Philip Rees Little MCV instabiel

Leudes

ÜBER-DING
Hallo allemaal.

Ik heb sinds kort een Philip Rees Little MCV aan m'n SCI Pro-one hangen, en zit met het volgende probleem ;{ :

Na een note-off (gate-off) verlaagt de CV ietsjes. Dit is duidelijk hoorbaar als de ADSR Release tijd vrij lang staat. Ik heb het nagemeten en de CV daalt ongeveer 0,01V na een note-off. Dit lijkt niet zoveel, maar is toch 12% van een semitoon Echter het probleem doet zich alleen voor bij een 5V gate instelling. Bij een 10V of S-trigger is de CV wel stabiel.

Rara hoe kan dat???

Zijn er meer mensen die dit ondervonden hebben, of is het apparaat gewoon niet goed?

En weet iemand misschien of de Pro-one ook een 10V gate aankan (hij kan immers wel 0-10V CV aan)?

Groetjes...

Testen

Testen

Dat van die 10V gating kun je gewoon uitproberen.. maar volgens mij werkt dat niet bij een Pro-One. Ik heb zelf exact deze combinatie Little-MCV / Pro-One gehad.. en dat werkte altijd perfect.

Wat wél een issue is.. de stabiliteit van de MCV is afhankelijk van de stabilieit van de 220 die ze krijgt. Mijn SH-2 raakt hopeloos in de war als ik teveel gear op hetzelfde stopcontact hang.

Speel eens met de 220 aansluitingen in je studio.. hang de mcv eens aan een andere groep en kijk of het probleem er nog steeds is. Ook slechte aarding van de Pro-One kan eventueel voor verstoriing van je CV-signaal zorgen.

Kom je er écht niet uit.. stuur dan even een mailtje naar philip@philrees.co.uk .. hij is altijd erg behulpzaam.

Thanx Craz...

Nu weet ik dat het aan mijn MCV ligt en het geen ontwerpfout is. Er zit nog garantie op, dus....

Speel eens met de 220 aansluitingen in je studio.. hang de mcv eens aan een andere groep en kijk of het probleem er nog steeds is. Ook slechte aarding van de Pro-One kan eventueel voor verstoriing van je CV-signaal zorgen.

De MCV heeft het probleem ook zonder dat de pro-one er aan hangt in een andere omgeving dus aan de pro-one zal het niet liggen.

Nogmaals bedankt en groetjes....

Back