Is dit mogelijk ??(macky CR 1604)

C-Code

Addicted to Breaks
Hee mensen ik heb een vraagje;

Ik heb een Mackie CR 1604:

http://www.mackie.com/record/pdf/archive/cr1604_om.pdf

En ik ga een fostex D90 HD recorder kopen, nu zou ik graag willen weten of het mogelijk is de 16 of alleen maar 8 kanalen aan die recorder te hangen, en het signaal terug te routen naar mijn mixer zonder kanalen daarvoor in te moeten leveren.

Let op het is de klassieke CR 1604 en dus niet de VLZ. Hierboven staat de pdf file handleiding van de cr 1604. En omdat ik geen application tips zie dacht ik ik vraag het even aan jullie voor ik 475 uit ga geven voor de fostex D90.

Alvast bedankt;

Rutger

Je moet altijd wel kanalen opgeven, behalve als je tape returns heb. Wat in dit geval geloof ik niet het geval is. Dus 8 in + 8 out = 16 kanalen.

Het ligt er maar aan wat je wilt denk ik. Ik geloof dat die mengtafel van jou op de eerste 8 kanalen een insert heeft. Dan kan je dus in theorie het send-gedeelte op de inputs van de recorder zetten (returngedeelte gebruik je niet). Nadeel is dat de insert dacht ik voor de eq zit, dus dan is het een soort direct-out. Kan je dus net zo goed direct inpluggen op de recorder (als ie tenminste een voorversterker + gain per kanaal heeft.
Als je echt een "klassieke" opnamestudio wilt doen, is deze mixer niet echt geschikt denk ik. Ik zou of voor een inline-model met a/b mix sectie rondkijken, of een wat grotere mixer met 8 bussen (die naar de recorder gaan). Kost je wel kanalen als ze terugkomen, maar als je echt goed wil mixen, gaat dat niet anders.

Maar nogmaals, het ligt er helemaal aan wat je wilt. Wil je 8 dingen tegelijk opnemen (akoesties materiaal; zang; gitaar etc)? Of één voor één dingetjes op nemen? Dan kan je natuurlijk ook 1 bus naar de recorder laten gaan, en telkens een andere ingang kiezen (jack ompluggen van 1 naar 2, etc.). De uitgangen geef je een dedicated (vast) kanaal op je mixer. Houd je alleen niet veel meer over voor de rest van je (midi) instrumenten en fx-returns.

Direct outs bouncen naar kanaal 9 t/m 16

Direct outs bouncen naar kanaal 9 t/m 16

Zoals mackie het zelf altijd roept.. pak de uitgangen van de eerste 8 kanalen.. stop die in je recorder.. en bounce ze terug via inputs 9 t/m 16..

Back