MX-8000 probleem(pje)

synthebin

Ingeburgerd
Al geruime tijd gebruik ik een Behringer MX-8000 mengtafel. Sinds kort heb ik last van ruis… Zelfs met alle kanalen op Mute en geen enkele return ingeschakeld geeft de tafel ruis. :(
(ik weet dat sommigen zullen denken, das normaal bij Behringer… )

Nu was mijn vraag of ik dit zou kunnen oplossen met een noise gate?
En zo ja welke noise gate? Ik weet ook dat de Drawmer noisegates goed zijn , maar die zijn momenteel wat te kostelijk.
Ik had gedacht om ofwel een behringer XR4400 gate te kopen (80euro) ofwel een dbx compresser 266 te nemen (144euro).
Kan dit hiervoor dienen of kan ik dit beter op een andere manier oplossen…..een andere mengtafel is geen optie :) :)

Alvast bedankt.

Groetjes,
Tim

Je zegt dat een andere mengtafel geen optie is maar de vraag is wat je wilt doen: Het probleem verhelpen (de tafel) of symptoombestrijding (een gate oid).

Ik zou altijd voor het probleem bestrijden gaan ook al is dat duurder. Er zijn juist nu veel mooie 2e hands mengtafels te koop en daar kun je niet alleen die ruis meet oplossen maar ook nog eens je mixer upgraden en bovendien een veel betere EQing tot je beschikking krijgen.

Ik begrijp niet helemaal wat je dan met een gate wil. Dit zal geen ruis uit je tracks halen. De tafel is dan wel stil wanneer je geen signaal erop zet. Maar of dat is wat je wil. Je kan de tafel ook ff na laten kijken. Zit waarschijnlijk in de voeding.

Voor de prijs van een goeie gate koop je al een betere mixert op marktplaats!
Zelf laatst een studiomaster trilogy 326 gekocht voor 2nogwat,.. supertafeltje

Nee, je lost dit probleem niet op het een noise gate.

Vraag een bevriende elektrieker om de tafel en voeding na te meten.

ga inderdaad voor een betere mixer, mijn mening over behringer mixers is niet best. ik ben ooit begonnen met behringer, heb er 2 gehad die snel kapot waren en slecht geluid ook. ik heb sindsdien mackie en dat bevalt prima, gebouwd als een tank en goede sound.

ga niet je grote mixer probleem oplossen met gates of randapparatuur.
een mixer moet goed zijn, het is een belangrijke schakel in je muziek.

Hoi,

Na deze reacties heb ik dan toch besloten om een andere mixer te kopen. Heb er al twee op het oog een Mackie SR56-8 en een Allen & Heath GL4 40 beide kosten even veel.
Met geen van beide ervaring, maar waarschijnlijk zijn deze van een zelfde kwaliteit??

groetjes,
Tim

Beide inderdaad goede fabrikanten. Ik zou even wat research doen naar de voor en nadelen per tafel maar het zou nog beter zijn als iemand 1 van deze tafels zou hebben om ze even te horen. Van mijn kant kan ik zeggen, ik werk nu 10 jaar met mackie en niks dan lof. prijs, kwaliteit en sound een winnaar.

ik ga binnenkort op zoek naar een 32 kanaals. de mackie 32.8 staat hoog op de lijst in elk geval

Beiden prima tafels inderdaad en een enorme upgrade vanaf de mx8000.

Beide iig een stuk beter dan de Behringer. Ik zou zelf kiezen voor de A&H. Kwalitatief toch wat beter, klinkt ook lekkerder. Ik heb zelf een Mackie SR40:8 gehad en vond de summing niet best. Je hebt vrij veel headroom op die mackies maar wordt weer teniet gedaan in de masterbus sectie. Vind de EQ van die SR serie ook niet echt geweldig. Wat wel leuk is op die SR is de 'air' functie op de subgroepen. Geeft een bepaalde sizzle mee.Routing van de mackie is ook zeer flexibel. 8 aux ook leuk. Let wel op de connecties in de mackie, de flatcables geven nog wel eens wat problemen, en hij is niet makkelijk te servicen, gehele bodemplaat moet eruit en dan kom je nog niet goed bij de kanalen. Niet modulair.voeding is ook nogal krap bemeten. Overigens zijn zowel de mackie als de A&H live tafels. Wellicht beter om te kijken naar een studio tafel.

