Hammond uit de mix laten springen

Laandodeman

Symfomaan
Ik probeer mijn hammond goed in de mix te krijgen met zware distortion gitaren.

De producer van Riverside kan dat ontzettend goed. Kijk maar eens naar dit filmpje vanaf ongeveer 0.59 seconde:

Ik krijg het niet voor elkaar. Via eq geef ik al wel rond 6000 hz wat extra (circa 5db).

Maar het wordt niet zo mooi als bij Riverside. :?

Iemand een tip?

Ligt dat er misschien aan hoe de hammond is opgenomen bij riverside?? de microfoons die ervoor zijn gebruikt, lesliebox e.d.

Ik ken Riverside niet, althans de naam niet, misschien wel de muziek (kan het niet luisteren hier) maar ik ga er gemakshalve vanuit dat het een echte hammond betreft.. en i.c.m. een echte lesliebox en de manier hoe het is opgenomen (miking techniek) zal dat misschien het randje geven wat de hammond nodig heeft om door te prikken bij al die gitaren.

Simpelweg net zoveel distortion toevoegen tot je net zo hard bent als de gitaren is natuurlijk ook niet de manier, laat staat de gitaren zachter laten spelen :P

Ben benieuwd naar 't fragment, ga 't vanavond luisteren.

Gezellig band heb je, vette setup ook met Moog erbij

dit zijn vaak gevallen waarbij je juist naar de gitaarsounds moet gaan kijken en niet naar je Hammond sound. Moet wel zeggen dat inderdaad een opgenomen echte leslie altijd bij draagt in het eruit springen. Kan dat niet dan nogmaals de tip; ga sleutelen aan de gitaarsounds. Soms kunnen daar ladingen frequenties uit zonder dat het afdoet aan de vetheid van je sound en dan blend je Hammond gelijk en springt ie er waar het hoort uit. Om naar jouw specifieke situatie te kijken zouden we een mix moeten horen van jouw band en niet je referentie!!

Sleutelen aan de gitaarsound, ga ik 's proberen. :okdan:
Dank voor de tip.

ja wat cutten in de gitaarsound.
Je zou ook de gitaren door een compressor kunnen halen en op de sidechain ingang het hammond signaal invoeren zodat de gitaren heel iets gaan ducken als de hammond speelt.
Volgens mij wel een paardemiddel...

verder heb ik het idee dat er ook wat laag uit de hammond gehaald is?
Qua eq is mixen soms een legpuzzel :)

-C-

Back