Nieuwe URS Compressor: Phat C

Acidfever

There's no "I" in denial.
Vond het niet spannend genoeg voor op de frontpage maar URS komt met een nieuwe plugin compressor die wat van de functionaliteit van Saturation en Channel Strip Pro lijkt te combineren in een track/bus compressor.

URS Phat C

ursPhatC.jpg

De plugin is momenteel nog in beta stadium maar kost t/m 31-01-2010 $99.99 ipv $249.99 (tot het eind van de beta periode).
Voor die prijs mogelijk een interessant alternatief voor veel duurdere oplossingen.

[offtopic]

Vraag bij mezelf vaak af in hoeverre soft compressors in de buurt komen van de hardware (versies).
En in hoeverre je apparatuur (conversie bv.) nodig hebt om maximale kwaliteit uit deze compressie te kunnen halen.
Heb een aantal verschillende compressors / limiters op de pc, in de vorm van een plugin.
Het verschil tussen dezen mogen er absoluut wezen, dat wel.

Laatst gewijzigd:
Mijn demoversie mist de Spank knop, het lijkt wel hardware! :P

Dat schijnt een beta bug te zijn (las er iets over op gearslutz geloof ik).

[offtopic]

Vraag bij mezelf vaak af in hoeverre soft compressors in de buurt komen van de hardware (versies).
En in hoeverre je apparatuur (conversie bv.) nodig hebt om maximale kwaliteit uit deze compressie te kunnen halen.
Heb een aantal verschillende compressors / limiters op de pc, in de vorm van een plugin.
Het verschil tussen dezen mogen er absoluut wezen, dat wel.

URS claimt in ieder geval niet dat het een 1 op 1 emulatie is. Ze claimen wel dat ze het karakter van de hardware equivalenten enigszins benaderen.

Ik vind persoonlijk 1 op 1 emulaties ook niet zo heel boeiend en vaak ook wat beperkend. Wat veel boeiender is is het eindresultaat, en bij URS vind ik dat in veel gevallen erg prettig.

Is het UAD of Duende ka emulaties? Nee dat niet, maar een product als URS Channel Strip Pro geeft wel een bijzondere value for money als je naar de functionaliteit kijkt en kan in veel gevallen gewoon heel goed mee.

Back