I'm with TR-808

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Sorry, ik las je post verkeerd..

Kan me iets herinneren over een thread waarin Roland en/of Korg het 5de ongebruikte kabeltje voor een speciale functie gebruiken, zoals Continue.

Ik geloof dat in de schema's staat dat je er de intro/fill in mee kunt aansturen. Nooit geprobeerd helaas...

Een MIDI kabel half in de 303?

Hehehe, inderdaad Jeroen en het werkt als een zonnetje.

Hallo? Ik neem aan dat jullie mijn originele post gelezen hebben?

Neee heb ik niet, alleen deze.

Origineel geplaatst door funxiun
Hallo? Ik neem aan dat jullie mijn originele post gelezen hebben? :erm:
Ik heb de pech dat din/sync dus NIET werkt met een ordinair midi kabeltje!

R.

Grappig, bij mij is dat andersom: alleen een midi kabel werkt, de 2 roland din-sync kabels die ik toevallig heb werken niet. Misschien heeft dat te maken met het feit dat ik 'm sync met Korg KMS-30? Maar ach, hij werkt, dat is waar 't om draait. Uiteindelijk. In dit leven. In mijn leven toch zeker. Ach wat zou het.
Wel leuk trouwens, die KMS-30, die kan overgeschakeld worden op 48 ppq (in plaats van de normale 24 ppq), dan ratelt je 808 1 keer zo snel dan de rest van je sequence. Hartstikke leuk om zo met de hi-hats en trigger outs te rotzooien, ik doe het alleen nooit, maar goed het kan en dat is het belangrijkste in deze wereld, en hij kan je goeie ouwe tape deck syncen. Verdòmd interessant, niet waar?

Origineel geplaatst door Chinetti
Grappig, bij mij is dat andersom: alleen een midi kabel werkt, de 2 roland din-sync kabels die ik toevallig heb werken niet. Misschien heeft dat te maken met het feit dat ik 'm sync met Korg KMS-30? Maar ach, hij werkt, dat is waar 't om draait. Uiteindelijk. In dit leven. In mijn leven toch zeker. Ach wat zou het.
Wel leuk trouwens, die KMS-30, die kan overgeschakeld worden op 48 ppq (in plaats van de normale 24 ppq), dan ratelt je 808 1 keer zo snel dan de rest van je sequence. Hartstikke leuk om zo met de hi-hats en trigger outs te rotzooien, ik doe het alleen nooit, maar goed het kan en dat is het belangrijkste in deze wereld, en hij kan je goeie ouwe tape deck syncen. Verdòmd interessant, niet waar?

Je bent weer behoorlijk wazig vandaag, Brian :)

Dat van die triggers klinkt interessant. Alleen kan ik mij er geen voorstelling van doen.
Kan je mij een track 'aanwijzen' waar dat in zit? Je had het in een eerdere post over Egyptian Lover. Welk nummer van deze beste man?

Sander (Sendex) had het over het triggeren van de arp in zijn juno 60 mbv de 808... :confused:

R.

Gewoon aansluiten en kijken wat het doet, vrind :)

Ja, eigenlijk heb je daar groot gelijk in :)
Vanavond 's ff proberen.

R.

Met de trigger out kun je bv de arpeggiator aansturen van een Poly61, alleen hobbelt die dan wel hopeloos achter de feiten aan helaas (zal wel aan die Korg liggen).

Je kunt ook eens proberen die trigger out op je mengpaneel aan te sluiten, is leuk om je boxen mee op te blazen :D

De juno 60 arp triggeren kan tegelijkertijd met de lasertjes, de 808 heeft meerdere trigger outs (Cowbell, accent en clap). Nadeel kan zijn dat het trigger volume niet hard genoeg is voor de trigger input van je Juno. Althans, als ik m'n Simmons SDS 9 trigger inputs geef vanuit de 808 dan wil 'ie nog wel 'ns een geluidje overslaan. Met de SH101 werkt het wel, dus mogelijk met de juno ook.

De juno 60 arp triggeren kan tegelijkertijd met de lasertjes, de 808 heeft meerdere trigger outs (Cowbell, accent en clap). Nadeel kan zijn dat het trigger volume niet hard genoeg is voor de trigger input van je Juno. Althans, als ik m'n Simmons SDS 9 trigger inputs geef vanuit de 808 dan wil 'ie nog wel 'ns een geluidje overslaan. Met de SH101 werkt het wel, dus mogelijk met de juno ook.

Wist je... er gaat nu een hele mooie nieuwe wereld voor mij open!
Woohooo...!

R.

Origineel geplaatst door funxiun
Wist je... er gaat nu een hele mooie nieuwe wereld voor mij open!
Woohooo...!

R.
Ik gebruik momenteel ook een 606je als master, DIN SYNC naar de 909.. Rimshot trigger naar de Doepfer A-100, sequencer, via een multiple ook naar 101... Waarom makkelijk doen als het ook moeilijker en duurder kan! :)

Ik ken ook iemand die de trigger out van de 909 als audio op een mengpaneel gebruikt om de kick iets vetter te maken..

Ook leuk is bassdrum en mid tom loopje maken en die door distortion en compressor laten fietsen.

"The House of God" :D

Gefeliciteerd met de beste aankoop die je kan doen.
Zo te horen weet je er ook wel raad mee

Roland en een 808... vroeger of later moet je er natuurlijk een keer aan geloven met zo'n voornaam ;)

bump...

:halleluja

Dankjulliewel voor de tip van de 808 met de juno 60... (zoekfunctie gebruikt 8o) )

Helaas geen 808 (maar wat niet is kan komen, heb me toch maar opgegeven voor 5 afwasbaantjes en 3 krantenwijkjes :D ), maar wel een 707 die nu lekker synced via rimshottrigger met m`n juno 6....audiokabeltje van de computer met koptelefoonplug doen goed hun werk...

IK BEN EEN BLIJ MAN!!! :okdan:

midi kabel 3 aderig
midiplug.gif

sync kabel 4 aderig
syncable.gif

ik hoop dat dat 1 en ander ophelderd?

Vergelijkbare discussies

Back