Zou ik ook doen. Nadeel is de 4 aux. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer alternatieven. Weet niet wat het budget is. Het lijkt wel alsof de ts veel kanalen nodig heeft. Dan kom je er met de 8 bus ook niet. Moet er weer een expander aan.
Zag bij Bax wel een leuke soundcraft tafel staan.

Ken je solderen? Begin eens met alles 'n keertje na te solderen op je voeding. Kan al schelen.

Zou ik ook doen. Nadeel is de 4 aux.

hoho, 3+4 zijn schakelbaar naar 5+6
Het is dan wel of/of maar je kan er dus wel naar 6 verschillende auxen routen.
En natuurlijk naar de 8 bussen die ook een eigen output hebben. In totaal dus 14 doorschakelbare kanalen (als je de masterbus niet meetelt). :mega:

En wat kanalen betreft, mackie 8 bussen hebben Mix-B, net als de mx 8000 van TS. Met schakelbare hi+lo EQ.

Dat is waar... maar ik blijf het persoonlijk gepruts vinden die schakelbare auxes en zgn mixB functies, gedeelde EQ. Maar goed, het is maar wat je nodig hebt ook natuurlijk. wanneer je uit de voeten kunt met beperkte EQ en 4 aux tegelijkertijd is de 8 bus een prima optie.

Op MP te koop
D&R Orion op MP
Mackie 32:8 bus plus 24 exp
Soundcraft Ghost 32:8

Laatst gewijzigd:
Ken je solderen? Begin eens met alles 'n keertje na te solderen op je voeding. Kan al schelen.

Ben jij ook zo'n vogel die zonder door te meten met de soldeerbout het apparaat induikt? :stupid

Topicstarter, check van tevoren of de tafels niet afgeragd zijn. Neem even een mp3 speler mee en een mike, alle kanalen en potmeters nalopen. Laat je niks aansmeren waar weer andere problemen mee gaat krijgen.

Hoi allen,

alvast bedankt voor de vele reacties. Alle tips zijn welkom.
Die twee tafels Allen Heath Gl4 40 en Mackie SR56-8 kosten beide 2000euro. Heb de tafels nog niet "live" gezien, en weet ook niet van welk bouwjaar ze zijn.

Ik heb zeker geen 56kanalen nodig, maar 24 vind ik te weinig. dus 32 of 40 is genoeg.
en liefst ook op de tafel aparte aux send en returns, want heb gezien dat je bij sommige tafels je daarvoor kanalen moet opofferen. Wat de rest betreft een goed EQ. Voor mijn Behringer had ik een Soundcraft Spirit en ik vond dat die veel beter klonk dan die Behringer, maar door toen ik de behringer kocht, was ik nog student.....:)

Dus een een 32 of 40 kanaals goed klinkende analoge tafel met min6 aux is voor mij Ok :)

Weet er iemand wat het juiste verschil is tussen een studiotafel en Live tafel? Ik weet vroeger had je bvb de soundcraft spirit studio en de live. Heeft dat iets te maken met de Subgroepen of aantal auxiliries?

thanks.

groetjes,
Tim

Je geeft het antwoord zelf al een beetje. Het zit 'm bij oudere analoge tafels vooral in de routing. Live tafels hebben vaak een matrix, een beperkt aantal subgroepen en wat steviger gebouwd. Studiotafels hebben vaak inline modules, uitgebreidere EQ en minimaal 8 subs. (even kort door de bocht). Lees je anders even in op de diverse sites op internet, Google is je vriend.

Als je een studiotafel zoekt die niet al te gedateerd is moet je even hier in de marktplaats kijken, daar staat een Mackie D8B te koop, waarschijnlijk is daar nog wel over te onderhandelen.

Overigens vind ik de prijzen van de tafels die jij aandraagt wat aan de hoge kant gezien hun leeftijd. Dat zie ik overigens wel meer in België dat de spullen daar net wat duurder zijn.

Check anders de Duitse eBay, daar staat vaak prachtig materiaal voor weinig centen te koop.

Back