Verwijderen gesloten threads (marktplaats vooral)

Joekelsgrote schop!

Maak een nieuw forum-onderdeel: Marktplaats-archief. Maak hieronder een aantal subforums, voor 2002, 2003 etc. tot 2010 voor alle "te koop aangeboden" threads.
Daar zie ik de meerwaarde niet van in. Zoals het nu is, is toch prima.

Waarom zou je dichte threads moeten zien terwijl je 9 van de 10 keer op zoek bent naar open threads (e.g. nog niet verkocht)? Waarom zou je threads uit 2002 moeten zien als je nu iets wil kopen?

Het idee hierachter is om de default search zo makkelijk en direct mogelijk te maken. Je kunt niet in de advanced search specificeren dat je alleen open threads wil zien; je kunt het ook niet in de zoekresultaten weergeven.

Idealiter wordt dat deel van het forum herschreven/vervangen zodat je nooit meer te maken krijgt met overmatig schoppen, "svp richtprijs vermelden", en automatische tagging/categorisering zodat je kunt zoeken op "yamaha synthesizer" en dan ook Yamaha synthesizers krijgt in plaats van "Moog Arp Classic WOW L@@K" of 2 pagina's moet doorspitten voordat je ziet dat in de hele setup die werd aangeboden dat die Yamaha synthesizer al weg is. Ook nooit meer aangeven dat mensen meerdere spullen in 1 thread moeten aanbieden, en als je heel slim bent, bouw je gelijk een soort "afprijs"-functionaliteit in zodat je weet of je marktconform bezig bent en hoe vaak een product al in prijs is gedaald.

Aangezien we niet in een ideale wereld level maakt deze actie het in ieder geval een klein beetje beter :). De search wordt er sneller door doordat er minder doorzocht hoeft te worden, en je gooit niks weg.

Maar om een lang verhaal kort te maken :P

Zou het dus niet al een klein beetje helpen als je gesloten threads uit kan sluiten bij het zoeken met de zoekmachine van het forum... Dan heb je in ieder geval de verkochte artikelen al niet meer in je lijst staan.. Met mijn beperkte kennis van php/sql zou dat toch geen grote ingreep hoeven te zijn, of zit ik er dan naast?

[In de ideale wereld zou iedereen ook netjes een richtprijs vermelden]

Gesloten Threads.

Gesloten Threads.

Zou het niet nuttig zijn om gesloten threads van een zekere (bejaarde) leeftijd te verwijderen?
Met deze bedoel ik voornamelijk gesloten "te koop" draden...
Even een vb. Ik zocht via de zoekfunctie naar evt. interessante info over m'n CD3000XL en ik had in de lijst een hoop van die toestellen die indertijd te koop aangeboden werden maar nu allang verkocht/gesloten zijn.
De laatste ging terug naar 1 juli 2002...
Op die manier wordt bij de zoekresultaten het kaf van het koren wat gescheiden.

Grtz, Exo.

ik heb er nog geen last van gehad : een enkele keer kom ik via google op SF terecht en is een advert te oud.... maar 9 van de 10 keer niet en die ene keer dat de advert wel oud is stoort mij niet

dus ja ik zou de mods niet laten zweten om er werk van te maken ( onmogelijke opgave )

Of draadjes van een paar jaar oud.:D
Misschien is het al vaker genoemd....maaarrrrr.............Is het geen optie om gesloten threads ook daadwerkelijk van de server te mieteren (verwijderen).
Wanneer ik nu zoek op een apparaat binnen marktplaats krijg ik 20 draadjes met verkochte spulletjes.
Niemand zit daar op te wachten...... en het word een stuk overzichtelijker. :geslaagd:

Denk er maar even over na :doei:

Ik vind het wel handig dat ik in oude threads kan zien wat de vraagprijs destijds was.

Of je gooit ze in een map "gesloten threads". Dan kunnen de liefhebbers daar in zoeken.

Het vernietigen of verhullen van informatie is de enige manier waarop mensen niet op verkochte apparaten stuiten? :stupid Geef gesloten draadjes gewoon een andere achtergrondkleur en een icoontje wat wat duidelijker is. Als je al zo graag alleen op dingen op Marktplaats zoekt zit je toch al in Geavanceerd Zoeken.

niet weggooien uiteraard maar wel verplaatsen naar een archief zodat je slechts daar nog maar kan zoeken naar oude threads en buiten het archief alleen de recente nog openstaande threads kan vinden...
Geef gesloten draadjes gewoon een andere achtergrondkleur en een icoontje wat wat duidelijker is.
is idd ook een oplossing maar compleet gescheiden is misschien nog mooier...
of een combinatie; eerst alle openstaande threads achter elkaar en dan pas de gesloten threads...

Het probleem is niet dat er gesloten threads op een forum blijven staan, het probleem is dat de search niet gebruiksvriendelijk genoeg is danwel specifiek voor het zoeken in Marktplaats niet toereikend is. Want als ik niet-Marktplaats threads wil doorzoeken over informatie over een Jupiter 4 wil ik die ene informatieve thread die gesloten is door wat getroll op pagina 6 niet missen omdat Marktplaats zoeken anders te moeilijk is voor sommige mensen.

Je kunt drie dingen doen:
- Je zegt dat Marktplaats niet belangrijk genoeg is om aanpassingen te doen waardoor het feitelijke forum minder bruikbaar wordt
- Je maakt van de marktplaats een aparte categorie, waarbij andere regels, opmaak en zoekfunctie horen. Je kunt dan ook een standaard formaat aanhouden waarbij vraagprijs bijvoorbeeld een verplicht los veld wordt
- Je verlaagt de kwaliteit van het forum in zijn algemeen door dingen die alleen voor Marktplaats handig zijn forumbreed in te voeren (zou iemand er plezier in hebben dat je op het hele forum geen posts kunt editen of verwijderen?)

niet weggooien uiteraard maar wel verplaatsen naar een archief zodat je slechts daar nog maar kan zoeken naar oude threads en buiten het archief alleen de recente nog openstaande threads kan vinden...

Wat een onzin, waarom al die moeite doen op om threads te verplaatsen terwijl je al klaar bent door bijvoorbeeld default de search op alleen open threads te zetten of specifiek een zoekscherm voor Marktplaats maakt. Waarom zou ik twee archieven moeten gaan doorzoeken alleen omdat hij mij niet uit maakt of een thread open of dicht is?

is idd ook een oplossing maar compleet gescheiden is misschien nog mooier...
of een combinatie; eerst alle openstaande threads achter elkaar en dan pas de gesloten threads...

Dan duurt het wel heel lang voordat je bij misschien wel veel relevantere gesloten threads bent.

Zou wel geinig zijn dat je marktplaats threads kunt subscriben en je een waarschuwing krijgt als er een ESQ1 onder de 300 euro geplaats wordt of daar naar toe zakt :eureka:

dat is het ook aangezien alles nog steeds via threads gaat...
die 2e optie van jou (in 2e na laatste post) is denk ik het beste maar dan ook gelijk ff niet meer via threads...

Je kunt het volgens mij nog steeds prima via threads doen, je moet alleen wat extra velden er aan koppelen en de weergave en edit schermen iets aanpassen.

Back