Gezocht: toestenist en/of zanger voor jaren 80 synth-coverband

aeroflux

Stamgast
Hallo,
Ik ben benieuwd of er animo is om een jaren 80 synth-coverband op te richten, een beetje zoals de heren van syntronix dat in Engeland gedaan hebben, zie hun website http://www.syntronixonline.com.

Ze spelen muziek van Depeche Mode, Duran Duran, Ultravox, Eurithmics, Kraftwerk, Human League , Gary Numan etc.

Zou er in Nederland vraag naar optredens zijn en is de jaren 80 muziek populair genoeg ?

hmmm...grappig. Loop al een tijdje zelf met dat idee rond. Helaas woon je (of ik) niet echt naast de deur :D

optredens regelen is tegenwoordig niet echt makkelijk meer maar dit soort muziek is wel erg populair, dus het is zeker het proberen waard. en nog een goede tip: als je nog eens naar het buitenland wilt, probeer het eens in Polen. Alles wat met de 80's te maken heeft is daar ontzettend populair :okdan:

ha RpW, woon je echt in Zweden ? das inderdaad een eind weg.
Maar om nou in Polen te gaan optreden....

Zijn er qua eventuele deelneming nog beperkende factoren ?
En is dit een eerste evaluatie, of heb je al een aantal potentiële bandleden op het oog.
Qua afstand zit het wel snor: ik woon in Nieuwerkerk a/d IJssel

Hoi Heine,

Tja beperkende factoren.... niet echt denk ik. Het betreft hier ook nog puur een evaluatie, dus nog geen andere bandleden gesproken/gevonden.

Wat syntronix in Engeland doet lijkt me erg gaaf. Ook omdat de muziek die ze spelen me erg aanspreekt. Zelf speel ik ook in een bruiloftsband en daar ben je toch wel qua muziek vaak in het bekende Sky-radio straatje aan het spelen.

Je speelt zelf ook in een band lees ik in je profiel ?
Groet van Aeroflux

Hey Aeroflux,

Ik zie dat Michel (synth.nl) als nr1 staat in je myspace friends list.
Knap werk wat hij allemaal maakt niet?
Een eighties electro-pop band zie ik zeker wel zitten maar je woont eveneens net iets te ver van me af.

Misschien zijn er mensen in België in de streek van de as Gent - Geraardsbergen die ook te vinden zijn om zo'n band op te richten?
Icehouse, Pet Shop Boys, Depeche Mode, Human League etc... laat maar komen!

Groeten,
Exo.

Hallo Exoterrestial,

Jammer dat je zo ver weg woont, anders had de eerste jaren 80 synth-coverband een begrip in Nederland geweest. Maar wie weet lukt het je om zoiets in België op te zetten.

Ik ben er ondertussen wel van overtuigd dat zo'n band bestaansrecht heeft. Er is zoveel aanbod nu van allerlei top40 bandjes die het bruiloften en partijen-circuit voorzien van muziek, en het lijkt allemaal wel heel erg op elkaar.

Dat je bijvoorbeeld nog "Play that funky music" van Wild Cherry of "Simply the best" van Tina Turner in je repertoir lijst durft te zetten...........

Anyway, ik denk dus dat als je wat afwijkends, wat unieks qua repertoir brengt dat er nog wel vraag naar is.

Synth.nl is goed bezig inderdaad al wil ie vast niet in mijn coverbandje spelen.

Ha dat idee loop ik al jaren mee rond. Helaas woon ik NOG verder weg :)

Hoi Aeroflux,

ik heb al een en ander aan coverbands achter de rug, en zit momenteel bij de zoveelste Sky-radio-coverband. Niks mis mee, maar je wil ook wel eens anders.
Altijd al een veel bredere interesse gehad dan de muziek die ik in die bandjes speelde.
Er is dan ook zo vreselijk veel lekkers. Moeilijk kiezen tussen klassiekers (Mozart, Beethoven), semi-klassiekers (Debussy), en moderner tuig (Stones, Deep Purple, maar ook Nina Hagen, Kate Bush, Orbital, JMJ, whatever). Eigenlijk wil ik het allemaal kunnen spelen. Vind maar eens een band en publiek die dat ook wil.

www.thevery80s.nl

Jammer genoeg worden de de typische jaren 80 synthnummers vaak minder gewaardeerd dan bijv Wham enzo.

Ronald, alles goed in Zweden?

Laatst gewijzigd:
www.thevery80s.nl

Jammer genoeg worden de de typische jaren 80 synthnummers vaak minder gewaardeerd dan bijv Wham enzo.

Ronald, alles goed in Zweden?

INderdaad, leuke jaren 80 band, maar veel Madonna, Kim Wilde en Wham.

Depeche Mode, Yazoo en New Order bijvoorbeeld staan er niet bij

Er is dan ook zo vreselijk veel lekkers. Moeilijk kiezen tussen klassiekers (Mozart, Beethoven), semi-klassiekers (Debussy), en moderner tuig (Stones, Deep Purple, maar ook Nina Hagen, Kate Bush, Orbital, JMJ, whatever). Eigenlijk wil ik het allemaal kunnen spelen. Vind maar eens een band en publiek die dat ook wil.[/QUOTE]

Nou die band wil ik wel met je beginnen, maar dat andere punt he..... het publiek........

Mischien dat het Nederlandse publiek toch wat minder synth en new wave is dan bijvoorbeeld het Engelse publiek

Aeroflux, hoe zit het met je stem? Heb je een zangstem die daarvoor zou geschikt zijn of hou je het liever enkel bij de toetsen?

***Nou die band wil ik wel met je beginnen, maar dat andere punt he..... het publiek........***
Ik weet niet hoe het bij jou zit maar in België is er nog een vrij grote harde kern van New Wave lovers die heel regelmatig Vintage New Wave bijeenkomsten en fuiven organiseren.
Exo.

Hoi Exo,

Ik weet van mezelf dat mijn stem zich niet leent voor lead-partijen, de stem is wel ok, maar daar niet goed genoeg voor.
In het kader van de actie "schoenmaker blijf bij je leest" beperk ik me dan ook tot de 2e stem, wat me vrij goed af gaat.

Hallo Aeroflux,

Ik lees nu pas dit bericht. Gisteren heb ik een account gemaakt en het lijkt me interessant om contact met jou te hebben. Ik ben lichtgevorderd zanger met krachtige en donkere stem (lees goed: Dave Gahan's sound-a-like) en zing op Depeche Mode's covers (maar ben ook gegroeid in de 80's-90's synthpop-new wave: Human League, Soft Cell-Marc Almond, Duran Duran, Dead or Alive, etc, etc.).

De afstand, ja... ik woon in Groningen, maar kom oorspronkelijk uit Buenos Aires en daar zit wel veel publiek voor dat soort muziek. Toch als het interesse is, wil ik graag in gesprek met jou gaan.

Groetjes,

Pablo Miraglio

Loop ook al een tijdje met dit idee rond. Zijn er nog anderen met interesse in Noord-Holland?

IK heb wel interesse, maar als drummer.
Daarbij komen wat aspecten tevoorschijn die men niet ziet bij een drummer.
1) ik heb geen auto (voor mijn werk heb ik vrij reizen)
2) ik speel liever electronisch/digitaal dan akoestisch omdat je je dan geen zorgen hoeft te maken over het volume EN je kan echt van drumklank wisselen.

(woon in Utrecht)

Back