3 laptops syncen

Woutrr

Ingeburgerd
Hoi

Na lang zoeken heb ik het eindelijk onder de knie hoe ik 2 laptops moet syncen met elkaar (dus elk met een eigen midi interface, master: midi out, slave: midi in...)

Nu is mijn vraag: kan ik die 2 laptops ook syncen door middel van 1 zo'n midi interface (dus dat ik maar 1 midi interface gebruik ipv 2): ESI M4U XL USB MIDI interface voordelig kopen | prijsvergelijking goedkoopste | MIDI Interface of kan je enkel syncen als er 1 midi interface per computer word gerekend?

Nog een vraag: Hoe sync je 3 laptops aan elkaar? Ik dacht eerst dat je dat kon doen door 3 midi interfaces aan te sluiten op elke laptop maar dan zit ik in de knoei met de midi out/in en slave/master...

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Groeten Wouter

1. alle 3 de laptops een eigen midi interface
2. één laptop is master, de andere twee slaves die dat volgen

Ik heb een usb midi interface te koop, steinberg midex 3 voor 50 euro.

Daarmee kan je 3 midi outputs uitsturen en één midi input opvangen.
die kan je bv aan je master laptop hangen om de rest mee aan te sturen.

Wat bedoel je daarmee? Ik heb daar nooit iets van gelezen tijdens mijn zoektocht...

Het zijn vast Windhoos machines...?

Ziet er wel nice uit. maar k'zal het toch houden bij midi kabels aangezien ik zal werken met 1 laptop en 2 pc's (kmoet anders kijken voor 2 zo'n draadloze internet sticks die je in je usb moet steken, kweet ook niet juist hoe dat noemt :p)

Zou ik FL studio als slave kunnen draaien?

Gratis voor mac gebruikers ;-)

Veel geld zouden ze ook niet verdienen aan iets verkopen dat OS X zelf al kan.

Ik denk ook dat de eigen midi/netwerk van OS X beter werkt dan zo'n 3rd party tooltje. Dus eigenlijk voor Mac-gebruikers alleen interessant als je wilt sync'en aan/naar Windows.

Back