Gevraagd Keyboard of Synth

Status
Please reply by conversation.

vanballen

Vanderbalman
Dag mensen,

Mijn vader komt regelmatig bij me langs en ziet dan mn nieuwe aankopen en hoort wat muziek..

Hij speelde vroeger altijd piano en keyboard en wil ook wel weer eens wat gaan pielen..

Nu zoekt hij een mooi keyboard of eventueel een synth waarmee hij lekker kan beginnen.. Moet dus liefst eigen speakers hebben, een soort seqeuncertje om wat dingen op te kunnen nemen die hij speelt en leuke geluiden en ritmes om mee te beginnen.

Ik wil voorkomen dat hij met zon mediamarkt casiootje aankomt (hoewel daar misschien niets mis mee is voor zijn doel) en meteen een beetje een leuk apparaat heeft om mee te beginnen (2e hands scheelt toch meestal).

Zijn budget is ongeveer 2 a 300 euro.

Voorstellen zijn welkom!

Ik heb zelf niks staan, maar ik zou dan denken aan bijvoorbeeld een Yamaha PSR (nieuw of 2e hands). Veel waarde voro je geld.

Als je zelf steeds nieuwe spullen hebt, ben je toch wel redelijk op de hoogte van wat je moet nemen? Kun je zelf op MP zoeken of er nog een leuke Gem WS2 staat oid?

http://www.sonicstate.com/synth_reviews/vz10m.cfm

asjet hebt over een enorm goed quality masterkeys ..isditm !!
3 wheels
div synthese technieken ...erg uitgebreid en 2e hands soms 100 a200 eu
geen moog / geen roland casioomdat dat veel en goed levert

http://www.vintagesynth.com/casio/vz1.php

The VZ-1 is a full-sized, 5-octave, velocity & pressure sensitive keyboard utilizing the IPD tone generation (a type of Phase Distortion synthesis) and offers 16 note polyphony. It's a digital synth capable of some great strings and "polite 80's sounds". You could use up to four sounds for splits, layers, velocity, cross-fades, etc. It has a large, blue, back-lit LCD display for editing patches. Editing is in-depth and quite a different approach than other synths before it. Its sounds are akin to the Casio CZ-series and sort of Yamaha DX-like. It's not particularly cool, but it looked impressive in its day with the blue back-lit graphical display.

beter voor deze synth..uh centen wordt t niet

kijk eens naar een korg 01w/fd, hier zit een sequencer in.
ook een yamaha S30 is een optie, verder dan een goedkope pc als sequencer.
misschien kun je voor rond 350 euro een korg triton scoren.
hier op het forum staat ook nog een Kurzweil K1200 PRO I van digimod, ook niet verkeerd in combinatie met een externe sequencer en een los keyboard(hij heeft ook nog een emax en DX7(deze laatste wel wat te duur imho)) Heb je een leuk setje.

Bedankt mensen! Zo heb ik al best wat info om mee aan de slag te gaan!

Als iemand zelf nog een geschikt apparaat heeft liggen (moet echt 1 apparaat zijn, losse computers en seqeuncers gaat m echt niet worden) PM me dan vooral!

ik denk zelf dat een korg ms 2000 ook leuk is veel verkrijgbaar en hands on en wel 4 voices [oeps]
met sequencer en tools erin

Helemaal vergeten dit topic.. Mn vader is inmiddels voorzien met dank aan Theo!

Kan een slotje op!

Status
Please reply by conversation.
Back