Ik was afgelopen weekend aan het babbelen met een dj van een skihut achtig cafe, en die was aan het klagen dat de gemeente de limiter opnieuw had afgesteld en dat ie nu veel te zacht stond. Na beluisteren was ik het met de man eens. Als ie op een flink volume wilde draaien dan stond alles in het rood, en klonk alles enorm zompig... Dus ik dacht, hoe kan je het volume harder krijgen zonder dat het gaat clippen... en het antwoord is natuurlijk een look-ahead-limiter als de L1. Maar die krengen zijn enorm duur in de aanschaf.
En toen kwam ik dus de behringer ultramizer tegen, en die claimt ook aan (rms) loudness maximizing te doen. Alleen heb ik nooit zo'n enorm veel vertrouwen in behringer apparatuur. Heeft hier iemand (ervaring met) zo'n ding, en kan die mij vertellen of dat inderdaad een beetje z'n naam waar maakt? Zou je hiermee nog een paar dB, al dan niet alleen psychologisch, erbij kunnen pompen, of kan ik het hele idee beter vergeten...?
En toen kwam ik dus de behringer ultramizer tegen, en die claimt ook aan (rms) loudness maximizing te doen. Alleen heb ik nooit zo'n enorm veel vertrouwen in behringer apparatuur. Heeft hier iemand (ervaring met) zo'n ding, en kan die mij vertellen of dat inderdaad een beetje z'n naam waar maakt? Zou je hiermee nog een paar dB, al dan niet alleen psychologisch, erbij kunnen pompen, of kan ik het hele idee beter vergeten...?