Jaren 90 LTJ Bukem pads, welke synths?

cult45

011110111000

Zijn waarschijnlijk te maken met meerdere synths maar ik ben benieuwd of dit soort geluiden komen uit de digitale synths zoals de JD-800/990.

Enige tips voor cheapass rack-synths (die met editor te benaderen zijn) die dit soort sprankelende pads kunnen voortbrengen?

Kwa tijdperk denk ik dan ook eerst aan de JD-800, en de SY-85, beiden vanwege de multi-mode filters. Voor dit soort geluiden voor weinig geld denk ik aan de E-mu Orbit, maar zelf zou ik er zonder meer een Micro Modular voor kopen, omdat de complexiteit van modulaties m.i. veel belangrijker is dan polyphony. Effecten van Ensoniq erbij, en gaan! :kimono:

ooh iemand, veras me aub met een modular patch!

Wil je nu al gecremeerd worden ? Wat de Pads betreft.. Korg Wavestation misschien ?

kheb net die cd ..ge downloaded ..red snapper/photek ook
lkkr met winters weer

ltj bukem had idd mooie sounds
koop een z1 atmospherishesounds veel filtertypes en tweackable [inprinciepe kan je t met een nord ook ! ]

de kawai k5000...ook ok
jd990

kheb net een microwaveXT verkocht.

De G1 wordt niet echt veel gebruikt de laatste tijd. Ik kwam niet echt op dit soort pads uit, maar kan mijn onkunde zijn.

Ik ben benieuwd of er romplers zijn die goede begin punten zijn qua sound voor eigen patches. Ja je kan de meeste sounds maken met een heleboel synths, maar sommige synths zijn eenmaal erg goed in bepaalde sounds.

Er werd natuurlijk ook heel veel gesampled dus denk aan de combinatie synths uit die tijd met bijvoorbeeld de s950.

Voor mij werkt de combinatie Korg Triton en akai s612 erg goed voor dit soort pads.

De basis voor dit pareltje is gemaakt met een roland d10 en akai s950. Wat Bukem er later mee heeft uitgespookt mag Joost weten maar het klinkt als een dijk.

aaaah...jawel. Das een klassieker.

D550 ziet er ook interessant uit. Bukem staat ook in de lijst users bij vintage synth.

Vertel es wat meer over de combi s612 en Triton?

die Bukem haalde in 90er jaren al die pads gewoon uit een JV1080
stond in de future music in 97 ergens

Back