Boss CS-3

Kneelz

Reuzebonk
Vorige week heb ik twee gitaar pedaaltjes gekocht van Boss, een overdrive en een compressor.
Hiermee wil ik mijn korg kpr-77 wat 'meer' power geven.
Nu zat er geen adapter bij en heb ik er zelf eentje gemaakt door een 9v adapter (ampère kan ik nu niet bekijken want ik ben niet thuis) te splitten zodat beide pedalen erop kunnen.

De overdrive klinkt op zich wel goed maar ik heb het idee dat de compressor niet echt naar behoren werkt.
Hij geeft al heel snel ruis, al als ik de sustain op de helft zet en de bassdrum klapt (?) en lijkt wel te clippen (maar niet op de mixer).
Dit doet hij in alle gevallen dus ook wanneer ik alles in de middelste stand zet.

Mijn vraag is of dit pedaal nu defect is (en zo ja, wat kan er kapot gaan aan zo'n ding) of kan het opgelost worden met de juiste voeding?
Ik ben trouwens niet van plan een boss (PDA) adapter te kopen want die zijn net zo duur als het ding zelf. Eerder een goede vervangen dus, mocht dit het probleem oplossen.
8D

Ja de CS-3 is een compressor/sustain pedaal. Dus met LEVEL, TONE, ATTACK en SUSTAIN. De sustain potmeter (volgens de handleiding) is bipolair (?) en aan de ene zijde werkt deze als limiter en aan de andere kant als compressor. Dus dan moet ik dus het level half open zetten, attack op 0, sustain in het midden en tone ook op 0 ??? En dan langzaam ophoog draaien.
Kan ik trouwens niet het signaal verlagen of iets...wat een gedoe allemaal...misschien beter gewoon een normaal compressor-tjuh kopen

Ok ik heb het weer in m'n hoofd zitten.
Zet het level op 2, sustain op 0, attack op max, tone op 5.
Drumcomputer erin en de sustain rustig omhoog draaien.
Op een gegeven moment klinkt het lekker. Dan geluidsniveau afstellen met de level knop. Bij sommige pedaaltjes heeft de level knop invloed op de klank, bij andere niet. De CS-3 ken ik niet, dus ik weet niet hoe de level knop reageerd. Maar het moet een juiste ballans zijn tussen sustain en level.
Dan experimenteren met de attack.
Nu moet je flink kunnen beuken en pompen met je korgie.

yeahhhhh,

ik heb nog niet geprobeerd maar bedankt voor je reactie.
Hier kan ik wel wat mee, morgen even pompen duzzz...

;)

Zo, heb even de tijd gehad om één en ander te proberen.
Beuken doet ie in ieder geval wel, das toch wel een vooruitgang voor bij mijn Korgy.
Nu heb ik gedaan wat je hierboven vertelde en dit lukt allemaal inderdaad wel maar als ik de sustain (te) ver opendraai krijg ik nog steeds een irritante ruis.
En mocht dit nu net het gebied zijn dat ik zoek (de sustain knop opendraaiend vanaf 12 uur zeg maar).
Nu heb ik een batterij geprobeerd en dit geeft veel minder tot zelfs bijna geen ruis. Alleen als ik de tone helemaal opendraai gaan ie wat suizen, maar dit lijkt me wel normaal.
Nu ben ik niet van plan om elke keer van die dure blok batterijen........................................................

9Volt batterijen uiteraard...
Volgens mij heb ik iets teveel ge-auto-monteurt de laatste tijd (alfa romeo).
Heb al mijn adapters op 12Volt staan geloof ik.
Lekker slim dus...Ik geloof dat er gelukkig niets kapot is.
Nou van het weekend nog maar eens checken of ie met een 9Volt adapter minder feedback geeft.

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

Back