Ernst_Hill
Gepokt en gemazeld
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

En hoe kan je noou de nwe analoogjes van DSI vergeliijken met de ouwe beestjes? De Mopho mag dan wel Pro One II op de pcb hgebben staan maar geef mij maar toch die ouwe bak.![]()
Mwah, mwah, daar ben ik het niet helemaal mee eens. De betrouwbaarheid van die oude bakken is heel wat minder. Dus waarom daaraan vasthouden? Nostalgie?
350 tot 400 voor een Six~Trak? Volgens mij mag je blij zijn als je 300 vangt. Maar goed, ik hoef me gelukkig niet druk te maken over de aanschafprijs van bakken die ik al aangeschaft heb![]()
Wel mis je een paar opties (FM, inv env, pitch env) die de Six~trak wel heeft

Huh nee geluidskarakter?...hands on bediening ipv tyfus irritante kutmenuutjes?
Ik heb de Pro One en Mopho hier naast elkaar gehad en ze klinken toch niet geheel hetzelfde hoor.....en voordat je uberhaupt iets hebt geroute in die Mopho ben je alweer een tijdje verder en weet je eigenlijk niet meer wat je nou eigenlijk wou doen.
En wat heb jij nou over betrouwbaarheid van de ouwtjes?? Als een eigenaar gewoon eens in de zoveel tijd onderhoudt pleegt aan zijn oude synth dan is er echt niks aan de hand.....schoonmaken, elco's vervangen, tantaaltjes vervangen.... ik heb al veel oude synths gehad en nog geen 1 heeft mij in de steek gelaten dus ik vind dat niet zo'n sterk argument.
Niet mee eens. De kwaliteit van de elektronische producten van de jaren '70 en '80 kan niet tippen aan die van tegenwoordig. En de levensduur ervan is allesbehalve onbeperkt, ook niet van de huidige overigens.

De rest zoals tranny's, ic's etc. gaan echt niet zo snel kapot en gaan meestal kapot door overspanning of kortsluiting veroorzaakt door eerder genoemde componenten. DSI.