Synthor
Ouwe rot
Ik heb een tijdje geleden via een ruil met een Amerikaan een DR-55 gescoord. Helaas, hij bleek defect. Nu heb ik die 4011 chip vervangen en hij doet het bijna. Na wat trouble shooten lijkt het erop dat de start/stop buttons kapot zijn. Mijn vraag: zijn die nog te vinden? Ik heb een uurtje gezocht, maar alle vindbare links zijn verjaard of de knoppen zijn op. Of is er een (goedkoop) alternatief, waarbij ik de capjes v/d originele knoppen op een ander soort knop kan schuiven/lijmen. (ik vind die originele knoppen heel mooi).
p.s. wat SCD hier in een 808 reparatie-topic schreef klinkt ook heel interessant: "...alsook een tweecomponenten iets (geleidend) om de start en tap schakelaar te repareren (dank Mark)."
Ik geloof dat er ook een of ander sequencertje van Roland is dat je kunt slopen voor die knoppen, maar dat lijkt me niets..
p.s. wat SCD hier in een 808 reparatie-topic schreef klinkt ook heel interessant: "...alsook een tweecomponenten iets (geleidend) om de start en tap schakelaar te repareren (dank Mark)."
Ik geloof dat er ook een of ander sequencertje van Roland is dat je kunt slopen voor die knoppen, maar dat lijkt me niets..