Verwijderen gesloten threads (marktplaats vooral)

redsky101

---+----+----+----+----+-
Misschien is het al vaker genoemd....maaarrrrr.............Is het geen optie om gesloten threads ook daadwerkelijk van de server te mieteren (verwijderen).
Wanneer ik nu zoek op een apparaat binnen marktplaats krijg ik 20 draadjes met verkochte spulletjes.
Niemand zit daar op te wachten...... en het word een stuk overzichtelijker. :geslaagd:

Denk er maar even over na :doei:

Handig toch, kun je zien wat de vraagprijzen zijn geweest. Plaatjes, vorige eigenaren etc. Gewoon blijven dus. Je kunt toch ook op 'alleen open onderwerpen' zoeken

Zeker niet weggooien zeg ik! Al die oude verkoopthreads bevatten informatie die vaak goed van pas komt.

Handig toch, kun je zien wat de vraagprijzen zijn geweest. Plaatjes, vorige eigenaren etc. Gewoon blijven dus. Je kunt toch ook op 'alleen open onderwerpen' zoeken

De functie 'alleen open onderwerpen' was me nog niet opgevallen...goede tip.

Maar ik blijf erbij dat een verkoophistorie bewaren van al die spulletjes hetzelfde is als de container nooit bij de weg zetten:D

Hoezo, weet je dan een betere vulling voor de sf database? Het is niet alsof je er hinder van ondervindt, zou ik denken...

Hoezo, weet je dan een betere vulling voor de sf database? Het is niet alsof je er hinder van ondervindt, zou ik denken...

Met deze zoekfunctie: 'alleen open onderwerpen' maakt het me nu ook niet meer uit.

Maar ik verbaas me wel over de reacties, echte verzamelaars mentaliteit.:engel:

Nou, persoonlijk vind ik niets irritanter dan iets wat vroeger wél te vinden was op internet, en nu niet meer. Puur verlies aan goeie informatie, foto's en wat dan ook... dan ben ik blijkbaar een verzamelaar... :D

Met deze zoekfunctie: 'alleen open onderwerpen' maakt het me nu ook niet meer uit.

Maar ik verbaas me wel over de reacties, echte verzamelaars mentaliteit.:engel:

Zoals Vinnieq zegt, het is wel erg handig dat je kunt zien hoe vaak bepaalde producten verkocht zijn en hoeveel ze ongeveer hebben opgebracht. Als je zelf spullen verkoopt is dat erg makkelijk bij het bepalen van je vraagprijs, en als koper kun je checken of de verkoper niet teveel vraagt.

Zoals Vinnieq zegt, het is wel erg handig dat je kunt zien hoe vaak bepaalde producten verkocht zijn en hoeveel ze ongeveer hebben opgebracht. Als je zelf spullen verkoopt is dat erg makkelijk bij het bepalen van je vraagprijs, en als koper kun je checken of de verkoper niet teveel vraagt.

Wil natuurlijk niet zeggen dat de vraagprijs de verkoopprijs is :)

helemaal mee eens
kheb ervaringen datk via t oude " gesloten " draadje de oude eig kon op zoeken en via die t evt probleem kon elimineren ewat dus de afg eig niet eens wist

en idd prijzen vergelijken is wel re eel lijkt me
dat iemand ietsheeft gekocht voor 1/3 vd prijs,..
en r 2x zoveel voor vraagt
magje iemand op wijzen denkik

ook hoe je kan zien hoe app rond cirkelen leuk toch !

De zoekfunctie uitbreiden met open / gesloten threads (binnen marktplaats) zou de oplossing zijn.
Ik ben zelf niet zo'n uitpluizer die de historie van z'n laatste aanschaf wil weten of fotootjes van ouwe gear wil verzamelen, maar ik wil graag weten of een stuk gear nog te koop is (of niet).

Overigens kun je in de zoekfunctie ook zien welke threads open en gesloten zijn, de gesloten threads hebben een kruisje voor de titel staan.

Nou, persoonlijk vind ik niets irritanter dan iets wat vroeger wél te vinden was op internet, en nu niet meer. Puur verlies aan goeie informatie, foto's en wat dan ook... dan ben ik blijkbaar een verzamelaar... :D

Voor sommige zaken die niet of nauwelijks te vinden zijn op internet, val ik nog wel eens terug op de 'Way-back-machine' een soort tijdmachine die webpagina's bewaart tot zowat 15 jaar terug.

;) Lukt niet altijd, omdat gelinkte bestanden soms niet mee bewaard werden, maar toch, het proberen waard als je op zoek bent naar zeldzame waardevolle informatie over bvb synths.

Ja, daar was ik bekend mee. Essentiele pagina om kwijtgeraakte info mee terug te vinden. Soms zelfs incl. downloads die op de pagina werden aangeboden...

Joekelsgrote schop!

Maak een nieuw forum-onderdeel: Marktplaats-archief. Maak hieronder een aantal subforums, voor 2002, 2003 etc. tot 2010 voor alle "te koop aangeboden" threads.

Verplaats alle gesloten threads (alle threads voor 2008 mogen denk ik by default op slot, tenzij er nog recente activiteit in is) naar de respectievelijke forums. Dit moet je kunnen doen met een aantal welgemikte queries.

Opgelost: alles netjes op jaar gesorteerd om te zien hoe ziekelijk duur die Juup-8 toch is geworden door de jaren heen, alles blijft behouden, en het bestaande MP-forum wordt een stuk lichter om te doorzoeken. Een nieuw forum aanmaken kost nu eenmaal geen ruimte of energie. Plus, interessant om te zien hoe de SF-markplaats gegroeid is en of crisisjaren enige invloed hebben op gearlust.

Ja, de gesloten topics in het marktplaats forum zijn mij al meerdere malen goed van pas gekomen. Als je iets zoekt krijg je daar een redelijk beeld hoe vaak iets wordt aangeboden en voor welke prijs.

dat iemand ietsheeft gekocht voor 1/3 vd prijs,..
en r 2x zoveel voor vraagt
magje iemand op wijzen denkik

Dat komt best vaak voor, vooral de laatste tijd maar ik zie nooit iemand er iets van zeggen. :P

Of een idee om in de zoekmachine een checkbox in te voeren waarmee je alleen op actieve topics kan zoeken, en dus de gesloten topics uitsluit bij het zoeken binnen de marktplaats.

Zo zie je alleen de zaken die nog daadwerkelijk te koop staan...

Das volgensmij nog makkelijk te realiseren als ik dat goed heb?

Maak een nieuw forum-onderdeel: Marktplaats-archief. Maak hieronder een aantal subforums, voor 2002, 2003 etc. tot 2010 voor alle "te koop aangeboden" threads..
Ik heb het in de groep gegooid.

Back