S3000XL en A3000 installeren onder Win2000

foxenberg

This really pisses me off
:stupid Tis ook altijd wat met dat f*cking Windows hè :stupid
Ik heb nu net Windows 2000 geinstalleerd en wil mijn S3000XL en A3000 via de scsi installeren. Vroeger in Windows 98 kon je de sampler gewoon als HID compliant apparaat installen en dan was allles ok. Maar dit pikt 2000 niet. Ook als ik hem als onbekend apparaat installeer (met zo'n vraagteken) werkt het voor geen nanometer... Reden is dat ik met Recycle lekker loopjes wil verzenden, maar het enige wat Recycle aan samplers vindt, is via de midi. Heb al vanalles geprobeerd, maar nu word ik het een beetje beu :confused:

Heeft iemand enig idee??? =(

Fox.

Hey Fox,

Bevalt je Jx-3p (mijn oude apparaatje) ? :D
Ik weet niet of het hetzelfde is maar ik had zulke problemen met win-XP. Volgens mij moet je de Asapi-drivers installeren of updaten. Het is natuurlijk wel van belang dat je scsi-device bij het opstarten je sampler direct herkend anders is het een hardware of OS probleem van de scsi device. Als dit laatste goed gaat is de kans groot dat het aan de Asapi drivers ligt.

Laatst gewijzigd:
Re: S3000XL en A3000 installeren onder Win2000

Origineel geplaatst door foxenberg
:stupid Tis ook altijd wat met dat f*cking Windows hè :stupid
Ik heb nu net Windows 2000 geinstalleerd en wil mijn S3000XL en A3000 via de scsi installeren. Vroeger in Windows 98 kon je de sampler gewoon als HID compliant apparaat installen en dan was allles ok. Maar dit pikt 2000 niet. Ook als ik hem als onbekend apparaat installeer (met zo'n vraagteken) werkt het voor geen nanometer... Reden is dat ik met Recycle lekker loopjes wil verzenden, maar het enige wat Recycle aan samplers vindt, is via de midi. Heb al vanalles geprobeerd, maar nu word ik het een beetje beu :confused:

Heeft iemand enig idee??? =(

Fox.

HID compliant zegt me nadanixnoppes, maar ik had mijn A3000 in win98SE ook gewoon als 8 gele vraagtekentjes geinstalleerd, en het werkte prima met recycle

idd updaten van drivers wil nog wel eens werken. Gewoon als SCSI hd installen. Win2k kan hier als het goed is zelfs beter mee overweg als 98 of ME. Nog vraagje dan voor je, welke versie heb je eigenlijk??? Prof, Server, Adv. Server of potdichte Server (dunno de echte naam. tis iig de duurste)

ik draai ook op windows 2000 en heb een s3000xl aangesloten met een adaptec 29140
bij het opstarten van je computer kan je naar je scsi menu gaan daar kan je al je instellingen doen voor comunicatie
zorg wel dat je eerst je s3000xl aan doet en dan je computer

wat ook een vereiste is dat je software versie 2.0 in je s3000xl heb zitten anders werkt het ook niet

Origineel geplaatst door jap inc
Hey Fox,

Bevalt je Jx-3p (mijn oude apparaatje) ? :D

Bevalt Perfect *D
Nu je het trouwens zegt, ik moet volgens mij inderdaad de aspi-driver updaten. Dat moest ik de vorige keer met Windows XP ook :eureka:

Slipperman: Dat is Datacenter server, maar die heb ik niet draaien hoor, daar kun je nl. 32 processors mee aansturen en ik heb er maar 1 (gelukkig). Ik heb gewoon de Windows 2000 normale versie...

Zoë: ik heb OS2... Hij heeft het ook altijd gedaan... Moet gewoon ff de aspi-driver updaten, that's all (I hope)...

OlafMol: echt belachelijk eigenlijk dat ie 8 keer installeert... Daar moet eens een fix voor komen.

Guys, thanx voor de feedback... *D

Origineel geplaatst door zoe
wat ook een vereiste is dat je software versie 2.0 in je s3000xl heb zitten anders werkt het ook niet

Dat was bij mij inderdaad het probleem toen ik Millennium ging gebruiken (erg gave tool!).

Ik gebruik sindsdien een boot-flop in mijn Akai... maar ja... das nie handig (lees: traag). De levensduur van een floppy is ook niet echt lang en als ie kapot gaat dan heb ik een probleem. Heb uiteraard een backup maar het maken van zo'n flop kan (voor zover ik weet) alleen onder een niet NT-versie van Windows. Dus bv. 95-98-Me.

Nu weet ik dat er ook iets van e-promms of zoiets zijn (?). Iemand hier ervaring mee? Is zoiets duur of kun je zo'n ding zelf makkelijk installeren (zoals bv. geheugen)?

Zoek ook even op het forum naar Aspi32 drivers. Daar kun je zat info over vinden. :)

Origineel geplaatst door fuse
Zoek ook even op het forum naar Aspi32 drivers. Daar kun je zat info over vinden. :)

??? Ik heb het over software voor de Akai, niet drivers voor de PC ???

Of reageer je op een andere topic? :)

SCSI-menu ??

SCSI-menu ??

Origineel geplaatst door matrixxx
ik draai ook op windows 2000 en heb een s3000xl aangesloten met een adaptec 29140
bij het opstarten van je computer kan je naar je scsi menu gaan daar kan je al je instellingen doen voor comunicatie
zorg wel dat je eerst je s3000xl aan doet en dan je computer

Een SCSI-menu in de PC? Hoe kom je daar dan in? 't Zegt mij niets.
Je bedoelt toch niet het menu in apparatenbeheer waar je drivers kan installeren, toch?

Re: SCSI-menu ??

Re: SCSI-menu ??

Origineel geplaatst door pjeut
Een SCSI-menu in de PC? Hoe kom je daar dan in? 't Zegt mij niets.
Je bedoelt toch niet het menu in apparatenbeheer waar je drivers kan installeren, toch?

als je je pc opstart (win2000 of Xp) dan krijg je voor dat windows word geladen dat de comnputer alle hardware gaat zoeken en ook je scsi kaart en die zoekt meteen als er een scsi divice is aangesloten (bv je s3000xl)
je kan dan ook je scsi menu ingaan om voor div instellingen dan zal je CTRL A moeten indrukken

wat belangrijk is als je die comunicatie wil maken is

1) laatste drivers voor je scsi kaart instaleren in windows
2) de ASPI drivers instaleren
3) laatste update's in je sampler(s)
4) eerst je scsi hardware aanzetten en dan je pc zodat de scsi kaart verbinding kan zoeken met de divices
5) in het begin nadat je je pc hebt opgestart ga meteen je SCSI menu in met CTRL A (dat moet je op je beeldscherm zien staan bij het opstarten an je PC)

ik weet dat je wel div instellingen moet maken in dat menu anders werkt je kaart niet
hoe wat waar weet ik zelf niet meer maar ik ga eerdaags mijn scsi kaart in een andere pc zetten en dan zal ik het hier nogmaals melden

ik weet niet als dit met alle scsi kaarten zo werkt maar bij mij werkt het wel zo
ik werk zelf met een 29140 adaptec maar een 2940 werkt volgens mij het zelfde

Bedankt

Bedankt

Ik heb trouwens een 2904, en niet een 2940.
Ik ga 't vanavond proberen.

Back