Uitzetten van een geluidskaart

Ruben13

Stamgast
Ik heb 2 Geluidskaarten in mijn systeem,

1 Standaard geluidskaart en een emu 1212m

Ik wil graag de standaart geluidskaart uit hebben omdat de emu er last van heeft is mij verteld!

Hoe zet ik deze uit?

:okdan:

Oh, heb je Windows?
Zoja, rechter muisknop op het audio icoontje, die rechtsonder - bij de tijd - te vinden is.
Klik dan geluiden. Bij de tabbladen, afspelen en opnemen, kun je de bronnen in- en uitschakelen.

in windows ????

Mijn computer / eigenschappen/ hardware apparaten beheer,
audio device selecteren, en rechter muisknop: "uitzetten !!"

Wel grappig, 3 manieren.
Allemaal anders, maar die van de bios is denk ik het meest extreem van uitschakelen.

Denk dat apparatenbeheer niet anders voldoet, dan via de bios.
De drivers voor de standaard kaart zijn niet verwijderd, wanneer je in de bios iets uitschakeld.
Er wordt geen gebruik van de drivers meer gemaakt tijdens het opstarten.
Dit zelfde kun je doen via apparaten beheer of beter 'msconfig' ( 'devices' 'services' etc. )

Typ bij Start > Zoekopdracht of Start > Uitvoeren maar eens msconfig > , ENTER.

Het probleem zit em denk ik in verschillende drivers, waarop aanspraak wordt gemaakt, ook al wordt bv. 1 niet gebruikt.

Laatst gewijzigd:
omdat de emu er last van heeft is mij verteld!

Vraag is: heb je last?
Hoe minder je 'rommelt' aan je systeems als het goed draait, des te beter.
Als alles nu goed draait, moet je er mijns inziens gewoon afblijven.

Heeft je systeem er wel 'last van', dan idd het beste uitzetten in de BIOS, dat scheelt ook weer een interrupt.

Als alles nu goed draait, moet je er mijns inziens gewoon afblijven.

+1

Mijn ervaring (ik heb ook een 1212M) is sowieso dat als je last hebt, de last ook behoorlijk groot is; i.e. de 1212M doet het dan gewoon helemaal niet of is merkbaar brak. Het zijn geen subtiele problemen als hij een conflict heeft met een andere kaart.

In je bios. Druk tijdens het opstarten op de Del-toets (meestal) om daar te komen. Met een vlotte PC moet je trouwens snel drukken, anders ben je er alweer voorbij en start hij het os op.
.
Deze dus. Je onboard soundcard heb je toch niet nodig en hiermee voorkom je eerder problemen dan dat het iets kan veroorzaken.

Je onboard geluidskaart uitzetten in je bios kan iig geen problemen opleveren.

edit: Trouwens wel doen voordat je de 1212m installeert, maar dat heb je volgens mij al gedaan toch?

onboard geluidskaart gebruiken voor system errors en dergelijke, dat wil je niet op je monitors horen (alsook die irritante opstart/afsluit geluiden)

op mac toch, weet niet of je die scheiding kan maken in windows...

onboard geluidskaart gebruiken voor system errors en dergelijke, dat wil je niet op je monitors horen (alsook die irritante opstart/afsluit geluiden)

op mac toch, weet niet of je die scheiding kan maken in windows...

Onder windows kun je die irritante systeemgeluiden gelukkig uitzetten :)

TS: Wat bedoel je met "standaard geluidskaart" ? Als het de onboard-soundchip is, dan werkt het bios-geintje het beste. Als het die gewèèèldige creative (o.i.d.) is die ze er in de winkel voor je ingestopt hebben, dan zou ik die kaart er gewoon uithalen.

diegene eruit trekken die je niet nodig hebt. opslaan als je de andere nodig hebt, afsluiten, vervangen, en opnieuw opstarten. hoef je niet in je software te zoeken;)

Back