Quiklok Z/600 studio meubel

Status
Please reply by conversation.
@OJS Die thread had ik al wel gezien maar ik heb geen belang bij het Z/612 rack. Toch even een PB gestuurd, we zullen zien.

@Hanz Zo dat scheelt aanzienlijk, bedankt voor de tip!

Ik heb vorige maand die Fame kloon van de z-600 inclusief het 19" rack aangeschaft en dat is één van mijn betere aankopen van 2009 geweest.
Ik had mijn zinnen gezet op de Z-600 tot ik bij Musicstore de Fame serie tegenkwam.
Er is echter wel een verschil met de foto's van musicstore. Zo zijn de werkbladen van het 'hoofdmeubel' niet gebogen zoals de foto suggereert, maar recht.

Ik vind het een erg fijn meubel om aan te werken en het ziet er ook netjes uit vind ik.

Ik zal straks even een fotootje maken.

Geen geweldige foto, maar het geeft een indruk.

Wat Hans-R zegt klopt wel. Je zit niet echt dicht op de beeldscherm(en).
Zolang het beeldscherm voor op het blad staat vind ik dat geen probleem, maar met m'n laptop (scherm achter) is het soms lastig.
Ik heb normaal gesproken een TFT aangesloten en deze vooraan staan (niet op de foto te zien dus)

Fame.jpg

Zo'n beest heb ik ook altijd op het bureaublad zitten. Die krijg je er blijkbaar bij...

Ik heb er twee (had ze trouwens eerder dan dat meubel ;) ), maar de ander verdomde het om te poseren.

Ik zal straks even een fotootje maken.

Bedankt voor de foto, geeft toch een beter idee dan die reclame plaatjes.

Wat betreft de afstand tot het TFT denk ik dat het wel goed komt, ik heb een 24" TFT en de knoppen in Logic zijn eventueel groter te maken als ik het niet goed zou kunnen zien.

Waar ik me meer zorgen over maak in het 2x 4U rack. Ik denk er over om mijn Machindrum en de Nord Rack 2x in het rack te monteren, maar kan ik er dan wel goed bij?

Eigenlijk zou ik met mijn Zweedse hardware (Elektron en Clavia) voor een Ikea meubel moeten gaan :engel:

M'n setup ziet er nu zo uit (op de foto zijn midi kabels niet aangesloten...):

Attachments

• 29122009158.jpg
    29122009158.jpg
    123,9 KB · Bekeken: 83
Ik vind de afstand niet te groot, maar ik ben erg lang (met dito armen) en heb die racks volzitten met apparatuur waar weining aan valt te draaien.

Er is natuurlijk ook nog die 'uitscuifplank' onder het werkblad, maar dat is wel erg laag. Goed genoeg voor toetsenbord en muis, maar voor mij niet erg praktisch voor een synth.

Tja....jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik gezegd: "kom het even uitproberen".

Tja....jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik gezegd: "kom het even uitproberen".

Toch tof van je! :mega:

Volgens de musicstore website is de diepte van het meubel 61cm, is dat ook de afstand van de rand van het middelste werkblad tot het 19" rack?

Druid

Het werkblad is 60 cm diep. Van de rand van het werkblad naar 't 19"rack is zo'n 70 cm.

Goed om eens te horen van een 'echte gebruiker'... :D
Wat ik me altijd afvroeg bij die Quiklok studiomeubels (gezien eerdere QL ervaringen met stands etc.), en helemaal bij iets wat toch lijkt op een 'imitatie', zit het allemaal niet een beetje 'slapjes' in elkaar qua materiaal?
Ik heb er ooit ééntje ergens in een muziekwinkel gezien, dat leek wel een soort trekharmonica, al zal die slecht in elkaar gezet zijn. Maar de bladen, volgens mij van een soort multiplex, buigen/veren die niet door? Met name de 'oren' waar je de studio monitors op moet zetten lijken me een beetje trillingsgevoelig, wat ook je afluistergenot niet positief beinvloedt? Of valt het allemaal reuze mee?

Ik vind het allemaal wel degelijk in elkaar zitten. Ik kan me wel voorstellen dat die 'oren' enigszins zullen doorbuigen als je daar zware apparatuur op zet.
Ik heb er echter weinig indrukwekkende speakers op staan en daar verder geen problemen mee.

Overigens zijn er wel twee zaken waar ik voor wil waarschuwen.
Er zit geen bouwbeschrijving bij. Dat is op zich niet zo erg. Met mijn twee linkerhanden heb ik het meubel tamelijk eenvoudig in elkaar gekregen, maar het is soms wel even opletten waar je wat indraait.

Ten tweede...de bezorging.......
Het pak werd bezorgd op een pallet en mat 1 bij 1 en ruim 2 meter hoog.
Dat paste dus niet in de lift en daar sta je dan met een enorme doos in de hal.
Na enkele ogenblikken van radeloosheid heb ik het pakket ter plekke ontleed.
In de enorme doos zitten kleinere dozen met de diverse onderdelen en ook een aantal dozen met alleen maar lucht en die pasten gelukkig wel allemaal in de lift.
Het afvoeren van het karton kostte me bijna net zoveel tijd als het in elkaar zetten.

Het blijkt dat het Fame W150 meubel te klein is, dus die optie valt af.

Ik heb een vraag uitgezet bij musicstore om er achter te komen wat de verzendkosten voor een W200 zijn naar Groningen.

Druid

Dat was in mijn geval (westen van het land) best nog wel een bedragje.
Volgens mij rond de € 60,00 , maar dat zou ik moeten nakijken.

Ik zoek een goede 2e hands Fame W 200 studiomeubel. Heeft iemand er een te koop?
Gr. André

Ik heb uiteindelijk gisteren maar een Quiklok Z600 besteld, lijkt me toch iets steviger dan de Fame W200.

Nu hopen dat het zijn geld waard is.

Druid

Status
Please reply by conversation.
Back