Goede keuze? Cakewalk UA-1G usb interface

Tinskey

Letsgetstarted
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje bezig met het produceren van songs en beats. Maar nu ik wat vaker uitgebreide VST's gebruik, heb ik last van UNDERRUNS..

Ik heb geen snelle PC, 1.6 GHz ofzo, en ook nog steeds de standaard on-board geluidskaart, met asio4all...
Ik gebruik ableton live 7.

Zou het helpen, qua underruns, om een nieuwe geluidskaart aan te schaffen?

Ik zat te denken aan een Cakewalk UA-1G USB interface.

Als jullie betere adviezen hebben, hoor ik het wel! Mijn budget ligt rond de honderd euro.

Als er op die geluidskaart een DSP-chip zit die een deel van het rekenwerk overneemt van je cpu wel ja. Een voorbeeld van zo'n kaart is de audiophile van M-audio. Maar het is niet zaligmakend, zeker niet gezien de zwaarte van plugins van tegenwoordig.
Zelfs al zou de kaart die je voorstelt zo'n DSP-chip hebben (dat weet ik niet, ik ken hem niet), dan zit je nog binnen no-time tegen het dak qua limitie omdat je nog een behoorlijk underspecte computer hebt vrees ik. Want afgaande op alleen je processorsnelheid (wat maar zeer beperkte info is) ga ik ervan uit dat je nog een Pentium 4 (of AMD-equivalent) hebt. Meer CPU-power is dan wat je echt nodig hebt. Maar dan zul je wel even moeten doorsparen vrees ik...

inderdaad. deze 100 niet uitgeven, maar doorsparen voor een compu waar je nog lang plezier van zult hebben.

Back