Hallo ik ben Rob

Robrock

Nieuwkomer
na een tijdje meelezen heb ik me geregistreerd, en ik stel me nu dus even voor. Aanleiding was een berichtje op het forum hier van Skrie over zijn SE-80 zelfbouw project van een controller voor de Peak. Ik ben voor het eerst gaan melezen toen ik zelf de Sounlab synth's van MFOS aan het bouwen was en ik wat informatie zocht. Later weer eens gaan meelezen bij het zoeken naar reviews, en nu dus eindelijk een account aangemaakt.

Ik ben 63, maak al mijn hele leven muziek, waarbij gitaar veruit de langste tijd mijn hoofdinstrument is geweest, maar toetsen altijd een grote aantrekkingskracht hebben gehad. Ooit dus een casio keyboard erbij gekocht om te proberen, en die vervangen door een FA-08 toen het wat serieuzer werd. Daarna volgden er al snel meer: Deepmind12, Peak en Hydrasynth desktops, Iridium keys en polybrute 12, jullie begrijpen het wel :). De Roland is vorig jaar ingeruild voor een Montage M8 en nu lijkt mijn setup wel compleet (en mijn hobbykamer is vol).

Ik heb altijd veel getekend en "geknutseld", denk daarbij vooral aan motoren, en RC modelbouw, maar zo'n 20 jaar geleden ben ik gitaren en bassen gaan bouwen. Daarna volgden ook al snel effect pedalen en uiteindelijk dus de MFOS synths en sequencer, waarbij de muziek hobby samen is gekomen met de zelfbouw hobby. Sinds kort heb ik het besluit genomen om te gaan stoppen met werken en ik heb nu dus alle tijd aan mezelf om (te) lang uitgestelde plannen (denk vooral aan muziek opnemen) te gaan verwezenlijken.

Ik hoop hier nog veel info te verzamelen, en af en toe ook zelf een zinvolle bijdrage te kunnen leveren.

Welkom... Mooi dat je tijd kan maken voor je hobbys! Succes met je plannen!

Leuk. Welke ZH eilanden? Voorne-Putten, Hoekse waard, GoerreeOverflakee? Zelf zit ik nog al eens in Middelharnis als ik er ben. Maar daar heb ik geen muziek spullen staan allen ijzer e.d. om dingen te maken. Zoals statieven, tafels e.d. grof spul. Mijn laatste aanwinst was een muziek-karretje aangedreven door accu`s wat de melkboeren vroeger gebruikten dus enorm sterk. Een video is al bijna klaar.

Laatst gewijzigd:
Leuk. Welke ZH eilanden? Voorne-Putten, Hoekse waard, GoerreeOverflakee? Zelf zit ik nog al eens in Middelharnis als ik er ben. Maar daar heb ik geen muziek spullen staan allen ijzer e.d. om dingen te maken. Zoals statieven, tafels e.d. grof spul. Mijn laatste aanwinst was een muziek-karretje aangedreven door accu`s wat de melkboeren vroeger gebruikten dus enorm sterk. Een video is al bijna klaar.

Voorne Putten inderdaad, Voorne aan Zee. Vind je dat niet lastig dat je thuis geen muziekinstrumenten hebt? in de jaren tachtig heb ik lang iedere zaterdag een oefenruimte gehuurd in Hoogvliet om met vrienden muziek te maken, maar als je muziekspul ergens anders staat is het is toch een drempel die je hindert om even spontaan te gaan spelen. Thuis muziek maken is weliswaar een solo aangelegenheid maar dat pak ik veel sneller en veel vaker even op, geen uitgebreide sessies of opnamen maar gewoon even lekker spelen.

Voorne Putten inderdaad, Voorne aan Zee.
Voorne aan Zee.
Dit filmpje was zo ontzettend slecht dat ik van de filmclub (Brugge.BE) waar ik lid van ben het veel beter moest doen.

Hier is er een stukje van dat iets minder afstandelijk over komt. Het is het begin van meer materiaal om het beter te doen voor een betere versie.

Alles op de Zuidhollandse eiland(en)
In Hoogvliet heb ik ook eens meegespeeld met een groepje. Maar toen kon ik er nog niet veel van.
Ik zit normaal in W.Z.Vlaanderen meestal.

Back