De snelste midi<->USB kabel ter wereld

No offence, maar dit is best wel non-nieuws eigenlijk, en zeker zo'n groot plaatje niet waard.
No offence maar het zoveelste software plugin pakket is ook geen nieuws. Kleiner plaatje was er niet.

hoe snel gaat ie?.........................

ik bedoel, midi gaat met 32,500 Kb per seconde.
een jaren 80 pc kon dat op z´n sloffen afhandelen.
zelfs met usb 1 zou het als een speer moeten gaan.
zou , als dit niet zo is, er soms wat software in de weg zitten??
:koffie:

er is één iets waar ik niemand over hoor, en dat is dat deze kabel 3 meter lang is, ipv 80 cm.

Ik denk dus vooral voor midi toetsenisten in live situaties een goed verkoop praatje.

en dan het probleem dat het met midi speed erdoorheen wordt gejaagd, meestal...

Ik heb midi kabel van 9m in gebruik.....geen punt hoor, werkt prima en supersnel erggg :L

Nu ik er over nadenk, wat zou zo'n kabeltje voor voordeel hebben boven een midex als je cubase gebruikt, uitgezonderd de os driver ondersteuning? Daar zit ook al speciale instructies in.

Nou, bijvoorbeeld dat de Midex niet meer leverbaar is, en ook geen (driver) ondersteuning kent voor nieuwere OS'en, support is er ook niet meer. Niet om technische redenen overigens. Fijne vrienden bij Steinberg... ;)

Overigens, voor de mensen die zich vermoeien met rekensommetjes over de doorvoercapaciteit van MIDI. Waar het om gaat is dat er juist in de software / het drivermodel van Windows (al dan niet veroorzaakt door de non-critical timing implementatie van USB) vertraging optreedt, die ver boven de theoretische vertraging van MIDI uitgaat. En zou het dan nog gaan om een 'vaste' vertraging (a la audio latency) dan viel dit nog makkelijk te compenseren. Echter, het vervelendste is de jitter, de variatie tussen timing van MIDI events onderling. Dit bij gebrek aan goede ondersteuning voor timestamping in veel drivers / de compleet verfukte Windows implementatie van MIDI door de jaren heen.

er is één iets waar ik niemand over hoor, en dat is dat deze kabel 3 meter lang is, ipv 80 cm.

Ik denk dus vooral voor midi toetsenisten in live situaties een goed verkoop praatje.

De esi midimate 2 is maar 2 meter maar communiceert per connector(het zijn er 2) dus wel in beide richtingen. En hij is nog een stuk goedkoper ook :) en driverloos..) Ik zie dus geen enkel voordeel aan deze kabel op die 3 meter lengte na..

In live situatie's lijkt mee een degelijke metalen interface met losse midikabels toch wel een beter idee. die kabeltjes aan usb interfaces zijn een beetje dun en breekbaar..

Driverloos is geen argument

de ploytec kan ook driverloos werken, maar doet het gewoon beter MET driver.

Enig bewijs dat dat zo is dan?
:eureka:

bewijs? nah

maar de generic midi drivers in osx en windows kunnen nooit tippen aan een dedicated driver

bewijs? nah

maar de generic midi drivers in osx en windows kunnen nooit tippen aan een dedicated driver

Er zijn anders genoeg waardeloze dedicated drivers... Ook op dit gebied. de generic driver werkt tenminstte strak onder OSX en onder windows

Dat zal niet toch ???
Mijn spullen werken pas strak met de juiste driver die up to date is en dus bij het besturings systeem past.

Er zullen wel uitzonderingen zijn maar de regel zal toch zijn zoals Rvooh schrijft.

:biertje: cheers :biertje:

De esi midimate 2 is maar 2 meter maar communiceert per connector(het zijn er 2) dus wel in beide richtingen. En hij is nog een stuk goedkoper ook :) en driverloos..) Ik zie dus geen enkel voordeel aan deze kabel op die 3 meter lengte na..

Dan hang je er aan de andere kant toch gewoon wat langere MIDI kabels aan!?

bewijs? nah

Waarom zouden de drivers van deze lui zoveel beter zijn dan die van andere merken, zoals MOTU?
En is dat dan zo'n wereld van verschil?

Wat bezielt iedereen tegenwoordig altijd maar over het woord latency?
Vroeger (toen je nog geen audio op de PC had, maar alleen MIDI) hoorde je er nooit iemand over. Toen stuurde je gewoon tig synths aan, kwam op je mixer samen met de op tape opgenomen audio en je maakte je mix. Klaar.

Nu hoor je altijd alleen maar mensen zeuren over latency hier en doorvoersnelheid daar..........toen je dat nog niet kon meten, hoorde je niemand over die problemen. Waarom moet tegenwoordig alles opeens strakker zijn dan de atoomklok. Als een live bandje niet helemaal strak speelt, ga je ze dan ook aanspreken op hun latency.......mensen toch. FF relaxen en niet technisch doordraaien. Zolang je timing niet echt de mist ingaat, en je het niet hoort, is alles OK. Laat de specs, metertjes en de displays toch aangeven wat ze willen.

Knuppel in het hoederhok! :D

Back