What's up Folks

Ryanz

BeatCreator
Ik dacht ik stel me even voor...

Aangenaam ik ben Ryan
Ik kom uit Den haag.
Ik ben 19 jaar jong (word maart 20 jaar) 8~

Muziek maken is echt me #1 Hobby :D
Speel al vanaf me jonge jaren piano.
En maak tegenwoordig ook Beats :)

Zijn er nog meer Beatcreators hier ?

Greetz,

Ryanz

Ik maak niet echt beats, meer electronisch / rock (denk aan Pink Floyd en wat meer richting ambient).

De laatste tijd komt het er vanwege tijdsgebrek niet zo van, maar als ik tijd heb gebruik ik Cubase SL3 als sequencer. Verder Battery 3 en een Electribe RmkII voor drums. Daarnaast nog diverse (soft)-synths en wat fx voor de rest van de geluiden :)

Ik gebruik een mpc om ´beats´ te createn.

Ook nice :)
Het meeste van Native Instruments is wel cool op zich :)
Heb je wel ooit met FL gewerkt ? of alleen Cubase ?

De MPC is al een sequencer, dus ik gebruik gewoon die sequencer, ik heb jaren zoals jij het met een pc gedaan hoor, is ook flink wennen als altijd gewent bent alles voor je te zien maar ik zou niet meer terug willen nu. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Music_Production_Center

Ooow ..
ik d8 altijd dat je er nog een sequencer bij nodig had.
Misschien een domme vraag, maar hoe maak je de Melodieën of alleen d.m.v. Samplen ?

Onder die pads kan je dus samples zetten, verschillende noten van een piano of je stelt ze bv chromatisch (spel ik dat goed?) in met een piano patch in een soundmodule. Mogelijkheden zat want ik ben er vast nog wel wat vergeten. Als je nou een beetje een MPC idee met je pc wil kan je bv die Korg padkontrol kopen, die vind ik zelf wel het lekkerst aanvoelen maar dat is puur persoonlijk.

Als je nou een beetje een MPC idee met je pc wil kan je bv die Korg padkontrol kopen, die vind ik zelf wel het lekkerst aanvoelen maar dat is puur persoonlijk.
Of een Native Instruments Maschine natuurlijk. Is iets meer richting mpc dan enkel een midicontroller met pads :)

Of een Native Instruments Maschine natuurlijk. Is iets meer richting mpc dan enkel een midicontroller met pads :)

Had ik niet eens aan gedacht. :okdan:

O jah, welkom. :P

Welkom...

En ook ik werk met een MPC (5000) maar om mezelf een beatmaker te noemen gaat te ver.. Ik maak van alles.. Soms lekker beatjes... maar ook hele psychedelische knettermuziekjes.. ;)

Mooie van een MPC is.. je kan er alles mee!

Ook nice :)
Het meeste van Native Instruments is wel cool op zich :)
Heb je wel ooit met FL gewerkt ? of alleen Cubase ?

FruityLoops (versie 4 of 5 denk ik) heb ik wel eens geprobeerd, maar daar kon ik toch niet echt mee wat ik wilde doen. Vooral wat betreft gebruik van midi en plugins was het nog niet zo uitgebreid. Opzich vond ik het wel een intuitief programma, vooral door de stepsequencer.
Inmiddels is FL Studio een heel stuk uitgebreider (hoe uitgebreid weet ik eigenlijk niet eens ;)), maar ik ben nu gewend aan Cubase en dat werkt voor mij prima. Voor de stepsequencer (met drums) kan ik de Electribe gebruiken, in combinatie met Battery geeft dat echt een schat aan mogelijkheden ;)

FruityLoops (versie 4 of 5 denk ik) heb ik wel eens geprobeerd, maar daar kon ik toch niet echt mee wat ik wilde doen. Vooral wat betreft gebruik van midi en plugins was het nog niet zo uitgebreid. Opzich vond ik het wel een intuitief programma, vooral door de stepsequencer.
Inmiddels is FL Studio een heel stuk uitgebreider (hoe uitgebreid weet ik eigenlijk niet eens ;)), maar ik ben nu gewend aan Cubase en dat werkt voor mij prima. Voor de stepsequencer (met drums) kan ik de Electribe gebruiken, in combinatie met Battery geeft dat echt een schat aan mogelijkheden ;)

Het gaat tenslotte ook om wat je gewend bent haha :) ,
kan je misschien iets van je laten horen als je wil (dit geldt voor iedereen) ?

Het gaat tenslotte ook om wat je gewend bent haha :) ,
kan je misschien iets van je laten horen als je wil (dit geldt voor iedereen) ?

Heb eigenlijk alleen wat online staan van het project in mijn signature. Op de myspace staat een (early) preview van een tijdje terug alweer. Inmiddels zijn de nummers en partijen opnieuw opgenomen en het is de bedoeling binnenkort een EP te kunnen presenteren ;)

Back