Akai mpc 500 gebruiken op een roland spd-20

Ssandeep

Nieuwkomer
Ik had een vraagje ik wil een akai mpc 500 kopen maar ik wil de sampels op me spd-20 bespelen. Mijn vraag is dan kan dat ik weet wel dat het met de roland sp-404 kan. Kan iemand a.u.b. mij hiermee helpen.

Ik heb helemaal geen verstand van samplers.

Ehh.. maar waarom wil je dan een Akai MPC 500??

Want een MPC is in de basis vooral een sequencer en een sampler... Dus je kan er samples mee opnemen, bewerken en afspelen. en andere MIDI apparaten aansturen (dan is de MPC de master en dus de sequencer) maar waarom wil je de samples op je SPD bespelen?

Dan koop je enkel een MPC voor de samples.. dan kan je beter een losse cd met samples kopen volgensmij..

De SPD-20 heeft 700 geluiden ik heb het nu meer dan twee jaar en dat begint te vervelen ik speel voornamelijk percussie der op en ik wou meer percussie geluiden hebben. Maar ik kan dus de sampels van de akai mpc 500 op me spd bespelen als ik het goed heb.

Ehh.. als de SPD midi heeft (ongetwijfeld) en je stelt die als master in.. en de MPC als slave, dan kan dat ja!

Kan je niet op een andere manier nieuwe samples inladen in die SPD dan? Het voelt zo overbodig daar een MPC voor te nemen.. als het je alleen om andere samples gaat..

Een MPC zit namelijk standaard niet vol met samples..Die speelt voornamelijk samples af die je er zelf onder zet of stuurt andere apparaten aan zodat je geluiden uit dat apparaat hoort..

Ik heb op google gezocht en op de spd-20 kan je geen samples inladen dat kan alleen met een sampler ik dacht eerst aan een spd-s maar die is nog te prijzig voor mij en alternatief was dan de sp-404 alleen daar lees ik dat de mpc 500 beter is dan de sp-404 vandaar dat ik een mpc 500 wil.
Ik wist aleen niet zeker of ik de mpc 500 en de spd-20 in combinatie kon gebruiken.

Nu weet ik het wel en wil u bedanken voor u hulp.

Zit midi uit op je spd dus dat moet gewoon lukken.

Toch knap... m'n 808 heeft 11 geluiden.. en die vervelen me nog niet :-)

Oh correctie: 13 geluiden.

Back