Open Source/freeware voor kids

Jena_mu6

Ouwe rot
Hoi allemaal,

ik ga volgende week weer beginnen met een serie workshops voor kinderen(9 tot 12 jaar), om in 5 lessen van 1,5 uur wat muziekjes in elkaar te bakken.

Nu wil ik dat die kids thuis ook LEGAAL aan de slag kunnen.

Normaal gebruikte ik LUNA, Lunchbox, Audacity en Rebirth. Maar ik heb gemerkt dat de kids dit niet altijd even gebruiksvriendelijk vinden.

Ik heb al wat zitten zoeken, maar dacht dat jullie mij wellicht ook wat tips konden geven.

Dus gezocht:
-Open Source/Freeware
-Gebruikersvriendelijk en makkelijk te installeren
-liefst iets zo compleet mogelijk
-niet te zware eisen aan de hardware
-Windows

Thanks

Garageband? Dat zit bij elke Mac en is heel eenvoudig te gebruiken maar er zijn fenomenale resultaten mee te behalen!
Het is dus gratis he? Een soort Logic light zeg maar ;-)

Laatst gewijzigd:
Ik zat zelf te denken aan LMMS, dat inmiddels ook prima onder Windows draait en erg veel van de interface van FruityLoops weg heeft.

Voor audio zou je KRISTAL kunnen gebruiken dat is zo eenvoudig/uitgekleed dat niets afleidt van wat er op dat moment toe doet: opnemen en bewerken van tracks.

Check ook de Acid express van Sony eens, is erg handig voor loopbased geklooi en volgens mij zijn daar geen licenties aan verbonden (alleen voor de pro versie)

Reaper blijft voor veel toepassingen mijn favoriete DAW software, maar kost wel 60 dollar.

ik denk dat Sequel perfect is voor die kids, maar is niet gratis en kost geen drol

De demo van Renoise kun je ongelimiteerd gebruiken, ASIO is alleen uitgeschakeld geloof ik. Er zitten ook veel native plugins bij.

Ze kunnen op school lekker stoer doen over muziek maken met een tracker. Daarnaast mogen ze andere kinderen pesten die met Fruity Loops of Cubase muziek maken.

Geef de kinderen die kans, hun lot ligt in jouw handen!

www.renoise.com

Ik heb dat lmms eens geprobeerd (onder linux). Ik vind het nogal onduidelijk en chaotisch. Veel afkortingen, veel schermen en sowieso een beetje een rare user interface. Stabiel is het ook niet echt want binnen 5 minuten crashte het. Als men rebirth al niet gebruikersvriendelijk genoeg vindt, dan lijkt lmms me ook niet echt geschikt.

Zo en nu met buzz spelen!:okdan:

Hobnox was mij nog niet bekend, bedankt voor de tip!
Ik ben een grote fan van Acid Xpress als het gratis moet. Kun je leuke remix projecten mee maken als je de goede samples er bij doet. Kijk ook eens naar soundation studio op http://www.soundation.com . Dit is een soort van Acid, maar dan een online versie.
Wat gebruiksvriendelijkheid betreft, dit heeft zowel te maken met de beginsituatie van de cursist als de opzet van de cursus. Maw, wat is je vertrekpunt, en waar wil je eindigen. Selecteer vervolgens je tools en schrijf je leerplan, dan moet het lukken.

Hoi allemaal,

ik ga volgende week weer beginnen met een serie workshops voor kinderen(9 tot 12 jaar), om in 5 lessen van 1,5 uur wat muziekjes in elkaar te bakken.

Nu wil ik dat die kids thuis ook LEGAAL aan de slag kunnen.

Normaal gebruikte ik LUNA, Lunchbox, Audacity en Rebirth. Maar ik heb gemerkt dat de kids dit niet altijd even gebruiksvriendelijk vinden.

Ik heb al wat zitten zoeken, maar dacht dat jullie mij wellicht ook wat tips konden geven.

Dus gezocht:
-Open Source/Freeware
-Gebruikersvriendelijk en makkelijk te installeren
-liefst iets zo compleet mogelijk
-niet te zware eisen aan de hardware
-Windows

Thanks

kneem aan datje dus 9-12 jarigen geen ge sequencing gaat uitleggen ..

iig hammerhead is een goed en leuk programma ..van nederlandse bodem
je kan ze ..trakteren op extra user banks asze t door hebben hoe 16 stappen werken ,..
simple toch

stream to disk watze klaar hebben
en na 5 lessen kunje die gemaakte audio dus gebruiken voor een gevorderde less 12-15 jarigen hehe

leuk initiatief- tek kids on tha move
[wordt t serieus ...toonladders leren nee toch ]
kdenk dat kiddos drumdoosjes / en stepsequencer snel door hebben zekers met een " loop lichtje "

neem je ms-20 mee...

veel kinderen hebben een ds een halfuurtje werk en je hebt 4 aan mekaar gkopelde ds-10s ooohhhnnnee sorrie dat kan natuurlijk niet . nee jammer.

Back