Allen & Heath Zed-R24

Hanz

Anonieme Analogist
Zag vandaag op Gearslutz dat de Zed-R24 al behoorlijk dichtbij is... introductie op NAMM 2010 zal het wel niet meer worden, maar toch al binnenkort?

Thanks for the comments. Yes the R24 is similar in many ways to the GS3000, but instead of having 2 analogue signal paths on each channel, the DAW send and return is switched to/from different points in the channel so tracking, monitoring, overdubbing and mixing is flexible.
Virtually the same as the R16 but there are more sends & returns to the digital world (32+32).

One shows some rather nice wood side trims that will be optional (you'll be able to order them from a wood machinist and replace the standard black ones - much cheaper for users that way and you can choose the finish. These are walnut!).
The other shows the R24 next to the R16 - quite a difference in size (and price I expect, but this isn't fixed yet). We'll do our best to try to keep it affordable (hence the non motor-fader model and I/O options) but it's going to be a quality piece of kit which will adapt with changing technology and will probably outlast me!

Op de foto een (half afgebouwde) R24 naast de bestaande R16, voor een indruk van de grootte (niet onaanzienlijk, zo te zien...):

attachment.php

Ook een foto van de (optionele) houten zijkant van de R24:

attachment.php

Attachments

• R24_R16 Comparison.jpg
    R24_R16 Comparison.jpg
    175,9 KB · Bekeken: 135
  • R24 Side View.jpg
    R24 Side View.jpg
    99,2 KB · Bekeken: 128
Laatst gewijzigd:
Die ZED lijn is toch best low-budget..?

Allen & Heath is niet zo populair onder het mix volk. Zie best vaak technische riders van bandjes waar op staat "NO A&H!!!" Soundcraft is meer gevraagd. Ik heb ooit 'n nieuwe gekocht, maar ook weer verkocht. Klonk me ietsje te clean. Heb toen 'n oud A&H beesje gekocht, klinkt stukken beter dan die nieuwe dingen.

EDIT

Oeh... vergis me in het budget gedeelte zie ik.. gaat 'n dure bak worden. DAW mixer. Meterbrug is wel geil. Maar meer analoge meters zou gaaf zijn.

Ik vond de laatste post op GearSlutz wel mooi: include a coffee percolator and you have me

Laatst gewijzigd:
De ZED R16 doet bij Thomann al ruim €2100,-- De 24 zal wel niet beneden de 3k blijven schat ik in...

wow, dat ziet er wel heel mooi uit ! ik ga hem in de gaten houden. wel weer prijzig natuurlijk, DAW send / return is een goeie. Ik ben wel te spreken over Allen & Heath trouwens. goed gebouwd, goede klank. ben benieuwd !

Ga er maar van uit dat het 'pro' model (flying faderts i/o opties) over de 4k gaat komen.

Ik vind het een waanzinnig idee met veel potentie, hoop wel dat A&H zich beseft dat de software voor dit beestje de achilleshiel is van dit ontwerp.

Hoeveel mooie produkten zijn er al niet uitgekomen die al niet meer beschikbaar zijn voor windows 7 of Mac OSX 10.6.

Interessant!
Al heb ik wel een ZEDR16, deze ziet er ook zeer smakelijk uit. Helaas is hij wel in reparatie nu :( maar de ZEDR16 klinkt en werkt (de belangrijkste zaken dus) perfect.

De ZEDR16 was bij introductie 3000 US Dollar dus ik denk dat deze 24 al gauw 5 a 6 kDollar moet kosten. Maar, Mike has done a great job!

Ai, da's niet mooi om te horen Arv! Wat is er aan mis, één van de bekende dingen?

Ik speel zelf wel eens met de gedachte om, als de prijs in EU wat afzakt naar het huidige niveau van de US, nog een ZED R16 aan te schaffen ter vervanging van m'n huidige 2 ADAT converters (aangesloten aan m'n FF800). Ik zou 'm dan dus ook niet als Firewire controller gebruiken, denk ik. Maar liefst zou ik horen dat er nog een ZED R16 mkII aan zou komen, met de paar huidige dingetjes eruit gestreken. Bijv. schakelbare pre/post fader sends etc.

Hey Hanz!

Mja, ik weet niet of het probleem vaak voorkomt. Ik volg het wel op gearslutz maar tot nu toe geen echte kwalijke dingen kunnen ontdekken. Bij mij was de connectie met FW naar mijn mac niet meer ok. Dat werd steeds erger en op een gegeven moment "zag" de mac de ZR16 niet meer. Navraag bij de reperateur wees op een defect board en moet dus in de UK besteld worden.. Ik hoop dat het snel kan..
Maar goed, ik heb dit nog niet bij anderen op internet kunnen vinden dus ik neem aan dat het geen design fout is maar gewoon vette pech?

Back