Roland Jupiter 6 met Europa mod op MP

Ik heb liever een JP-6.

Ja hehe... maar die is inmiddels 5x duurder dan een 6.

Ik heb liever een JP-6.

keertje met je eens rondanks datie blijkbaar egt slecht klinkt volgens velen ,..hehe
betert
:okdan:

zeggen ze over de p600 ook
dees kost wel t dubbele idem machiene[is de jp6 nou ook net as de jp8 cem based ?
ralph weetjij dat ?

Ik kan me niet voorstellen dat hij slecht klinkt.

keertje met je eens rondanks datie blijkbaar egt slecht klinkt volgens velen ,..hehe
betert
:okdan:

zeggen ze over de p600 ook
dees kost wel t dubbele idem machiene[is de jp6 nou ook net as de jp8 cem based ?
ralph weetjij dat ?

Ik omschrijf de 3 als volgt:

Jupiter 4:

Heeft een mooi dik ouderwets Roland filter. Doet me denken aan System 100 (niet de M)/Sh1000/Sh3a/SH5/SH7/System 700 etc.

Jupiter 6:

Wat mij betreft een 6 voice SH101. Uiteraard met toegevoegde parameters.

Jupiter 8:

Staat redelijk alleen wbt vergelijkings materiaal binnen de Roland lijn.
Staat op eenzame hoogte echter soms klinkt ie een beetje braaf.
Zit een overduidelijk Roland sausje over de sound.
Een Prophet 5 of Elka Synthex klinkt veel smeriger.

Heb liever een Jp-4.
ze zijn niet TE duur(denk 600-800euro?) En klinken volgens mij heerlijk 70`s.

[is de jp6 nou ook net as de jp8 cem based ?

In de JP8 zitten geen cems Ron, bijna volledig discrete onderdelen, haast geen ic's in terug te vinden.

De jp6 klinkt toch wel goed hoor en is a whole lot of fun to use ! net als de jp8

het randje om je nekharen omhoog te krijgen heeft de jp6 niet...jammer... de jp8 daarentegen ....je weet wel

http://link.marktplaats.nl/317449022

Heb het geld helaas niet... en eigenlijk ook niet echt plaats ervoor ^^

ast toch 6x sh101 is met bv split mode
wel tof dan voor die cash

asje der twee sounds uit kan halen ...2voice + 4 voice setup patches maken
1100 = redelijk lijktme these days

asje de presets zo hoort lijkt net een juno10+6:r

niet bepaald nasty ofsoo

daarom werdt toenm op de markt de jx8/en 10p super jupiter genoemd
omdatdie alle gemakken van midi en veel meer had
mischien klinkt een jx10 met pgm nog beter ??

trouwens ligter ook maar net welke demo meneer [meastro ] je de demo laat doen dees klinkt ...betert!

Ik vind het maar een bagger demo, op grond daarvan zou ik geen Jupiler-6 kopen.

De eerste Jupiter int bovenste filmpje mag een setje nieuwe keybushings hebben!

Goedemiddag aan allen,

Normaal gesproken lees ik de meeste threads en denk ik, goh... maar nu moet ik toch even in de pen klimmen. Ik ben zelf een blije bezitter van de JP-6 met Europa upgrade. Ik kan niet zo veel maar ik vind het een geweldig apparaat. Als ik er ooit tijd aan ga besteden...

Ten eerste ben ik van mening dat 1100,- voor een JP-6 met de Europa upgrade een zeer goede prijs is. Had ik die van mij nog niet gehad, was ik serieus achter deze aangegaan. Ik heb zelf de upgrade afgelopen jaar aangeschaft. Hierdoor worden de voordelen van een oude synth met moderne technieken gecombineerd. Bijna alles wat je op de synth veranderd kun je opnemen via midi. Voor iemand die niet zoveel kan is dat verdraaid handig, kan ik je wel vertellen...

Ten tweede, om het apparaat te vergelijken met 6x101 lijkt mij niet reeel. De JP heeft daarvoor iets teveel mogelijkheden meer dan de 101. Plus dat hij polyfoon is.

Ten derde vind ik het knap dat je van alle demo filmpjes op YouTube die over de JP-6 gaan, de drie meest saaie eruit weet te pikken. Wat verwacht je nou zelf van iemand die twee akoestische gitaren boven z'n keyboards heeft hangen? Ik weet absoluut niet hoe je filmpjes in een bericht kan plaatsen maar als iemand de moeite wil nemen om dat in mijn plaats te doen, kan ik de volgende aanraden. Het filmpje heet Jupiter 6 Track Demo en de maker is ene JMPSynth. Kost je drie minuten van je tijd en waarschijnlijk zegt het meer over de mogelijkheden dan de bovenstaande drie filmpjes.

Gr
Evert

Ik vind het maar een bagger demo, op grond daarvan zou ik geen Jupiler-6 kopen.

Ik vrees dat die demos toch een juiste indruk geven wat kan...
Wat effecten maken het gelijk goed natuurlijk
Tja het is geen JP8

Toen ik de jp6 teste in m'n zoektocht "welke jupiter kopen" kon ik daar toch geen sh101 in horen eerder een juno 106 indruk maar dan veel beter.

De jx10+pg800 kan je ook bitimbraal gebruiken maar dan 2*6voice
Persoonlijk klint ie net zo goed als een jp6 en kost 1/3 ervan
Doe mij de jx10+pg800 maar ;-)

Back