Sci collectie!

Fraaie collectie, al kan ik me voorstellen dat de eigenaar een verjongingskuur gaat toepassen bezien het huidige aanbod van Dave Smith.

Beschrijving van MP:

SCI Six~trak
Zeer goede staat. Originele manual. Geserviced en geheugenbatterij vervangen.
450 Euro

SCI / Sequential MultiTrak.
Tweede eigenaar. Zeer goede staat. Met manual + service sheets. In originele doos! Nieuwe geheugenbatterij.
550 Euro

SCI Drumtracks
Eerste eigenaar. Zeer goede staat. Met originele Eproms en set Eproms met 808 samples. Originele manual.
450 Euro

SCI Pro-One
Uitstekende staat. Geen manual.
950 Euro

SCI Prophet VS keys
Tweede eigenaar. In uitstekende staat. Met originele manual.
Enkel de aftertouch funktioneert niet meer, zoals op vrijwel alle Prophet VS'en.
1400 Euro

SCI Prophet 2002 sampler.
In goede staat. Wat krasjes, butsjes e.d. in behuizing. Werkt probleemloos. Geen manual.
350 Euro

Prijzen zijn duidelijk aangegeven, biedmogelijkheid daarom uitgeschakeld.

Geen camera in bezit, geen foto's beschikbaar. Daarom vragen heeft dus geen zin.

Overstap naar nieuw analoog is reden verkoop.

Weer zo iemand die het onderste uit de kan wil....die Pro One kan echt wel voor minder hoor, 850 zo....zelfde geld voor die 6trak.....350 a 400 is toch wel de max.
En hoe kan je noou de nwe analoogjes van DSI vergeliijken met de ouwe beestjes? De Mopho mag dan wel Pro One II op de pcb hgebben staan maar geef mij maar toch die ouwe bak.:Z

En hoe kan je noou de nwe analoogjes van DSI vergeliijken met de ouwe beestjes? De Mopho mag dan wel Pro One II op de pcb hgebben staan maar geef mij maar toch die ouwe bak.:Z

Mwah, mwah, daar ben ik het niet helemaal mee eens. De betrouwbaarheid van die oude bakken is heel wat minder. Dus waarom daaraan vasthouden? Nostalgie?

Mwah, mwah, daar ben ik het niet helemaal mee eens. De betrouwbaarheid van die oude bakken is heel wat minder. Dus waarom daaraan vasthouden? Nostalgie?

Huh nee geluidskarakter?...hands on bediening ipv tyfus irritante kutmenuutjes? Ik heb de Pro One en Mopho hier naast elkaar gehad en ze klinken toch niet geheel hetzelfde hoor.....en voordat je uberhaupt iets hebt geroute in die Mopho ben je alweer een tijdje verder en weet je eigenlijk niet meer wat je nou eigenlijk wou doen. En wat heb jij nou over betrouwbaarheid van de ouwtjes?? Als een eigenaar gewoon eens in de zoveel tijd onderhoudt pleegt aan zijn oude synth dan is er echt niks aan de hand.....schoonmaken, elco's vervangen, tantaaltjes vervangen.... ik heb al veel oude synths gehad en nog geen 1 heeft mij in de steek gelaten dus ik vind dat niet zo'n sterk argument.

350 tot 400 voor een Six~Trak? Volgens mij mag je blij zijn als je 300 vangt. Maar goed, ik hoef me gelukkig niet druk te maken over de aanschafprijs van bakken die ik al aangeschaft heb :luv:

350 tot 400 voor een Six~Trak? Volgens mij mag je blij zijn als je 300 vangt. Maar goed, ik hoef me gelukkig niet druk te maken over de aanschafprijs van bakken die ik al aangeschaft heb :luv:

Ik vind die Sixtrak trouwens een mooie synth....de 6 van Conso staat nu even hier maar wat een fijn geluid komt daar uit zeg.

De Six~Trak was mijn tweede synth, de eerste heb ik inmiddels niet meer dus degene die ik al het langste heb. Ik was wel even verlokt door die Split 8 die hier op het forum (volgens mij nog steeds) te koop staat. Het gaat wel een beetje richting CS-80 als je twee voices kunt layeren, het bedieningspaneel ziet er ook nog iets makkelijker uit. Wel mis je een paar opties (FM, inv env, pitch env) die de Six~trak wel heeft

Hij heeft wel weer een osc mod sectie waarbij je de output van een stem doorstuurt naar de filter van de andere in 4 voice modus....maar wat het dan helemaal precies doet weet ik niet :?

