Vocoders

Momenteel ben ik op zoek naar vocoders.
Niet zozeer met van die robot-achtige stemmen, maar meer spacey en ook met koren (als dit er uberhaupt al is....).
Zijn er nog goede vocoders?

Mischien zoek je idd een voicebox!...TC helicon? Of software??

hmm, klinkt helemaal niet verkeerd voor instant results

Mischien zoek je idd een voicebox!...TC helicon? Of software??

Ik denk dat ik toch maar eerst voor een software-vocoder ga.
Wat zouden aanraders kunnen zijn?

Qua geld is het even lastig om iets van hardware te gaan aanschaffen.
Die Electro Harmonix Voicebox is wel erg leuk.
Ik ben echter ook wel onder de indruk van de Roland VP-7;

Laatst gewijzigd:
Hoi,

Ik heb ooit een Roland Vp-70 gehad. Dat was een soort harmonizer en vocoder. Dat was wel een leuk ding, waar je veel mee kon... als er veel tijd in stak, want was niet zo simpel te programmeren. Ik had die eigenlijk gekocht om de VOICE 2 MIDI functie. Uw zang werd omgezet naar een midi signaal, waarmee je dan een synth kon aansturen. Wel leuk :) Ik denk dat zo'n ding je wel zal aanspreken. En ik denk ook dat het niet zo'n duur bakje is. Maar ze zijn wel redelijk zeldzaam "denk ik"

Misschien zo'n VP-70 samen met een phaser ofzo, dat dat wel aan uw eisen voldoet???

groetjes,
Tim

Heb even een demo van Antares Autotune geprobeerd onder FL-studio, maar ik kon er helaas helemaal niets mee (geen geluid etc).
Het zou me toch leuker lijken om met de Electro-Harmonix voicebox ooit te gaan werken, alleen heb ik financieel momenteel even niet zoveel ruimte.
Maar het blijft toch gek dat er zo'n groot verschil tussen softvocoders (op de pc) en hardwarevocoders is.
Hoe kan het eigenlijk dat dit zo is (dit in tegenstelling tot soft- en hardwaresynths)?

Laatst gewijzigd:
Maar het blijft toch gek dat er zo'n groot verschil tussen softvocoders (op de pc) en hardwarevocoders is.
Ik denk dat dat geheel toe te schrijven is aan de latency.
Je stem is werkelijk het allerlaatste waar je vertraging op wil hebben. Een backing vocal wil je in 95% van de gevallen zo synchroon mogelijk hebben lopen met je eigen stem.
Ik heb het hier dus wel over harmonizers.

Ik heb het hier dus wel over harmonizers.
Als je een goede harmonizer hebt dan merk je hier niets van, hardware matig gezien. En qua software, als je dat dan wilt dan zet je je plugin aan over een kopie van je vocaltrack en klaar. Als je live partijen wilt inspelen heb je meer problemen, maar ook dat kan goed hoor. Beetje geluidskaart, en een beetje spelen met je buffer size en dan is het goed te doen. Nogmaals het ligt aan wat voor sound je in gedachte hebt en wat je keuze in werkwijze is

Ik heb een demo geprobeerd van Antares Autotune, maar ik kan er vrij weinig mee.
Het is een wirwar van opties en hoe je het nou daadwerkelijk kunt toepassen is mij een raadsel.
Kun je ook rechtstreeks via de microfoon een effect gebruiken?
Of werkt dit anders dan een hardware-vocoder?
Zelf ben ik wel gecharmeerd van de Electro Harmonix voicebox, maar financieel zit ik even krap.
En de vraag is of ik het wel veel zal gebruiken.
Af en toe een korte zangpartij vind ik wel wat zonde van het geld.

Back