Wie kan er potmeters bestellen bij Soundcraft?

etaoin

Brodgar Tech
Ik heb net officieel te horen gekregen dat AudioXL (uit naam van Soundcraft) mij geen spare pots gaat leveren omdat ik geen "handelaar" ben. Ze verwijzen me vervolgens door naar een Soundcraft Pro Audio store, en de enige in Nederland is AudioXL zelf :? Oftewel: dat gaat 'm niet worden...

Het gaat om de DM1223; 9mm ALPS 20k dual K-taper. Twee stuks. AudioXL heeft ze naar eigen zeggen uit voorraad leverbaar, maar ze willen niet...

Wat is dat nou weer voor een onzin....ik zag ook een post ervan op CO....die Alps snap-ins toch? Moet vast wel iemand hier zijn met een KvK nr om je ff te helpen.

Yep. Kreeg een tip van iemand uit de UK die wel eens een Soundcraft repareert dat Soundcraft juist heel erg vriendelijk en makkelijk was met spares. Maar als Nederlander moet je blijkbaar via AudioXL werken (Soundcraft heeft me naar hen doorverwezen) en die zijn wat minder meegaand.

beetje rare mailwisseling volgde toen:

• Ik vraag om spares aan Soundcraft UK
  • Soundcraft stuurt de e-mail door aan AudioXL België
  • AudioXL mailt mij het exacte Soundcraft typenummer en dat ik die bij de locale Soundcraft Pro Audio dealer kan bestellen
  • Ik mail AudioXL Nederland, want dat is de locale store
  • Die sturen de mail door naar AudioXL België
  • Ik krijg antwoord van dezelfde persoon dat ze geen potmeters leveren aan niet-handelaren
bedenk dat dan gelijk in je eerste mail... pffff

Yep. Kreeg een tip van iemand uit de UK die wel eens een Soundcraft repareert dat Soundcraft juist heel erg vriendelijk en makkelijk was met spares. Maar als Nederlander moet je blijkbaar via AudioXL werken (Soundcraft heeft me naar hen doorverwezen) en die zijn wat minder meegaand.

• AudioXL mailt mij het exacte Soundcraft typenummer en dat ik die bij de locale Soundcraft Pro Audio dealer kan bestellen
  • Ik krijg antwoord van dezelfde persoon dat ze geen potmeters leveren aan niet-handelaren

:D Allemachtig wat lopen die moeilijk te doen zeg....en dat voor wat simpele potmetertjes. Gaat vast goed komen. Ben je een Soundcraft aan het fiksen? Die pots zitten trouwens ook in Behringer rack units. Ik heb pasgeleden een Ultragain Pro gesloopt, o nee gecannibaliseerd maar die pots zijn amper los te solderen dus ik heb de rest weg gegooid.:doei:

Ben je een Soundcraft aan het fiksen?

Mijn eigen Folio 4. Monitor volume is al jaren stuk (as afgebroken en koolbaan beschadigd), dus ik dacht laat ik die "even" vervangen.

Gebruiken die Behringers ook deze aparte dual pots? Ik kan ze ook op het net echt nergens vinden.

Attachments

• alps_dual.jpg
    alps_dual.jpg
    80,4 KB · Bekeken: 81
ik dacht dat ARK hier in nederland de soundcraft meuk deed.
daar heb ik in ieder geval (wel een paar jaar geleden) potmeters gekocht voor een 400b
(5 K antilog voor de gains).
dit was volgens audio xl het nieuwe service punt........

:frons:

Zal eens kijken. Alle parts & spares links op de Nederlandse AudioXL site verwijzen op dit moment naar een persoonlijk e-mailadres van iemand bij AudioXL BE. En dat is ook dezelfde persoon als waar Soundcraft UK me naar had verwezen.

Ik snap wel dat ze liever hebben dat ik met die tafel bij ze langskom en dat zij het dan doen (het is crisis tenslotte), maar dat is deze tafel echt niet meer waard.

NOOIT problemen gehad bij AdioXL. Crest onderdeeltjes worden altijd meteen opgestuurd. Totdat ze niet meer gemaakt worden... dan kunnen ze je niet meer helpen.

Stel je eens op als technicus van 'n pop podiumpje of als iets anders maar niet als particulier. Ze zijn meestal bang dat ze dingen op sturen maar niet betaald krijgen.

Pioneer is ook zo'n verhaal dat alleen aan dealers levert. Maar ik kan daar nu ook direct bestellen.. je moet ze wel het idee geven dat je weet waarover je lult. En met veel lolligheid bellen. De meeste tech lui zijn nie zo serieus.

Als het nou echt niet lukt moe je me effe PB sturen. Bel ik ze wel effe onder bedrijfsnaam..

Ik ga in ieder geval niet liegen om aan die onderdelen te komen, zo zit ik (helaas?) niet in elkaar :erm: Het moet uit België komen dus ze zullen toch alsnog om een BTW-nummer vragen voor op de factuur voor BTW-vrije levering...

Ik ging overigens zelf uit van vooruitbetaling, dus daar kan het hem niet in gezeten hebben.

als je iets wil gedaan krijgen bij dergelijke bedrijven, dan pak je de telefoon.. helpt 99% van de keren.

Back