hoe kan ik 2 midi keyboards in Logic studio aansluiten?

Eugene_Khan

Nieuwkomer
Hallo beste mensen,

ik zit met een probleem en denk ook dat het mogelijk is alleen mij lukt het niet.
ik heb onlangs een 2de midi keyboard aangeschaft en die heb ik net zo als de eerst via de usb poort op me imac aangesloten.
Nu wilde ik op elk midi keyboard een andere instrument via logic studio bespelen.
Ik weet dat ik iets met die channels moet doen alleen het lukt mij niet ik krijg uit beide keyboards de zelfde geluid uit bijvoorbeeld piano. Ik wilde bijvoorbeeld op 1 piano spelen en op andere gitaar.
Kan iemand mij hierbij helpen?

alvast bedankt

Eugene

Als het goed is moet je ergens in Logic kunnen aanwijzen welke midikeys op welke kanalen werkt. Mocht je dan op een bepaalde track een (midi)gitaar in willen spelen dan zal die moeten verschillen van de (midi)pianotrack.

Ook zullen de beide tracks specifiek aan de verschillende midikeys moeten worden gelinkt. (standaard staat vaak omni-channel aan, wat zoveel wil zeggen als dat de track midi in/out van alle 16 midichannels ontvangt)

hoi daan,

ik snap wel dat ik ze appart moet aangeven en apparte kanalen moet gebruiken voor die keyboards het probleem is hoe moet ik dat doen?

"logic midi setup" op YouTube doet wonderen:

of deze:

Back