PLG 100 VH board

Eis-T

Ouwe rot
Na een boel goede hulp uit de chat ben ik er nog steeds niet uit! dit is de situatie:

-er is een audiobron aangesloten op de CS6x, deze komt er met de goede instellingen gewoon uit de speakers
-in de CS6x zit een vocoder plug in board. deze staat in vocoder mode.
-de synth staat in performance mode (moest van de handleiding)
-in het menu van de plug in kaart kan ik voor melody channel en harmony channel 1 t/m 16 instellen. de ext. input kan hier niet geselecteerd worden

wat doe ik verkeerd?

edit: de handleiding van zowel de CS6x als het plugin board zijn al te pas en te onpas gebruikt in een poging dit probleem op te lossen

Ik heb zelf een Yamaha S80 met deze plugin kaart. Dat was ook even stoeien.

Heb je in de CS6x handleiding geen gedeelte over het gebruik van de A/D input? Je moet de A/D input enablen, en daarnaast de juiste input type kiezen (mic, line o.i.d.)

Ik vermoed dat de structuur van de CS6x hetzelfde is. Je moet dan idd de boel in Performance mode zetten. Daarna Edit kiezen. Dan met data knop A de MIXtemplate selecteren, daarna de PartAD met knop B op juist source zetten (bv. mic).

Vergeet ook niet met de Gain knop de spelen die bij de A/D connector zit.

bedankt voor je reply, het enablen van de input lukt en ik krijg er ook geluid door, wat me niet lukt is om het plugin board wijs te maken dat deze iets met het signaal moet doen...

't Is voor mij weer even geleden dat ik het VH-plugin board nog gebruikt hebt (in mijn MU128).
ik krijg er ook geluid door, wat me niet lukt is om het plugin board wijs te maken dat deze iets met het signaal moet doen...
Dat geluid dient van de A/D input te komen (microfoon of line-signal).
Tegelijkertijd is een sturing via keyboard nodig, om bvb. de stem op de gespeelde akkoorden of noten weer te geven.
probeer ook eens de diverse programma's bij die test, sommige instellingen hebben meer effect dan andere.
Mocht je Logic Audio op PC gebruiken kan je op mijn website een editor gratis downloaden.
(zie onder mijn log-in embleem)

ik gebruik hem nu zonder de externe software (om het niet al te complex te maken heb ik daar eerlijk gezegd nog niks mee gedaan) volgens de handleiding zijn de basisfuncties allemaal vanuit het apparaat zelf te bedienen en zijn sommige parameters alleen in de software te vinden. ik zal toch niet de software moeten gebruiken om alles draaiende te krijgen?

ik kan nu in performance mode de ext. input activeren en de synth zelf blijft ook gewoon geluid maken. bij settings van het VH board selecteer ik vocoder en vervolgens kan ik kiezen uit kanaal 1 t/m 16 voor zowel harmony als melody, geen van alle mogelijke combinaties haalt iets uit...
welke stap ben ik vergeten?

ik gebruik hem nu zonder de externe software (om het niet al te complex te maken heb ik daar eerlijk gezegd nog niks mee gedaan) volgens de handleiding zijn de basisfuncties allemaal vanuit het apparaat zelf te bedienen en zijn sommige parameters alleen in de software te vinden.
Moet kunnen ook zou ik denken.

ik zal toch niet de software moeten gebruiken om alles draaiende te krijgen?
Ik denk het ook niet : de diverse programma's zul je wel via de CS6x kunnen instellen en kiezen.

ik kan nu in performance mode de ext. input activeren en de synth zelf blijft ook gewoon geluid maken. bij settings van het VH board selecteer ik vocoder en vervolgens kan ik kiezen uit kanaal 1 t/m 16 voor zowel harmony als melody, geen van alle mogelijke combinaties haalt iets uit...
welke stap ben ik vergeten?

Eis-T eerst en vooral ikzelf heb geen CS6x maar wel een VH-board in mijn MU128. Toch dat toestel lijkt me nog moeilijker te bedienen en is me ook gelukt, dus...
Best laat je alles op midi-kanaal 1 staan (totdat je iets werkend hoort).
Als de CS6x ook nog een afzonderlijke kanaal setting heeft (waarschijnlijk wel) ook deze dan op 1. Dan zou de CS6x via midi de harmony of/en melody functie toch al moeten aantsuren. Let wel er dient tezelfder tijd een audio-signaal in die A/D ingang te komen (microfoon). Zorg dat je synth-sound, je microfoon signaal niet teveel overstemd : gebruik een korte zachte klank of beter nog helemaal geen als dat mogelijk is. Let wel het volume moet open blijven. Speel wat akkoorden terwijl je iets zingt of inspreekt, je stem zou dan op die akkoorden worden afgestemd.
N.m.i. is het VH-board meer bestemd om goede koortjes te zingen dan om goede vocoder-sounds voort te brengen, maar ja ieders zijn smaak.

Back