Bose 3 2 1 als Monitor speakers?

Heb jarenlang Bose verkocht en moet helaas toch concluderen dat het een erg duur merk is waarbij je matige tot gemiddelde kwaliteit audio krijgt.

De 3•2•1 setjes (maar ook de acoustimas bijvoorbeeld) klinken erg ongebalanceerd en veel te gehyped. Voor monitoring doeleinden zijn ze dan ook waardeloos omdat het totaal geen realistische weergave is. Je zal nooit horen waar er in je mix problemen zijn.
Daarbij werkt het surround gebeuren gewoon niet. Een beetje fase verschuiving waardoor geluid soms achter je langs gaat (mits je exact in de sweetspot zit) is niet mijn definitie van surround geluid.
Ik zou het eerlijk gezegd echt niet gebruiken…

..daarbij komt nog dat ik niet zeker weet of die Bose dingen wel het hardware-synth filter geweld leuk vinden..

Bose is veel geschreeuw en w..., ook veel wollig geluid dus.
Heb eens gelezen in een artikel over bose dat ze geen dome tweeters gebruiken, omdat ze die slecht vonden, hun "made in china" papiercone tweeters zouden beter zijn :D:dubbel:, wat ze eigenlijk bedoelde was dat ze die niet gebruikte omdat hun portemenee dan niet hard genoeg wordt gevuld.
Dome tweeters zijn natuurlijk vele malen beter maar ook duurder.
Ik wist al dat het bende was maar daarna wist ik het zeker.

Bose 3 2 1 sucks hard. Koop een setje philips mfb 541 (catalunya had er laatst staan) kost je 100 euro ofzo en klinkt in mijn optiek veel beter. en is idd niet surround

LOL, twee weken geleden sprak ik met een collega die net een nieuw huis heeft gekocht. Hij wist dat ik nogal wat met muziek doe en vroeg mij om advies over hoe hij zijn speakers moest plaatsen e.d.....hij had het over een Bose surround systeem en omdat ik nu ook niet bepaald een fan ben van dat merk heb ik in nogal euh....duidelijke bewoordingen gezegd dat hij dat beter niet kon kopen. Bleek dat ik het verkeerd begrepen had en dat het al bij hem in huis stond. Leverde natuurlijk een genant moment op en ik voelde me achteraf wel lullig want hij keek wel een beetje beteuterd, haha :D

Sowieso heb ik niet veel met surround, van welk merk dan ook. Is toch voornamelijk voor films en die ene verdwaalde surround CD die is gemaakt.

Wij hebben thuis de 301 series II uit 1980!
Geven fantastisch geluid, En hij heeft een zeer groot frequentie bereik!.
Ga ze binnenkort van me pa overnemen!

Niks mis met Bose, althans niet de serie die ik heb.
301 uit 1972..
Perfect geluid, Mooi helder hoog, Perfect midden, Lekker diep laag.

301 van mijn pa bedoel ik. En komen uit `80!

Als ik dat soort dingen bij mensen thuis zie, heb ik altijd het idee dat de man onder de plak zit omdat de vrouw des huizes geen 'echte' speakers in de woonkamer wil.

leuk heb ik ook , dat idee

Back