midimerger vraag

Robin1965

Ingeburgerd
Beste forummers...
ik heb 2 synths. Deze wil ik beide naar een drummodule sturen. dus van 2 x midi-out naar 1 x midi-in. Onze drummer krijgt nl. een clicktrack bij het afspelen van een sequencer nummer
Ik heb hiervoor een merger aangeschaft. Echter... als ik van één van de synths de sequencer aanzet dan is de clicktrack een keer zo snel....rara...
enig idee hoe dat kan?

Alvast bedankt!!

Je kan het beste een clicktrack programmeren in de sequencer van je synth en daarmee de drumdoos mee aansturen, dan heb je merger helemaal niet nodig!.

dan is de clicktrack een keer zo snel....rara...
Als de snelheid het dubbele is,
dan komt er langs beide ingangen een midi clock signaal in...

Je zou inderdaad zeggen dat er 2 signalen doorgaan maar dat is dus niet zo. Óf ik gebruik de ene sequencer óf de andere maar nooit tegelijk, das het vreemde.

Ik las net de tip over het mee laten lopen van een clicktrack maar het probleem is dat de clicktrack A) niet hard genoeg is over de koptelefoon en B) onze drummer gebruikt bij veel nummers zelf ook een clicktrack (dus zonder sequencer)...iemand nog een suggestie??
Alwel vast bedankt voor de snelle reacties TOP! :okdan:

Heb je al een oplossing gevonden? het kan een fout zijn in de midi merger zelf. Welk merk en type merger is het?

Heb je al een oplossing gevonden? het kan een fout zijn in de midi merger zelf. Welk merk en type merger is het?

Het probleem is nog steeds niet opgelost helaas... Het is een ANATEK- Pocket Merge, Made in Canada 1994

Dat is alles wat er op staat...

Wanneer je één van de synths loskoppelt van de merger, en er dus maar één aangesloten blijft, loopt de clicktrack dan nog steeds zo snel?

Hm...dat heb ik nog niet eens geprobeerd.
Stel dat ie dan normaal loopt betekent het dan dat de merger waarschijnlijk niet goed is vanwege een conflict?

Niet zozeer vanwege een conflict, maar eerder vanwege een niet zo handige implementatie voor het samenvoegen van de midiclock.

Stel dat hij het wel normaal doet bij één aangesloten synth, dan ligt het aan de merger, en kun je beter op zoek gaan naar een ander model die hier wel mee om kan gaan.

Back