Midi connectie puzzel: Help!!

ellisvertellis

Ingeburgerd
In de live setup van onze band speel ik keyboard en gitaar. De synth is een Mikrokorg die geen werkende toetsen meer heeft en wordt aangestuurd door een Arturia Keylab 37 via midi. Het gitaar deel gaat door een Boss ES-5 (midi effecten switcher) die ook een Strymon Timeline delay aanstuurt.

Aangezien de ES-5 midi uitstuurt zou ik nu ook graag de synth presets willen bedienen, liefst met 1 midi kabel.

Het probleem dat ik nu heb is dat ik niet over voldoende midi Thru poorten lijk te beschikken. Mijn vraag nu: is er een mogelijkheid dat te doen met de poorten die ik wel heb? Of moet ik een midi merger of midi thru-apparaatje aanschaffen om dit te kunnen? Ik heb een tekeningetje gemaakt waar alle connecties opstaan die ik nu heb...

Alle hulp wordt gewaardeerd!!
midimap synths.jpg

Dat gaat niet he :)

Midi out stuurt (normaal gesproken) alleen midi van het locale apparaat zelf uit. Dus je moet een splitter hebben of zo hebben, anders kun je 1 apparaat niet aansluiten.

Je kunt ook even testen, of 1 van de midi outs, misschien toch zo vriendelijk is om de midi out te forwarden, misschien een setting of zo.

Ik geloof dat die Keystep de MIDI van de IN merged als je 'm in THRU modus gebruikt. Dus je zou dan de Boss naar de Keystep kunnen sturen, via de THRU naar de Microkorg en daar weer via THRU naar de Timeline. Zoiets?

Sorry, Ik dacht dat je Boss SE-5 een masterkeyboard was. Dan heb je inderdaad een merger nodig, als je 2 apparaten op 1 midi out van microkorg wil aansluiten. Hopelijk begrijp ik het nu wel :)

Nadat ik mijn bericht getypt had, stond die van jou er ook :) maar goed, opgelost denk ik.

Ok super! Ik heb ontdekt dat de Strymon op THRU kan staan en die geeft nu signaal door naar de Microkorg! Da's al één probleem opgelost, nu ga ik de THRU functie van de Arturia proberen vinden. Alvast bedankt!!!!

GEWELDIG! Het werkt! Zonder iets te moeten aankopen kan ik nu met 1 opdracht 4 apparaten doen communiceren. Dankjewel voor de hulp!! :okdan:

Back