Huh nee geluidskarakter?...hands on bediening ipv tyfus irritante kutmenuutjes?

Menutjes zijn inderdaad niet je van dat, mee eens.

Ik heb de Pro One en Mopho hier naast elkaar gehad en ze klinken toch niet geheel hetzelfde hoor.....en voordat je uberhaupt iets hebt geroute in die Mopho ben je alweer een tijdje verder en weet je eigenlijk niet meer wat je nou eigenlijk wou doen.

Ik doek natuurlijk niet op de module maar op de key-versie

En wat heb jij nou over betrouwbaarheid van de ouwtjes?? Als een eigenaar gewoon eens in de zoveel tijd onderhoudt pleegt aan zijn oude synth dan is er echt niks aan de hand.....schoonmaken, elco's vervangen, tantaaltjes vervangen.... ik heb al veel oude synths gehad en nog geen 1 heeft mij in de steek gelaten dus ik vind dat niet zo'n sterk argument.

Niet mee eens. De kwaliteit van de elektronische producten van de jaren '70 en '80 kan niet tippen aan die van tegenwoordig. En de levensduur ervan is allesbehalve onbeperkt, ook niet van de huidige overigens.

Natuurlijk zijn oude analoge bakken leuk. De Korg's uit de jaren 70 vind ik heerlijk. Maar kwalitatief inderdaad wel degelijk minder dan modernere. Is inherent aan de voortschrijdende inzichten bij de productiemethoden.

Niet mee eens. De kwaliteit van de elektronische producten van de jaren '70 en '80 kan niet tippen aan die van tegenwoordig. En de levensduur ervan is allesbehalve onbeperkt, ook niet van de huidige overigens.

Waar heb je die wijsheid vandaan? Het enige wat meestal stuk gaat in oude apparatuur zijn de elco's en/of de tantaals...die drogen na verloop van tijd gewoon uit. De rest zoals tranny's, ic's etc. gaan echt niet zo snel kapot en gaan meestal kapot door overspanning of kortsluiting veroorzaakt door eerder genoemde componenten. Dus als de elcootjes na een bepaalde tijd worden vervangen kan het apparaat meestal weer een hele tijd voort. In deze tijd waar massaproductie voorop staat gaat meestal de kwaliteit achteruit ondanks de vooruitgang in de techniek. Kwantiteit boven kwaliteit. Maar ik denk dat het een eindeloze discussie kan worden. Gaan we maar niet doen.:eureka:

Oja enne de keysversie van de Mopho ligt nog geeneens in de winkel en na het drama met de knoppen op de MEK etcetera hou ik me hart vast bij DSI.

Ook IC's slijten... Electromigratie

IC's worden niet gemaakt voor de eeuwighied, maar vaak zelfs voor een min of meer vooraf gestelde levensduur. Elke dag extra is een bonusdag.

Ik ben er beroepmatig regelmatig mee bezig met het testen van verouderings processen op IC's.

De rest zoals tranny's, ic's etc. gaan echt niet zo snel kapot en gaan meestal kapot door overspanning of kortsluiting veroorzaakt door eerder genoemde componenten. DSI.

Toch vind ik het ook wel verleidelijk hoor, die Six-Track. Ondanks mijn rationele bedenkingen.

Heb van een collega van een broer een door die collega volledig gereviseerde Korg Delta overgenomen. Lees menigmaal commentaar in de trend van 'wat is dat nou voor slappe bak,' maar hij klinkt geweldig. En het is een echte werksynth. Je moet alles zelf doen. Zit zelfs geen appregiator op.

Jammer genoeg is die Korg 700s van marktplaats niet naar mij gegaan. Terwijl ook ik wel te kennen had gegeven die €450,- daarvoor neer te willen leggen. Komt nog wel een keer moet je dan maar denken.

Er staat een 700s op MP van een overleden familie lied...

700s klinkt super en de Delta ook..met dat pookje kan je hele leuke doen!

Back