goedkope keyboardsounds

Tyros zijn veel gebruikt

Sterker nog..
Kennen julie toppertje nog van Danii en guilermo(of iets in die trant)?

dat hele nummer is een style(Begeleiding ritme) uit de Yamaha Tyros I

..

dat geloof ik niet helemaal, zover ik weet heeft T. Oosterhuis hierbij een behoorlijke vinger in de pap en je maakt mij niet wijs dat hij alleen een Tyros gebruikt ...

:mega:

Het is toch echt zo..
Pak de Tyros er maar bij...
Cha-Cha-Cha is de style
Intro II
ending II

Style is wel aangepast(Andere drum kit)

Hai iedereen!

Ik wil graag een cd gaan maken met hollandse hits, oftewel "Tros"-muziek, a la de gebroeders ko, toppertje en dergelijken. Ik ben dus op zoek naar goedkoop klinkende sounds, het liefst in de vorm van een AU-plugin zodat ik ze in Logic kan gebruiken. Lelijke, plastic keyboard-strijkers en acordeon-achtige klanken dus. Heeft iemand een goede tip?

Je wilt TROS-achtige muziek gaan maken en DUS ben je op zoek naar goedkope sounds. Andere posters geven het al een beetje aan, maar ik vrees dat je je erg vergist als je dit zegt. Manu zegt het ook al, het zit vernuftig in elkaar vaak. Het goedkope zit vaak eerder in de muzikale thema's en teksten. Maar luister eens goed hoe dat spul geproduceerd is, dat is niet een kwestie van goedkope plastic sounds en gaan met die banaan.

Als je dan 'Toppertje' noemt heb je wel een beetje gelijk. Die track is bewust kazig gemaakt, steekt een beetje de draak met die partynummers. Luister naar het verschil met de Gebroeders Ko.
Kijk ook eens naar die clips. Die jongens van 'Toppertje', die jongens spelen iets wat ze niet zijn, de Gebroeders Ko zijn echt zo :)

Maar dan is dus de vraag, waar ben je precies naar op zoek? Wil je serieus partymuziek gaan maken, of wil je er de draak mee gaan steken?

Wat eventueel ook nog een optie kan zijn....
Ik denk dat ik nu een paar mensen tegen de schenen trap(maar heb het hier zelf gelezen)....

Gem Equinox eventueel?
Dacht dat daar wel wat schlager dingetjes in zaten..

Je wilt TROS-achtige muziek gaan maken en DUS ben je op zoek naar goedkope sounds. Andere posters geven het al een beetje aan, maar ik vrees dat je je erg vergist als je dit zegt. Manu zegt het ook al, het zit vernuftig in elkaar vaak. Het goedkope zit vaak eerder in de muzikale thema's en teksten. Maar luister eens goed hoe dat spul geproduceerd is, dat is niet een kwestie van goedkope plastic sounds en gaan met die banaan.

YouTube- Boten anna - Gebroeders KO
YouTube- gebroeders ko-ik heb een toeter op mn waterscooter

Als je dan 'Toppertje' noemt heb je wel een beetje gelijk. Die track is bewust kazig gemaakt, steekt een beetje de draak met die partynummers. Luister naar het verschil met de Gebroeders Ko.
Kijk ook eens naar die clips. Die jongens van 'Toppertje', die jongens spelen iets wat ze niet zijn, de Gebroeders Ko zijn echt zo :)

Maar dan is dus de vraag, waar ben je precies naar op zoek? Wil je serieus partymuziek gaan maken, of wil je er de draak mee gaan steken?

Met goedkoop doelde ik meer op het imago van de sounds. Maar ben er idd achter gekomen dat de productie veel meer is dan ik dacht. Wat ik precies wil gaan maken weet ik nog niet precies, er zijn nog best wel verschillen in stijlen. Kga van het weekend maar even weekendje sterren.nl kijken :P. Ik wil het in eerste instantie voor de lol doen en daarna kijken of ik er ook iets commercieels mee kan doen, dus ik ga eerst gewoon eens wat knutselen met de sounds die ik al heb. Daarna maar eens verder kijken.

Hai iedereen!

Ik wil graag een cd gaan maken met hollandse hits, oftewel "Tros"-muziek, a la de gebroeders ko, toppertje en dergelijken. Ik ben dus op zoek naar goedkoop klinkende sounds, het liefst in de vorm van een AU-plugin zodat ik ze in Logic kan gebruiken. Lelijke, plastic keyboard-strijkers en acordeon-achtige klanken dus. Heeft iemand een goede tip?

Het kan zijn dat de vraag al is beantwoord in deze topic maar.... waarom in godsnaam?! wie wil er nu lelijke (dat zijn jouw woorden) muziek maken.

Ik ben dus op zoek naar goedkoop klinkende sounds

Sorry, dat bestaat niet ;-)

Met eender welk romlpler / VA ben je er al, let er wel op dat er een HPF of BPF op zit om de klankjes magertjes / cheesy te maken.

't Is meer een kwestie van tweaken... toch :peukie::baco:

Het is toch echt zo..
Pak de Tyros er maar bij...
Cha-Cha-Cha is de style
Intro II
ending II

Style is wel aangepast(Andere drum kit)

Nooit aan gedacht dat die style ook nagemaakt zou kunnen zijn van 't orgineel? ;)

Maar ik geloof inderdaad ook wel dat menig nummer met alleen een keyboard (+wat afmix zooi) is gemaakt. Als ik sommige oudere NL-talige nummers hoor en dan die begeleiding erbij..maak je mij niet wijs dat 't altijd met een hele band gedaan wordt!!

GM setje MT-32 en een galmbak :) klaar. (Vooral de Bell pad of hoe dat ding ook mag heten)
Wie is er niet beroemd mee geworden.

Ik vind het ook altijd zo raar dat die Nerlandstalige producenten zon mega studio hebben met 128 kanalen mixer
(waar steevast een asbak op staat) en superdeluxe effecten bakken. Je zou je af vragen of dat spul uberhaupt is aangesloten.

vele jaren lekker gespeelt op mijn yamaha psr-290. moet voor niet al te veel te krijgen zijn lijkt me. best een fijn keyboardje met genoeg stijlen en 600 verschillende presets! kan zelfs 2 geluiden layeren. de 32 effecten waaruit je kan kiezen maken het helemaal af :)

K3 met vette brass!

Yamaha PSR rules...
Een leuke setup voor Nederlandstalig:
Korg EMX voor de hippe beats en basje
Yamaha PSR E-413
Roland E-09
Totale nieuwkosten: 500 + 300 + 450 = 1250

Djumbo is ook vet:

Je kan ook een Hardcore draai geven aan je Nederlands talige schlager shizzle.
Koop een Alpha Juno

Back