Gratis "Crappy delay" Plugin

meesha74

Muzikant
Nu eens géén goed klinkende delay plugin! Ik heb een plugin gemaakt die zo'n fout goedkoop (band)echo apparaat van eind jaren '70 nabootst: De EchoMaster!

EchoMaster.png

Specs:
-Input gain
-Delay time
-Feedback
-Bypass
-Mix

-Ruisende en oversturende input
-High en Lowpass input filter. (waardoor bandbreedte afneemt)
-Enigszins instabiele delaytijd vanwege rotte aandrijving (dus delaytime wordt gemoduleerd)
-Feedback loop voor "spacy effecten"
-Subtiele toevoeging van ruis en tape flutter vanwege slijtage.
-On/Off switch veroorzaakt een statische ontlading waardoor een "Tik" hoorbaar is.
-Instabiele voeding waardoor zelfs de On-Led soms te weinig spanning krijgt bij oversturing.
-Vintage jaren '70 HiFi look.

Hij is gratis te downloaden via deze link.

Have fun!:okdan:

Net ff snel uitgeprobeerd in een van mijn dub tracks. Klinkt wel grappig op zich, maar ik ga deze toch niet gebruiken. De flutter is wel goed gedaan als de decay kort staat maar met hele lange decay klinkt ie helemaal niet mooi vind ik. En de hoeveelheid ruis zou je in moeten kunnen stellen los van de input gain want nu is ie wel erg nadrukkelijk aanwezig vind ik dan he...

ik heb zo even niet de mogelijkheid hem uit te proberen, maar hij lijkt mij wel leuk.
je bent een ding vergeten,................
bij zo´ n delay moet er op z´n minst een knop missen, of vervangen zijn door een totaal andere knop die er op z´n minst niet bijpast:okdan:

:koffie:

Net ff snel uitgeprobeerd in een van mijn dub tracks. Klinkt wel grappig op zich, maar ik ga deze toch niet gebruiken. De flutter is wel goed gedaan als de decay kort staat maar met hele lange decay klinkt ie helemaal niet mooi vind ik. En de hoeveelheid ruis zou je in moeten kunnen stellen los van de input gain want nu is ie wel erg nadrukkelijk aanwezig vind ik dan he...
Ja ik kan de ruis wel zachter maken. Ga ik misschien nog wel doen. Ik ga er alleen geen aparte regelaar voor maken. Dat was vroeger ook niet. Die flutter kan ik misschien nog wel aanpassen.

ik heb zo even niet de mogelijkheid hem uit te proberen, maar hij lijkt mij wel leuk.
je bent een ding vergeten,................
bij zo´ n delay moet er op z´n minst een knop missen, of vervangen zijn door een totaal andere knop die er op z´n minst niet bijpast:okdan:

:koffie:
dat wordt een beetje lastig vrees is. Het is ook maar een eenvoudig hobby projectje.

het maakt mij niet uit of er wat mis aan is, vind het echt super kewl als je zoiets kan maken. Gaaf gedaan..

Back