multikabels solderen

Status
Please reply by conversation.

ontwerper

Raadselachtig lid
Ik ben op zoek naar iemand die een aantal multikabels voor me kan maken

Het gaat om kabels van +/- 2m met aan de ene kant 8 stereo jacks en aan de andere kant een 25 polige sub-d connector. Moet compatible zijn met de Yamaha/Tascam/RME standaard.

Het gaat in principe om 7 kabels maar dat kunnen er meer worden ivm patchbay.

Graag reacties via PM of email: ontwerper@hotmail.com

Ja, de pin-outs van de D-Sub connectoren zijn bekend. (heb ik PDF/Plaatjes van)

Ik heb ook bedacht dat het eenvoudiger kan: knip een bestaande multikabel met 8 x stereo jacks doormidden. Scheelt weer jacks solderen en blijft alleen de d-sub connector over :)

Niet dat ik je bovenstaande heren zou willen of durven afraden, maar is het voor zulke standaard maten niet praktischer (gezien bijv. de kosten) om off-the-shelf spullen te gebruiken?

Ik heb zelf 4 stuks Hosa DTP-802 (TRS - DB25, gebalanceerd) in gebruik, prima spul IMHO.
En via bijv. Ebay niet zo duur http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220485981725 (die van mij komen van I4 Muzique geloof ik).

Niet dat ik je bovenstaande heren zou willen of durven afraden, maar is het voor zulke standaard maten niet praktischer (gezien bijv. de kosten) om off-the-shelf spullen te gebruiken?

Ik heb zelf 4 stuks Hosa DTP-802 (TRS - DB25, gebalanceerd) in gebruik, prima spul IMHO.
En via bijv. Ebay niet zo duur http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220485981725 (die van mij komen van I4 Muzique geloof ik).

Helemaal mee eens. (Zelf niet aan gedacht).
Deze kabels zijn erg gemakkelijk te vinden. Tascam-norm is een veel gebruikte standaard en de kabels zijn maar twee meter. Dit is volgens mij ook een standaard.

Klinkt goed.
Mijn probleem was dat ik alleen erg dure kon/kan vinden.
En aangezien ik er minimaal 7 van nodig heb...

Maar ook deze kabels kan ik moeilijk vinden op het web.
(dwz niet in US of UK wat je 25% extra aan douane-sponsoring kost).
Dus als er tips zijn waar deze kabels tegen een normale prijs verkrijgbaar zijn hoor ik die graag.

Status
Please reply by conversation.
Back