Korg Poly 800 geheugen issue?

Hej,

ik heb géén poly 800.
Ik wil er wel een aanschaffen.
Maar ik lees erg veel over geheugen probleem, batterijen die lek zijn, batterijen die leeg zijn, enz....

Is er een gemakkelijke manier om af te zijn van die problemen? upgrade? Is dat te doen zelf, ...

Hoe zit dat nu juist?

En wat is't verschil op dat vlak van de mk1 en de mk2.

De mk1 heeft een chorus de mkII een delay. Voor de gehuegenproblemen is er een knoopcel mod, heeft die van mij ook.

mk1 heeft standaard geen batterij, mk2 weet ik niet, je kunt mk1 inderdaad
modden, zodat er een knoopcel in kan, dan moet je een weerstand verwijderen. staat wel ergens op het net..
t is een leuke synth (heb m zelf niet meer helaas) zeker met de moog slayer mod.. de fm mod is ook tof, maar die maakt de moog slayer mod wel iets minder krachtig, die zou je schakelbaar kunnen maken, mocht je willen gaan modden 8~ succes

Ik heb op het forum nog een poly 800 te koop staan. Ik heb er alleen een probleem bij ontdekt na de battery mod. Hij lijkt nu helemaal niets meer te doen :(

De moog slayer mod had ik wel succesvol toegepast, mocht er iemand interesse hebben in een opknapper poly 800 voor weinig, laat het me even weten via PB...

Kan het zijn dat je geheugens helemaal leeg zijn? Dan komt er inderdaad geen geluid uit want o.a. de filter en VCA instellingen staan dan in alle patches op 0. Je kunt de originele fabriekspresets opnieuw laden of zelf van nul beginnen (haha).

Factory patches laden via pc, zitten best leuke tussen.

Niet te hard roepen dat het zo'n leuke synth is, gaat ie straks ook gigantisch in prijs omhoog.

Ik heb op het forum nog een poly 800 te koop staan. Ik heb er alleen een probleem bij ontdekt na de battery mod. Hij lijkt nu helemaal niets meer te doen :(

is het een mk1? en heb je ergens een weerstand verwijderd toen je de knoopcel monteerde ? anders kan ie nogal vreemd reageren.. en je patches ben je idd zowiezo kwijt

mk1 heeft standaard geen batterij, mk2 weet ik niet, je kunt mk1 inderdaad
modden, zodat er een knoopcel in kan, dan moet je een weerstand verwijderen. staat wel ergens op het net..
t is een leuke synth (heb m zelf niet meer helaas) zeker met de moog slayer mod.. de fm mod is ook tof, maar die maakt de moog slayer mod wel iets minder krachtig, die zou je schakelbaar kunnen maken, mocht je willen gaan modden 8~ succes

Wààr op het net. Ik heb ondertussen wel al wat gezocht, maar vind enkel mods van de batterij van de mk2. Daardoor dacht ik dat de eerste ook die interne batterij had. Hoe slaat die dan zijn patches op? Zonder interne batterij is dat gek?

Mottig.

Zou wel handig zijn om hem idd te modden zodat het met een knoopcel batterij gaat... alhoewel. Gaat die knoopcel batterij langer mee dan 6 hele dikke 1,5 volt batterijen? Lijkt me anders ook wel straf. Of ben ik mis.

En niet gezeverd. Maar die moog slayer mod. Wat doét die eigenlijk? Of is dat enkel de real-time knoppen voor cutoff en resonance?

Yep cutoff en resonance. Maar bij sommige instellingen dan ook extreem (wapperende conussen en de hond ook doof). Heb je toch nog een beetje handonds-on (naast het pookje). En heel simpel aan te brengen. Zo'n knoop gaat langer mee dan die 6 pillen vermoed ik en het scheelt ook weer zowat het helft van het gewicht. En 1 knoop .is vast ook goedkoper dan 6 pillen

Yep cutoff en resonance. Maar bij sommige instellingen dan ook extreem (wapperende conussen en de hond ook doof). Heb je toch nog een beetje handonds-on (naast het pookje). En heel simpel aan te brengen. Zo'n knoop gaat langer mee dan die 6 pillen vermoed ik en het scheelt ook weer zowat het helft van het gewicht. En 1 knoop .is vast ook goedkoper dan 6 pillen

Zo'n knoop is een lithium-ion battery, die gaat jaren mee.

Klinkt fantastisch. Dus maakt eigenlijk niet uit welke editie ik aanschaf, het is altijd vrij eenvoudig te doen om er zelf een (nieuwe) interne batterij in aan te brengen/te modden zodat hij lang meekan, en die real-time knoppen zijn ook vrij makkelijk zelf toe te voegen.

Scheurende conussen... wordt door de mod het bereik vergroot? Of voeg je echt gewoon knoppen toe.

Klinkt fantastisch. Dus maakt eigenlijk niet uit welke editie ik aanschaf, het is altijd vrij eenvoudig te doen om er zelf een (nieuwe) interne batterij in aan te brengen/te modden zodat hij lang meekan, en die real-time knoppen zijn ook vrij makkelijk zelf toe te voegen.

Scheurende conussen... wordt door de mod het bereik vergroot? Of voeg je echt gewoon knoppen toe.
Beiden, je krijgt real time control over cutoff en resonance en als je via het menu de resonance op max zet kun je resonance ook nog helemaal open draaien.

is het een mk1? en heb je ergens een weerstand verwijderd toen je de knoopcel monteerde ? anders kan ie nogal vreemd reageren.. en je patches ben je idd zowiezo kwijt

De synth heeft goed gewerkt na de batterij modificatie, ervoor onthield de synth helemaal geen patches, en nadat ik de mod had toegepast deed ie het perfect. Samen met de moog slayer mod heeft deze synth echt een heel erg leuke sound aan boord.

Vervolgens heb ik de synth enkele weken niet aangeraakt, en toen ik hem weer wou gebruiken leek het net of ie heel even opstartte, maar ook gelijk weer uitging. Ik heb de batterij gecontroleerd, en die was nog in orde. Ook heb ik de spanning door de batterij gemeten als de synth aanstaat, en die wordt dan ineens minder dan de originele waarde van de batterij. Heel vreemd, maar ik kan er verder niet zoveel aan controleren meer. Het lijkt me een probleem met de voeding ergens, maar wat nu precies het probleem is kan ik niet zeggen.

laat ik het anders zeggen, heb je een oude knoopcel verwijderd voordat je de nieuwe plaatste ? zo nee, heb je de nieuwe cel op het nog ongebruikte aanwezige "batterij eilandje" gemonteerd ? indien het antwoord ja luidt, moet je toch echt even ergens een weerstandje verwijderen, je mag zelf op het web zoeken welk weerstandje, is te lang geleden voor mij.
ik had destijds niet dat weerstandje weggehaald, en toen ging de poly raar/niets doen.
ik zou zeggen, haal eens een pool van de knoopcel los en kijk of ie het dan weer doet

er zat nog geen knoopcel houder in, deze heb ik er zelf ingezet, en ik heb in totaal 3 weerstandjes verwijderd, alles volgens deze site.

Tja, ik denk dat het met het schema erbij wel op te lossen is, als je weet hoe je zoiets moet lezen :)

Back