Roland Tr 505

Ligt eraan hoe je hem gaat gebruiken, maar als je maar een paar sounds gebruikt kan je heel leuk dat ding halen door wat effecten, ik gebruikte eerder oude effectpedaaltjes(delay, distortion, chorus, echo etc.), dan krijg je de meest gruizige rare zooi er uit...
Maar daar moet je van houden!

even bumpen....

Is er ook de mogelijkheid om geluiden te pannen naar links of rechts? Want dit ding heeft uiteraard een stereo output, maar ik kan niet zo snel de optie vinden om geluiden te pannen....
Voor ongeveer hetzelfde geld kun je ook een 626 kopen, die heeft wel individuele uitgangen. Kwaliteit (van samples) is volgens mij ook wat beter dan van de 505 maar weer wat minder dan van 7x7.

anders koop je er nog een. een op midi kanaal 10 en een voor midi kanaal 9. de ene met distortion en een voor chorus of wat ever. een 505 koop je als je mazzel hebt voor 50 euro. of een 626 heb je gelijk wat brazil percussie er bij. veel succes.

250 gedeeld door 50 is 5 stuks tr-505s idd een beetje raar.

Voor ongeveer hetzelfde geld kun je ook een 626 kopen, die heeft wel individuele uitgangen. Kwaliteit (van samples) is volgens mij ook wat beter dan van de 505 maar weer wat minder dan van 7x7.

vind zelf de kwaliteit van de 505 beter dan van de 707. maar dat is persoonlijk wat is wat je wilt.

Laatst gewijzigd:
Ja die 7x7 zijn nog het hardst gestegen (procentueel gezien) van alle (rolands). Een verhoging van 100% binnen een jaar. kreeg je ze een jaar geleden nog voor 150, nu vragen ze makkelijk 300. Ach, straks komt de nieuwe D-mark, dan wordt alles anders.

Hmm, jammer. Ik heb een tijdje geleden een 626 aan mij voorbij laten schieten....

626 is dan toch wat beter zo te horen, want heeft ook triggers out right?

De 707 is wel erg vet met alle outputs, sliders en z'n sequencer. Maar ik vind 250 euri's toch altijd wat duur voor een apparaat met uiteindelijk gewoon samples.
vrij expensief inderdraad voor een handje vol samples in een plastic doosje...
daar zijn goedkopere oplossingen voor (ja, ook die lekkere groove die de 707 zogenaamd geeft)

maar als je toch wil sequencen op een TR dan moet je idd een 626 aanschaffen...

Back