mijn pc, ik wil die niet allemaal op een andere pc gaan zetten, of is hier een handige manier voor?

Extra geheugen bijplaatsen is niet zo moeilijk, mocht je daar zelf niet aan willen beginnen kunnen ze dat bij de betere computerzaak waarschijnlijk gewoon doen terwijl je er op wacht.
Wanneer je een andere processor wilt, zal er naast de processor waarschijnlijk nog wel een en ander vervangen moeten worden (zoals moederbord en evt. geheugen, voeding en videokaart, beetje afhankelijk van het moederbord en overige onderdelen die je computer nu heeft.
Je kan dan je huidige HD weer in je 'nieuwe' computer zetten, ik denk alleen dat je als je toch gaat upgraden of misschien zelfs wel je pc vervangen, dat een schone installatie van Windows ook niet gek is.

Verder is het installeren van je plugins hooguit een middagje werk. Dat zou in mijn ogen niet de drempel moeten zijn om te kijken naar een ander systeem. Budget is natuurlijk een heel ander verhaal.

Daarnaast moet je eerst eens goed kijken waar je nu precies tegenaan loopt. Je kan wel zomaar vanalles upgraden, maar als dat het probleem niet oplost dan schiet dat niet op natuurlijk.

Dus wat gebeurd er precies als je al die plugins open hebt staan en wat zijn de verschillen met een oud en een nieuw project (zoals je in de andere discussie aangeeft). Is het de processor die het zwaar heeft? Is het iets anders?

Arlon, je werkt op een Petium 4. En alle plugins die je hebt aangeschaft voor je hobby vereisen, zeker wanneer je er meerdere tegelijk wilt gebruiken, toch echt een zwaardere computer. Ga eens voor een quadcore shoppen, of minimaal een dualcore. Misschien kun je een paar plugins verkopen en daar een nieuwe computer van kopen! hi hi hi ha ha ha ho ho ho

ok,
ik heb ff zitten googlen, voor 250 euro kan ik deze dell krijgen bij iemand:
http://www.dell.com/us/en/gen/desktops/xpsdt_420/pd.aspx?refid=xpsdt_420&s=gen

Is dit een goed alternatief?

Meer geheugen heeft bij XP met 3GB geen nut.
8 plugins tegelijk zegt niets. De ene gebruikt weinig CPU load, de ander veel.....
En wat voor plugins? FX of VSTi's?
Wat betreft PC heb je tenminste een dual core nodig, beter een quadcore. Een Pentium 4 geeft het met een paar plugins al snel op.

En waarom vind je Cubase 5 niks?

Meer geheugen heeft bij XP met 3GB geen nut.
8 plugins tegelijk zegt niets. De ene gebruikt weinig CPU load, de ander veel.....
En wat voor plugins? FX of VSTi's?
Wat betreft PC heb je tenminste een dual core nodig, beter een quadcore. Een Pentium 4 geeft het met een paar plugins al snel op.

En waarom vind je Cubase 5 niks?

ik gebruik 2/3 fx per track, en 3/4 zware plugins als omnisphere,
ik vind cubase 5 niks omdat het veel meer geld kost en je eigenlijk niet meer krijgt dan 3! dat vind ik jammer maar ach.

ik gebruik 2/3 fx per track, en 3/4 zware plugins als omnisphere,
ik vind cubase 5 niks omdat het veel meer geld kost en je eigenlijk niet meer krijgt dan 3! dat vind ik jammer maar ach.

Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al.
Je hoeft je niet eens af te vragen waarom een P4 met deze belasting gaat 'kraken'. Je CPU trekt dit van geen kanten.

Kraken is meer dan alleen latency.........het is ook de combi met de belastbaarheid van je systeem: CPU, RAM, HD, kwaliteit andere drivers (Mobo en video etc.).

En als je met goede/dure software werkt ga je dat ook niet omlaag halen met een uitgeknepen systeempje. Ga idd maar voor een Quadcore..........anders ff doorsparen. Nu een bak kopen die over 6 mnd ook niet meer voldoet is ook zonde.

Denk er wel aan dat de update voor Cubase 5 nu nog geldt voor Cubase 4 en SX3. De volgende update zal voor 4 en 5 zijn. Dan heb je een stuk duurdere update nodig vanaf SX3 naar die nieuwe versie.

En dat je niet meer krijgt dan in 3? Heb je de website van Steinberg wel eens gecheckt? Misschien heb je die nieuwe mogelijkheden niet nodig, dat is wat anders. Maar ze hebben er wel veel leuke nieuwe dingen ingestopt hoor!

Back