neuromancer
Fire, walk with me
@Quifster: vooral die VX7 plugin geeft erg rustige geluiden...
die is namelijk niet meer te downloaden!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
@Quifster: vooral die VX7 plugin geeft erg rustige geluiden...
Eens horen of ie het haalt bij m'n DX-7+E!

Awel..maar ik heb de Grey Matter Response E! uitbreiding in m'n dx zitten.
Dat voegt weer extra mogelijkheden toe.
Bovendien ben ik geen grote liefhebber van softsynths...doe mij maar harde waren

Bedankt voor je reactie, Ronaldoz.
Zelf ben ik er nog niet zo overuit of ik FL-studio moet blijven gebruiken of toch moet overgaan op Cubase.
Ik heb sterk de indruk dat FL-studio meer gericht is op stijlen als dance, hip-hop etc en dat Cubase wat meer allround is.
Zelf heb ik Cubase SX ook nog, maar momenteel vind ik het prettiger om met FL-studio te werken.
Qua stijlen wil ik echter meer richting wereldmuziek, ambient/lounge en gitaarinvloeden.
Zou Cubase 5 ook een aanrader kunnen zijn?
Toch denk ik dat ik weer Cubase ga proberen.
Momenteel werk ik met FL-studio, maar ik merk toch dat het geluid ook wat minder is dan in Cubase.
Als ik bijvoorbeeld iets gemaakt heb en ik exporteer het naar een wav of mp3, dan is het geluid vrij zacht.
Hoe kan dit eigenlijk?
Verder vermoed ik dat Cubase wat meer allround is en dat je in FL-studio vooral veel met loops (patterns) werkt.
Zostraks had ik iets van een song gemaakt en het klonk echt als los zand en ik kon duidelijk horen dat die loops niet altijd goed in elkaar overgingen.
Toch mag ik wel graag in FL-studio werken, maar ik wil het toch weer erop gaan wagen met Cubase...

Toch zoek ik nog naar een andere soorten drums.
Vooral met percussie, zoals djembe, conga etc, maar ook gewone drums.

dat klopt, op 'low budget' pc's zal omnisphere het erg moeilijk krijgen. Ik kon op mijn oude dual core net 2 geluiden tegelijk uit omnisphere halen. Op mijn nieuwe i7 systeem is dat overigens geen probleem meer, daar zijn geen restricties meer. Dus dat is inderdaad een goede opmerking van jou. Als je het wil draaien op verouderde systemen is omnisphere gewoon te zwaar.